Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پل رايان، رئيس مجلس نمايندگان آمريکا گفته است که دونالد ترامپ، رئيس جمهور اين کشور نمي‌بايست جو آرپايو، کلانتر جنجالي شهرستان ماريکوپا در ايالت آريزونا را عفو مي‌کرد.
به گزارش سرويس بين‌الملل جام نيـوز، روز شنبه اعلام شد که ترامپ اين کلانتر را که به اتهام سرپيچي از حکم دادگاه مجرم شناخته شده بود، عفو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آرپايو متهم شده بود که براساس نژاد افراد تصميم به بازرسي آن‌ها مي گيرد و دادگاه به او دستور داده بود که گشت زني با هدف دستگيري مهاجران غيرقانوني را متوقف کند.
او در طول دوران فعاليتش در آريزونا متهم بود که براي دستگيري مهاجران غيرقانوني، تمام افرادي را که به لاتين‌تباران شباهت داشتند و به زبان اسپانيولي حرف مي‌زدند در گشت هاي خياباني متوقف مي‌کرد.
به گزارش بي بي سي، قرار بود حکم آرپايو که 85 ساله است در ماه اکتبر سال جاري اعلام شود.
سخنگوي پل رايان گفته است: رئيس مجلس نمايندگان با اين تصميم موافق نيست.
او همچنين افزود: مقاماتي که مسئوليت اجراي قانون را برعهده دارند، بايد به حقوق همه افراد در آمريکا احترام بگذارند. کسي نبايد تصور کند که با عفو مي تواند از مسئوليت شانه خالي کند.
به گفته نيويورک تايمز، دونالد ترامپ ماهها پيش سعي کرده بود که اين پرونده را مختومه کند.
ويدئو
نيويورک تايمز به نقل از مقامي که نام او را فاش نکرده، گفته که رئيس جمهور آمريکا از جف سشنز، دادستان کل و دونالد مک گان، مشاور کاخ سفيد خواسته بود که گزينه هاي موجود براي کمک به جو آرپايو را بررسي کنند.
آرپايو از حاميان قديمي دونالد ترامپ بشمار مي رود.
روزنامه واشنگتن پست هم نوشت: دونالد ترامپ پس از صحبت با جف سشنز، تصميم گرفت که اين پرونده به دادگاه برود و در صورتي که آرپايو در دادگاه محکوم شناخته شد، او را عفو کند.
سناتور جان مک کين و جب بوش، فرماندار سابق فلوريدا هم از جمله منتقدان تصميم دونالد ترامپ در مورد عفو جو آرپايور هستند.
جف فلک، سناتور جمهوريخواه ايالت آريزونا هم اين اقدام ترامپ را محکوم کرده است.
پيشتر گروه‌هاي مدافع حقوق بشر و دمکرات ها هم به اين مسئله واکنش نشان دادند.
وکيل آرپايو گفته کساني که از عفو موکلش انتقاد مي کنند در اشتباه هستند به اين دليل که او غيرمنصفانه و بدون هيئت منصفه محاکمه شد.
به گزارش دويچه وله، از طرفي خود آرپايو هم در مصاحبه با خبرگزاري رويترز کار ترامپ را ستود و گفت: «من از رئيس جمهوري براي آنچه انجام داد تشکر مي‌کنم و اطمينان دارم که او يکي از حاميان بزرگ اجراي قانون است.»
106

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی سمت جنجالی را نپذیرفت: وقت ندارم!

انسیه خزعلی حکم رئیس دانشگاه تهران را نپذیرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ در مراسم گشایش دانشکده خانواده رئیس دانشگاه حکم عضو هیات علمی وابسته را به خانم دکتر خزعلی اعطا کرد، ولی ایشان حکم را نپذیرفت و اظهار داشت مسئولیتی که نتوانم برای آن وقت گذاری لازم را داشته باشم، نمی‌پذیرم.

دیگر خبرها

  • انسیه خزعلی سمت جنجالی را نپذیرفت: وقت ندارم!
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • اولین واکنش مورایس به اتفاقات جنجالی استادیوم آزادی
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم