Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سگ‌هاي ولگرد در حالي همچنان در سيستان جولان مي‌دهند که نگراني از ابتلاي به بيماري هاري موجب شده خانواده‌هاي منطقه از بازي بيرون از منازل فرزندان خود جلوگيري کنند و فرماندار زابل تاکيد دارد هاري تا باز شدن مدارس در زابل متوقف مي‌شود. به گزارش خبرگزاري تسنيم از زابل، مردم سيستان که در سال‌هاي اخير با مشکلات فراواني از جمله خشکسالي، ريزگردها و بحران زيست‌محيطي دست و پنجه نرم مي‌کنند، در ماه‌هاي اخير با معضل جديد حمله سگ‌هاي هار ولگرد مواجه هستند که اين حملات در 5 ماه اخير جان تعدادي از شهروندان سيستاني را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افرايش شمار سگ‌هاي ولگرد در 5 شهرستان سيستان اين روزها به يک معضل جدي براي مردم منطقه تبديل شده، معضلي که با وجود آنکه در 3 ماه اخير به طور مستمر از سوي رسانه‌هاي محلي و کشوري به مسئولان گوشزد شده، تاکنون واکنشي جدي جهت مقابله با آن مشاهده نشده است.
بسياري از سگ‌هاي ولگرد منطقه به بيماري هاري مبتلا هستند و با توجه به اينکه اين بيماري از طريق گازگرفتگي سگ به انسان منتقل مي‌شود و در مواردي مرگ فرد را نيز در پي دارد، نگراني جدي مردم را در پي داشته است.
سگ‌هاي ولگرد در حالي همچنان در سيستان جولان مي‌دهند که نگراني از ابتلاي به بيماري هاري موجب شده خانواده‌هاي منطقه از بازي بيرون از منازل فرزندان خود جلوگيري کنند.
افزايش 4 برابري سگ گزيدگي در منطقه سيستان
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي زابل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم با اشاره به اينکه از ابتداي سال تاکنون يک هزار و 820 نفر در منطقه سيستان مورد حمله سگ‌هاي ولگرد قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: سگ گزيدگي از ابتداي سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 برابر افزايش داشته است.
جواد اکبري‌زاده افزود: از ابتداي سال تاکنون 7 نفر در منطقه سيستان بر اثر گاز گرفتگي سگ و ابتلا به بيماري هاري جان خود را از دست داده‌اند. همچنين در ادامه بحران سگ گزيدگي در منطقه سيستان خانم 55 ساله اهل روستاي لشکري از توابع شهرستان نيمروز در چند روز اخير مورد حمله سگ‌هاي ولگرد قرار گرفت.
به گفته خبرنگار تسنيم مستقر در شهرستان نيمروز، اين خانم 55 ساله در حال نظافت حياط خانه مورد حمله سگ‌هاي ولگرد قرار گرفته که بر اثر شدت جراحات به بيمارستان زابل منتقل شده است.
تلاش داريم هاري را تا پيش از باز شدن مدارس مهار کنيم
هوشنگ ناظري، فرماندار ويژه زابل در اين رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم اظهار داشت: در مجموع 7 نفر در شهرستان‌هاي مختلف منطقه سيستان فوت کرده‌اند که البته همه آنها لزوماً بر اثر هاري نبوده است.
وي ادامه داد: مثلاً در نمونه آخر بانويي که در منطقه بلوچستان مورد گزش قرار گرفت و در زاهدان فوت کرد، فقط يک نمونه از علائم هاري را داشت و به همين دليل با قطعيت نمي‌توان گفت دليل فوت هر 7 نفر در منطقه سيستان بيماري هاري بوده است.
ناظري اضافه کرد: بيماري هاري در استان تحت کنترل است؛ با اقدامات کنترلي که از سوي اداره محيط زيست، شهرداري‌ها و دهياري‌هاي منطقه، دانشگاه علوم پزشکي و دامپزشکي صورت گرفت توانستيم فقط در شهر زابل بيش از 5000 سگ را تلف کنيم تا علاوه بر کنترل جمعيت آنها، بيماري را کنترل کرده باشيم.
فرماندار ويژه زابل خاطرنشان کرد: همچنين واکسيناسيون رايگان انسان و دام‌هاي اهلي در کل منطقه سيستان به صورت انجام شده و از مردم خواسته‌ايم به محض مشاهده لاشه دام با مراکز اعلام شده تماس بگيرند تا اگر دام در اثر هاري تلف شده باشد، ما اقدامات کنترلي را در محدوده اجرا کنيم. تمام تلاش ما اين است که شيوع بيماري هاري را تا پيش از شروع فصل مدارس و رسيدن فصل پاييز به طور کامل متوقف کنيم.
وعده‌هاي مسئولان در زمينه مهار سگ‌هاي ولگرد محقق نشده است
نادر خمر از شهروندان سيستاني در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم اظهار داشت: مسئولان در ماه‌هاي اخير همواره از تشکيل جلسات و تلاش جهت مهار سگ‌هاي ولگرد و بيماري هاري در منطقه سيستان خبر مي‌دهند ولي آنچه ما در خيابان‌ها مشاهده مي‌کنيم تردد گله‌اي سگ‌هاي ولگرد است.
وي ادامه داد: مردم سيستان همچنان در انتظار هستند تا ببينند وعده‌هاي پياپي مسئولان در رابطه با حل مشکلات مردم در منطقه سيستان چه زمانب محقق مي‌شود و بي‌شک مهار سگ‌هاي کمترين اقدامي است که مسئولان مي‌توانند براي مردم رنج ديده سيستان انجام دهند.
اين شهروند سيستاني خاطرنشان کرد: مردم سيستان سال‌هاست که وعده احياي تالاب هامون و حل معضلاتي از جمله بيکاري، اعتياد و فقر را از مسئولان مي‌شوند ولي در مرحله عمل چيزي ديده نمي‌شود؛ اميدواريم بحران‌هاي سيستان با عنايت ويژه رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور در آينده نزديک به پايان برسد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم) لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران (فیلم) عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب (فیلم)

دیگر خبرها

  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین