Web Analytics Made Easy - Statcounter

وجود سگ های ولگرد در منطقه سیستان سبب شیوع بیماری هاری و حتی جان سپردن هفت نفر بر اثر این بیماری در منطقه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری اوشیدا؛ طبق گفته های مسولان منطقه سیستان از ابتدای سال تاکنون حدود دو هزار نفر از مردم منطقه توسط سگ های ولگرد مورد حمله قرار گرفته اند و فضای رعب و وحشت سطح شمال سیستان و بلوچستان را دربرگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در تازه ترین رویداد در روزهای گذشته سگ های ولگرد با هجوم به حیاط یکی از منازل در شهرستان نیمروز مادر خانواده را که در حال نظافت حیاط بود مورد حمله قرار دادند و او را راهی بیمارستان کردند.

علیرغم شیوع هاری در منطقه متاسفانه همچنان جمعیت سگ های ولگرد رو به فزونی است و در هر نقطه ای می توان چندین سگ را که در حال گردش و یا استراحت است دید.

لزوم همکاری مردم با اکیپ های اتلاف سگ ها

بخشدار مرکزی شهرستان نیمروز عنوان کرد: مردم با اکیپ های اتلاف سگ های ولگرد همکاری کنند تا طرح پاکسازی حداکثری منطقه از سگ های وحشی و ولگرد با موفقیت انجام شود.

یدالله شعیبی به خبرنگار اوشیدا گفت: با همکاری مشترک دهیاریها، بسیج، شبکه بهداشت و دامپزشکی شهرستان و تشکیل اکیپی سیار با اقدامات شبانه روزی تاکنون حدود ۷۰۰قلاده فقط از سطح روستاهای این بخش جمع آوری شده ودر اقدامی هماهنگ سگهای گله ونگهبان منزل توسط دامپزشکی واکسینه شده اند.

مهار هاری تنها با اتلاف سگ های ولگرد امکان پذیر است

وی با بیان اینکه کار اکیپ کماکان تا جمع آوری کامل ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۲۰ نفر در منطقه سیستان مورد سگ گزیدگی قرار گرفتند که در این راستا تاکنون هفت نفر جان خود را از دست دادند.

شعیبی ادامه داد: با توجه به تعداد بالای سگ های ولگرد در سیستان مهار بیماری هاری که در بین آنها شایع شده بدون اتلاف کردن ناممکن است.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان نیمروز گفت: از سه هفته قبل اکیپ هایی برای اتلاف سگ های وحشی تشکیل شده و در این راستا از مردم درخواست می شود با این اکیپ ها همکاری کنند.

اتلاف ۸۰۰ سگ ولگرد در منطقه

بخشدار مرکزی نیمروز ابراز کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ قلاده سگ وحشی که بعضا هار بوده اند در بخش مرکزی شهرستان نیمروز اتلاف شده اند.

وی افزود: به دلیل اینکه روستاهای منطقه سیستان و مخصوصا بخش مرکزی نیمروز به هم نزدیک هستند و سگ ها به صورت گروهی یا یک قلاده همیشه در حال حرکت هستند در هر روستایی که پاکسازی انجام می شود پس از چند روز دوباره تعدادی سگ ولگرد دیده می شود.

شعیبی تاکید کرد: اکیپ های اتلاف سگ های وحشی و مشکوک به هاری کاملا در منطقه فعال هستند و طرح تا پاکسازی حداکثری منطقه از سگ های وحشی ادامه خواهد داشت.

وی ابراز کرد: متاسفانه در بعضی از روستاها افرادی در کار اکیپ های اتلاف سگ های وحشی اخلال ایجاد می کنند و مدعی می شوند این سگ ها هنوز هار نشدند و یا اهلی هستند.

شعیبی در پایان از مردم روستاها خواست: از رهاسازی فاضلاب خانگی در کوچه ها و درون نهرهای کشاورزی خود داری شود زیرا با این کار محل مناسبی برای زندگی سگ های ولگرد ایجاد می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این جلسه که در محل دفتر این گروه برگزار شد، علی عسکری، با اشاره به اهمیت رقابت تیم‌های بزرگ در عرصه داخلی، این مهم را موجب تقویت فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت: صنعت خودروسازی در آلمان به این دلیل از آمریکا پیش افتاد که دو شرکت بنز و بی‌ام‌و با هم رقابت می‌کردند و این رقابت موجل رشد این صنعت در عرصه جهانی شد. در حوزه فوتبال هم معتقدیم رقابت داخلی برای موفقیت جهانی بسیار مؤثر است، همچنین معتقدیم تیم‌های محبوب ملت باید مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه استقلال ایران باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی جزو برترین‌ها باشد، تصریح کرد: گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حمایت از تیم استقلال ایران جدی است و ما نیز با توکل به خدا و توسل به معصومین و با حمایت هواداران پرشور استقلال ان‌شاءالله به سمت توفیقات ورزشی در عرصه‌های جهانی خواهیم رفت.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، موفقیت تیم‌های ورزشی و بخصوص فوتبال در عرصه‌های جهانی را موجب نشان‌دادن عظمت و اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و افزود: این موفقیت‌ها به همراه وحدت، همدلی و یکپارچگی در داخل باعث تولید قدرت ملی می‌شود و می‌بایست هر کدام از ما به نحوی برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

توجه ویژه باشگاه استقلال به حوزه فرهنگی از مواردی بود که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت.این جلسه با حضور علی عسکری، رشید سمیعی، مهدی حیدرزاده، مهدی افضلی، علی خطیر، احمد شهریاری، حسین پناهیان، مهدی قربانی و مهدی سالم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد