Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون امور برق و انرژي وزارت نيرو با تأکيد بر اينکه بر اساس گزارش سازمان بازرسي اين وزارتخانه از دولت بابت مابه‌التفاوت قيمت تمام‌شده و قيمت تکليفي 32 هزار ميليارد تومان طلب دارد، گفت: وزارت نيرو 20 هزار ميليارد تومان بدهي سررسيد‌شده دارد.
هوشنگ فلاحتيان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در پاسخ به اين سؤال که به‌تازگي رئيس سنديکاي صنعت برق اعلام کرده بود که ورشکستگي صنعت برق ادامه دارد، گفت: اساساً استفاده از اين واژه‌ها در خور وزارت نيرو و صنعت برق نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت آن هم اين است که در حال حاضر صنعت برقي در کشور فعال است که به توليدکنندگان، تجهيزات و مهندسان مشاور بدهي عمده‌اي ندارد.
وي افزود: اگر هم وزارت نيرو و يا صنعت برق بدهي داشته باشد، اين بدهي بيشتر به بانک‌ها و فروشندگان برق خصوصي محدود مي‌شود.
معاون امور برق و انرژي وزارت نيرو با اشاره به اينکه 90 درصد بدهي‌هاي وزارت نيرو به بانک‌ها بابت پروژه‌هايي که قبلاً احداث شده بود است، گفت:‌ چون منابع و مصارف در توازن نيست، وزارت نيرو به بانک‌ها و فروشندگان برق خصوصي بدهي دارد و بدهي آنچناني به توليدکنندگان تجهيزات برقي ندارد.
* سازندگان تجهيزات داخلي و پيمانکاران و مشاوران انتظار دارند که مدام نيروگاه و پست برق احداث شود
فلاحتيان اضافه کرد: آنچه مطرح است اين است که به صورت طبيعي سازندگان تجهيزات داخلي و پيمانکاران و مشاوران انتظار دارند مدام نيروگاه و پست برق احداث شود و تمام توليدات به مصرف‌کنندگان داخلي برسد و اين‌گونه مي‌شود که توليدکنندگان به‌زعم خود مي‌گويند فضاي کسب‌وکار خوب است.
* توليدکنندگان داخلي کارآمدي چنداني ندارند
وي با اشاره به اينکه در دنيا توليدکنندگان متکي بر صادرات هستند، گفت: توليدکنندگان داخلي کارآمدي چنداني ندارند؛ چراکه قيمت تمام‌شده بالاست و کيفيت آنها پايين است، طبيعتاً اين توليدکنندگان متکي به مصرف داخلي هستند و اگر مصرف داخلي اشباع شود، الزام و نيازي براي توسعه تأسيسات وجود نخواهد داشت.
معاون امور برق و انرژي وزارت نيرو تصريح کرد: اما انتظار بخش خصوصي در حوزه تجهيزات برقي و مهندسان مشاور و پيمانکاران اين است که نگاه آنها به مصرف داخلي است و اميد دارند دولت با داشتن منابع عمومي از آنها تجهيزات برقي خريداري کند و اين اقدام را مساوي بهبود فضاي کسب‌وکار تلقي مي‌کنند.
فلاحتيان تأکيد کرد: در حوزه توليدکنندگان تجهيزات برقي و پيمانکاران ورشکستگي مصداق ندارد و آن را رد مي‌کنيم، بنابراين بدهي وزارت نيرو به بانک‌ها و فروشندگان برق خصوصي است.
وي با بيان اينکه با اين همه مشکلات توانستيم رکورد مصرف 55 هزار و 442 مگاوات در اوج مصرف را در تابستان امسال سپري کنيم، گفت: تا سال 97 تلاش خواهيم کرد 4 هزار مگاوات نيروگاه جديد وارد مدار شود.
*وزارت نيرو از دولت 32 هزار ميليارد تومان طلب دارد
معاون امور برق و انرژي وزارت نيرو به مطالبه‌اي که از دولت بابت مابه‌التفاوت قيمت‌ تمام‌شده و فروش تکليفي برق به اين وزارتخانه تحميل شده است، گفت: بر اساس برنامه پنجم قرار بود دولت مابه‌التفاوت قيمت‌ تمام‌شده و فروش تکليفي برق را به وزارت نيرو پرداخت کند، اما اين‌گونه نشد، اين موضوع در برنامه ششم نيز به آن اشاره و تأکيد شده است، بنابراين بر اساس دفاتر حسابرسي و سازمان حسابرسي کل کشور دولت 32 هزار ميليارد تومان بابت مابه‌التفاوت قيمت تمام‌شده و قيمت تکليفي برق به وزارت نيرو بدهکار است.
فلاحتيان در پاسخ به اين سؤال که دولت اين بدهي را به وزارت نيرو پرداخت نمي‌کند، گفت: در سال‌هاي اخير با کاهش قيمت نفت توانايي دولت در تحمل هزينه‌ها کمتر شده است، بنابراين ما نيز در تلاش هستيم تا قيمت‌ تمام‌شده را کاهش دهيم تا بدين شکل کمک خوبي به دولت داشته باشيم.
انتهاي پيام/م

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع