Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-03@04:56:19 GMT

اجاره مسکن ۴۶ درصد گران شده است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۳۹۹۷۸

اجاره مسکن ۴۶ درصد گران شده است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نرخ اجاره بها باید متناسب با تورم باشد، افزود: با وجود تک رقمی شدن تورم، رشد اجاره بها دورقمی شده است.

مجید کیان‌پور با ‌اشاره به برخی اخبار مبنی بر رشد 30 درصدی نرخ اجاره بها در ماه‌های اخیر گفت: متاسفانه از ابتدای تابستان تاکنون نرخ اجاره بها در برخی مناطق تهران تا 46 درصد رشد داشته که این با هیچ منطقی سازگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیان‌پور با نفی تاثیرپذیری اجاره بها از کاهش نرخ سود بانکی، ‌به خانه ملت بیان داشت: در حال حاضر متاسفانه نرخ تورم تک رقمی شده اما رشد نرخ اجاره بها دو رقمی یا حتی بیشتر است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه عرضه باید با تولید برابری کند، افزود: وقتی در بازار اجاره بها عرضه کمتر و تقاضا بیشتر است، قطع به یقین افزایش نرخ رخ می‌دهد.
کیان پور با تاکید بر اینکه از خرداد تا اوایل مهرماه فصل نقل و انتقالات مسکن است، تصریح کرد: اگر خواهان ساماندهی بازار مسکن به ویژه اجاره بها هستیم باید سیاستی توام با حمایت در دستور کار باشد.
وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان امور مالیاتی، وزارت راه و شهرسازی و همچنین اتحادیه مشاوران املاک باید با اتحاد و همکاری مشترک و با ارایه بسته‌های حمایتی و تشویقی متناسب با نرخ تورم نرخ‌ها را در بازار اجاره بها تعریف کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در نظر گرفتن نرخ اجاره بها متناسب با تورم از سوی موجران باید با تشویق‌های بسیاری همراه شود، گفت: در حال حاضر متاسفانه نرخ تورم تک رقمی شده اما نرخ اجاره بها دو رقمی یا حتی بیشتر است.
کیان پور با تاکید بر اینکه بهانه مالکان برای افزایش بیش از 30 درصدی نرخ اجاره بها غیرقابل پذیرش است، افزود: کاهش نرخ سود بانکی یکی از بهانه‌های موجران برای رشد نرخ اجاره بها است در حالی که این کاهش در طی یک هفته اخیر رخ داده اما رشد نرخ اجاره بها برای فصل تابستان است.
وی ادامه داد: دیگر بهانه موجران برای افزایش نرخ اجاره این است که بازار فعالیتی در بخش صنعت و امور مولد نداشته از این رو بهترین راه برای کسب درآمد خود را در افزایش نرخ اجاره بها می‌دانند.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: سرمایه‌گذاری موجران در بخش مسکن و اخذ بهره مناسبی از پول خود دلیل دیگری است که در آغاز نقل و انتقالات فصل اجاره مسکن مقداری بازار تحریک می‌شود و این تحریک بازار معمولا بیش از نرخ تورم اتفاق می‌افتد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از کار گران به مناسبت روز کارگر ضمن تبریک این روز عنوان داشت: هفته کار و کارگر فرصتی مناسب است تا از تلاش‌های کار گران به عنوان پیشران و خط مقدم جبهه کار، تولید پیشرفت به همراه خانواده‌هایشان از تجلیل شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: اگر امروز در حوزه‌های متفاوت جامعه توفیقاتی به دست آمده در صنعت، علم، بین الملل و … مدیون کسانی است که صادقانه در حوزه کاری خود تلاش کردند و خصوصاً کارگران که بیشترین زحمات را متحمل می‌شوند.

فرماندار تنگستان ادامه داد: امروز توفیقات کاری در ایران اسلامی مدیون حضور کارگران در عرصه‌های مختلف کشور می‌باشد.

وی با اشاره اینکه آئین تجلیل از کارگران با حضور بیش ۵۰۰ کار گر در شهرستان برگزار شد یاد آور شد: در هفته کار و کارگر علاوه بر برگزاری مراسم تجلیل از کار گران در این مراسم از دیگر کارگران در سطح شهرستان نیز با حضور متولیان تحلیل خواهد شد.

لطفی با اشاره به اینکه هفت هزار کارگر در حوزه‌های متفاوت، دریایی، کشاورزی، صنعت و سایر در حال تلاش هستند خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت در شهرستان گرفته است ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن اهدا خواهد شد.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: مطابق قانون جوانی جمعیت در شهرستان به مادران سه و چهار فرزندی زمین نیز زمین اهدا خواهد می‌شود.

کد خبر 6094468

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد