Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@20:45:27 GMT

درمان لاغری با مصرف «ارده و شیره»

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۴۰۴۱۴

درمان لاغری با مصرف «ارده و شیره»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوانارده خوراکی‌ است که از دانه‌های کنجد تفت داده شده و کوبیده شده بدست می‌آید و خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی به‌ویژه صبحانه است.

ارده را به طرق مختلفی می‌توان مصرف کرد از جمله می‌توان آن را به‌صورت خالص و بدون هیچگونه افزودنی با نان مصرف کرد یا مواد شیرینی از قبیل عسل، شیره اعم از شیره نبات، خرما، انگور و مربا به آن اضافه و مصرف کرد و میزان افزودنی بسته به ذائقه افراد متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابستان دارای مزاج گرم و خشک است به همین دلیل افرادی که دارای طبع صفراوی هستند در این فصل شدیداً دچار بحران جسمی و روحی می‌شوند؛ صفراوی مزاج‌ها تحمل گرمای تابستان را ندارند و این افراد در تابستان نباید از مواد غذایی گرم و خشک استفاده کنند و بهتر است از غذاهای با طبع سرد و تر بیشتر مصرف کنند تا به اصطلاح جگر مصرف‌کننده خنک شود.

فصل زمستان، فصل سرد و تر است و معمولاً افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و تر هستند در این فصل احساس سرمای بیشتری می‌کنند که باید از مواد غذایی گرم مثل عسل، ارده و شیره استفاده کنند.

ارده و شیره یک چاق‌کننده و تقویت‌کننده نیروی جنسی بوده و دیر هضم است؛ منضج دمل‌ها و زخم‌های چرکی و تسکین دهنده درد، گرمی و خشکی عضو است، مزاج گرم و تر دارد و مصلح آن سرکه و عسل است؛ ارده و شیره هر دو گرمی و آب روی آتش برای خلاص شدن از رطوبت سردی‌ خوردن هستند.

از کنجد و ارده در درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می‌شود و برای درمان استخوان‌درد و درد مفاصل هم مفید است؛ به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده و حلوا ارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه‌شان هم می‌شود، شیره انگور هم درست مانند خود انگور مقدار قابل توجهی ویتامین «آ»، «ب» و «ث» دارد و در ضمن ضد نفخ هم هست.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

استفاده درمانی ارده و شیره برای چاقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشی برای درمان تنبلی چشم

آفتاب‌‌نیوز :

انواع بازی‌هایی که نیاز به تمرکز چشم‌ها دارند از جمله بازی‌هایی که با چیدمان اشکال و شکل‌ها سرو کار دارند می‌توانند باعث بهبود تنبلی چشم در بزرگسالان شوند.

گفتنی است: این روش در بزرگسالان خیلی بهتر از روش پوشاندن یکی از چشم‌ها عمل می‌کند به این روش پوشاندن چشم در کودکان موثرتر است.

استفاده از این نوع بازی‌ها که سبب می‌شود تا هر دو چشم به تنهایی مجبور به کار کردن و تصمیم گیری شوند تا درنهایت یک هدف محقق شوند سبب می‌شود تا چشم ضعیف‌تر سریع‌تر خود ار قوی کرده و هماهنگ با چشم قوی‌تر گردد.

این کار انعطاف مغز را هم برای استفاده از هر دو چشم افزایش می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • میگرن چیست؟ (فیلم)
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • روشی برای درمان تنبلی چشم
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید