Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:15:09 GMT

توصيه هايي براي داشتن يک رابطه عاشقانه

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۳۹۶۶۸

خبرگزاري آريا -

يادمان باشد بيشتر خانه خرابي ها و مشکلات رضايتمندي زناشويي از ارتباط نادرست نشات مي گيرد؛ وقتي زن و شوهر ندانند چگونه بايد ارتباط درست و موثر برقرار کنند و چگونه به يکديگر عشق بورزند، به جاي اينکه محبت و عشق را در آغوش يکديگر درک کنند به بيرون پناه برده و از خانه و خانواده خود منزجر مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضايت زناشويي؛احساسات عيني از خشنودي،رضايت و لذات تجربه شده توسط زن يا شوهر است که همه ابعاد زندگي را تحت الشعاع قرار مي دهد.رضايت يک خصوصيت فردي براي زن و شوهر محسوب مي شود.
براي داشتن رابطه زناشويي پر از عشق به اين نکات توجه کنيد
عوامل گوناگوني به عنوان مولفه هاي موثر بر رضايتمندي زناشويي شناسايي شده اند که برخي عبارتند از:
1- سن ازدواج
2- مدت زمان ازدواج
3- فرزندان
4- تناسب تحصيلات
5- مسائل مالي
6- مسائل جنسي
7- اقوام و آشنايان
8- اعتقادات مذهبي
9- ويژگي هاي شخصيتي
10- توانايي درک همسر
11- مهارت هاي ارتباطي
12- چگونگي گذراندن اوقات فراغت
13- تعهد
رضايتمندي زناشويي با توجه به نظر اکثريت روانشناسان دنيا بر اين مولفه ها قرار دارد که يکي از آنها نياز جنسي در روابط زناشويي است.
بنابراين براي داشتن يک زندگي رضايتمند بايد کليه مولفه ها را با دقت در نظر گرفته و هر يک را در جاي خود در روابط لحاظ داشت تا به خشنودي و رضايتمندي دروني رسيد. همانطور که مي دانيم،نياز جنسي به صورت غريزي در وجود آدميان وجود دارد و خداوند زن و مرد را خلق کرد تا توسط يکديگر به آرامش برسند و اين آرامش پايه گذار خانواده اي سالم مي باشد؛ خانواده اي که بنيادي ترين رکن درجامعه است.
چگونگي برآمدن نياز جنسي توسط ازدواج صورت مي گيرد که هر يک از زوجين، مرد و زن در برآوردن آن نقش داشته و سهيم هستند.
در اين مطلب به روابط عاطفي در مسائل زناشويي پرداخته و آن را مورد بررسي قرار مي دهيم.
همسران براي داشتن رابطه اي پر از عشق موارد ذيل را تا حد امکان رعايت فرمايند:
- گاهي با حرف ها و رفتار خود به من بگو که دوستم داري، بر اين تصور نباش که من خودم اين را مي دانم.
- اگر کاري را شايسته انجام مي دهم مرا تشويق کن.
-اگر در کاري ناتوانم و شکست مي خورم بي اعتبارم مکن.اطمينان خاطر ببخش.
-همه آنچه که برايت انجام مي دهم بديهي مشمار.تقويت مثبت و قدرداني، به تکرار آن کارها منجر مي شود.
-هرگاه دلتنگي،تنها هستي يا دچار سوء تفاهم شدي صادقانه آن را بيان کن. اگر بدانم که در من قدرت آرامش بخشيدن به تو وجود دارد،انرژي مي گيرم.
-هميشه احساسات خود را با واژه ها بيان کن زيرا احساسات بدون کمک واژه ها ممکن است ويرانگر باشد. به خاطر داشته باش با آنکه دوستت دارم ولي هميشه نمي توانم انديشه تو را بخوانم.
-افکار و احساسات سرورآور خود را بيان کن تا به پيوند ما نيرو ببخشد.
-هنگامي که به من پاسخ مي گويي احساس رضايتي خاص پيدا مي کنم و اعتقاد پيدا مي کنم که تو مرا مي فهمي و مي بيني.
-بدون هيچ پيشداوري و تصوير پيش ساخته به حرف هايم گوش کن.
-دست هايم را بگير.جسم من با ارتباط کلامي ومهرآميز تو دوباره جان مي گيرد.
-خلوت و سکوت مرا محترم بشمار.
-بگذار ديگران نيز بدانند که تو قدر مرا مي داني.
-تاييد عشق ما در حضور ديگران به من احساس غرور مي دهد و خود را خاص تصور مي کنم.
يادمان باشد بيشتر خانه خرابي ها و مشکلات رضايتمندي زناشويي از ارتباط نادرست نشات مي گيرد؛ وقتي زن و شوهر ندانند چگونه بايد ارتباط درست و موثر برقرار کنند و چگونه به يکديگر عشق بورزند، به جاي اينکه محبت و عشق را در آغوش يکديگر درک کنند به بيرون پناه برده و از خانه و خانواده خود منزجر مي شوند.
اينجاست که کدورت ها و اعصاب خردي ها، قرص اعصاب خوردن ها و داد و بيدادها شکل مي گيرد. رابطه جنسي نيز ضعيف و ضعيف تر مي شود و بند استحکام ازدواج، هر روز پوسيده تر. به همين سادگي مي توانيد در روابط عاطفي تان تحول ايجاد کنيد! مواردي که ذکر شد احساسات زن و شوهر را توامان بيان کرده و هريک را به داشتن رابطه اي مثبت سوق مي دهد.
يادمان باشد مهمترين نيازهاي احساسي و عاطفي از ديدگان زنان،«اقدام»،«درک» و «حمايت و مراقبت» است و از ديدگان مردان پذيرش، اعتماد و قدرداني است.
بياييد در خلوت مان به اين نکات دقت کنيم. اگر در نقش شوهر هستيم، احترام به همسر را فراموش نکنيم.يادمان باشد ادب و احترام، مهرمان را صدچندان در دل همسرمان مي اندازد.او را درک کنيم، او را بفهميم و او را در نظر بگيريم. اگر او خسته است اجازه دهيم تا خستگي اش را از بدن بيرون کند و آرام شود.
از او مراقبت و حمايت کنيم. در مواقع سختي زندگي او را تنها نگذاريم و همراهش باشيم.
يادمان باشد که اگر موفق ترين گزينه را در انتخاب همسر داشته باشيم ولي نتوانيم نيازهاي عاطفي و روحي او را برآورده کنيم هم زن و هم شوهر در بيشتر ابعاد زندگي مشترکشان دچار سرخوردگي شده وسردي و خلاء عاطفي را ميانشان بوجود مي آورد. سردي اي که به يک ارتباط غلط در روابط جنسي مبدل شده و آشيانه گرم را که کانون رشد و تعالي انساني است،نابود مي کند.
منبع:مجله آرامش برتر


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با تاکید بر اینکه تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد است، گفت: بیش از این میزان امکان گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان مانند پزشکان عمومی، اطفال، نسخه نویس، عفونی، بیهوشی و پاتولوژی وجود ندارد.

وی افزود: هر چند گرفتن زیرمیزی اقدامی خلاف قانون است اما این موضوع باید مستند باشد و صرف اینکه کسی ادعا کند پزشکی زیرمیزی دریافت یا مطالبه کرده است برای محکمه مستدل نیست و باید در این رابطه مستندات کافی یعنی فیش واریزی وجود داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: پرونده‌های زیرمیزی توسط ما جمع آوری و برای تعزیرات، دادستانی و نظام پزشکی ارسال می‌شود و آنها هم از ما می‌خواهند مستندات لازم را ارائه کنیم و اگر وجود نداشته باشد حکم برائت صادر می‌شود بنابراین در این رابطه از هموطنان درخواست داریم اگر پزشکی از آنها درخواست پول خارج از تعرفه و زیرمیزی کرد با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند و از سویی اگر پولی واریز می‌کنند مستندات آن را جمع آوری و ارائه کنند.

کریمی با یادآوری اینکه مجازات‌های زیرمیزی در نشست سران قوا تشدید شده است، گفت: در صورتی که اثبات شود پزشک زیرمیزی گرفته برای مرتبه اول ۱۰ برابر، مرتبه دوم ۲۵ برابر و مرتبه سوم تا ۵۰ برابر جریمه می‌شود و این مجازات‌ها به طور قطع بازدارنده بوده و در این رابطه حتی پزشکانی بودند که میلیاردی جریمه شدند.

وی تنها مشکل برخورد با معضل زیرمیزی را اثبات آن دانست و گفت: اثبات این معضل باید مستدل باشد زیرا برخی ادعا می‌کنند که از ما زیرمیزی گرفته شده اما هیچ گونه مستنداتی ندارند بنابراین موضوع قابل پیگیری نخواهد بود.

کد خبر 6096345 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ترامپ به من گفت در مورد رابطه با «خانم بازیگر» حرفی نزنم
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • حماس با پیشنهاد مصر موافقت کرد
  • ادعای رسانه صهیونیست:حماس با پیشنهاد مصر موافقت کرد
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • خلاقیت در شیوه‌های آموزشی در کلاس درس یک معلم قمی
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • رابطه ها که تموم می شن ۲ جور آدم داریم... (فیلم)