Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوشهر- شموشک نوشهر نامی آشنا در فوتبال مازندران و ایران، سالهای سال در حاشیه فوتبال کشور مانده و این روزها دعوا برسر نامش به اوج رسیده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بیراه نیست بگوییم فوتبال مازندران و حتی کشور مدیون تیم شموشک است، شموشکی که بانی‌اش مهندس فقید درویش بود و پس از مرگش این تیم از گردونه فوتبال ایران آرام آرام به حاشیه کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز بازی‌های شموشک در لیگ برتر فوتبال کشور در خاطره مازندرانی‌ها مانده است و فوتبال دوستانی که از سراسر استان برای بازی تیم محبوبشان به ورزشگاه نوشهر می آمدندو اکنون از آن تیم یک اسم مانده و از آن ورزشگاه یک خاطره.

لژیونرهای زیادی از این تیم به فوتبال کشور راه‌یافته‌اند که محمدرضا خلعتبری، میثم بائو ازجمله آن هستند و این تیم نقش زیادی در تربیت فوتبالیست‌های کشور داشته است.

پس از سال‌ها که تیم شموشک به حاشیه کشیده شد و دیگر نامی از وی در لیگ فوتبال کشور نبود، چندی قبل کورش اسکندری از سرمایه‌داران معروف امتیاز باشگاه شهید کریمی جویبار از تیم‌های حاضر در مسابقات فوتبال لیگ دسته دوم کشور را خریداری می‌کند. اسکندری از دوستان نزدیک سعادتمند مدیرکل نوشهری سابق ورزش و جوانان استان مازندران و مدیرعامل فعلی باشگاه بانک سرمایه محسوب می‌شود.

اسکندری پس از خریداری امتیاز این باشگاه، تیم را به شموشک مازندران تغییر نام داده و به نوشهر انتقال می‌دهد و سعادتمند محمد خسروی لرگانی را به‌عنوان سرپرست به اسکندری مالک باشگاه معرفی می‌کند. خسروی در مدتی زمان کوتاه چندهفته‌ای سریعاً دست‌به‌کار شده و پس از بررسی و رایزنی موفق به انتخاب و جذب کادر فنی برای تیمش می‌شود.

محمود شافعی (سرمربی)، علی شریفی، حسین دیوسالار، محمد پروئی از چهره‌های پیشکسوت و باسابقه فوتبال نوشهر به‌عنوان اعضای کادر فنی انتخاب می‌شوند و در گام بعدی باشگاه شموشک مازندران با فراخوان بازیکنان مستعد فوتبال با اولویت بازیکنان بومی نسبت به تست گیری اقدام می‌کند. پس از چندین مرحله تست گیری بازیکنان تیم مشخص و با آن‌ها قرارداد می‌بندند و پس از برپایی چندین اردوی موفق تدارکاتی خود را برای شروع رقابت‌های لیگ دسته دوم آماده می‌کنند.

باشگاه شموشک مازندران هیچ‌گونه ارتباطی ازلحاظ ساختاری و تشکیلاتی با باشگاه ریشه‌دار و معروف شموشک نوشهر ندارد

اگرچه باشگاه شموشک مازندران هیچ‌گونه ارتباطی ازلحاظ ساختاری و تشکیلاتی با باشگاه ریشه‌دار و معروف شموشک نوشهر ندارد اما طی ماههای اخیر با شکایت وراث زنده‌یاد مسعود درویش کجوری بنیان‌گذار و مالک فقید باشگاه شموشک نوشهر به فدراسیون فوتبال مانع آن شدند که باشگاه جدیدالتأسیس شموشک مازندران با این نام وارد مسابقات رسمی لیگ دسته دوم شود.

اوایل مرداد امسال سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال کشور در مورد اعتراض وراث زنده‌یاددرویش نسبت به‌قرار دادن نام شموشک روی یک تیم تازه خریداری شده در شهرستان نوشهر اظهار داشت: بحث شموشک نبود بلکه امتیاز تیمی به نام شهید کریمی جویبار به یک سرمایه‌گذار در نوشهر واگذار شد و وراث مرحوم درویش فکر می‌کردند او قصد دارد نام تیمش را شموشک بگذارد که ما به‌هیچ‌وجه اصلاً با این مسئله موافقت نکرده و نخواهیم کرد. اسم این تیم در جدول مسابقات لیگ دسته دوم و جام حذفی شهید کریمی جویبار (نماینده نوشهر) است.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در ادامه تأکید کرد: اسم این تیم شموشک نیست این تیم چه چیزی گفته می‌شود یا دیگران چه چیزی می‌گویند را قبول نکنید مهم نام تیمی است که در سازمان لیگ ثبت‌شده، به چیزی که بیان می‌شود توجه نکنید، بعد از مشکلاتی که برای نام داماش گیلان و داماش ایرانیان، برق شیراز و برق نوین شیراز به وجود آمد دیگر اینکه تیمی بخواهد اسم قدیم را روی جدید بگذارد نمی‌پذیریم.

فدراسیون فوتبال کشورمان پیش‌ازاین توسط فیفا به میزان ۸۰ هزار دلار به خاطر هم‌اسم بودن تیم‌ها جریمه شد و دیگر نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. حال با توجه به نزدیک بودن آغاز رقابت‌های لیگ در این مدت‌زمان اندک باید منتظر ماند که آیا تنش‌های به وجود آمده برسر استفاده ازنام شموشک فروکش خواهد کرد یا نه؟

هدفمان احیاء فوتبال بحران‌زده نوشهر و خدمت به فوتبال ریشه‌دار این خطه فوتبال خیز و قهرمان‌پرور و دلگرمی جوانان و طرفداران فوتبال در شهرستان نوشهر است

محمد خسروی لرگانی مدیرعامل تیم باشگاه شموشک نیز می‌گوید: مابه دنبال درگیری وتنش آفرینی با هیچ‌کس نبوده و نیستیم و هدفمان احیاء فوتبال بحران‌زده نوشهر و خدمت به فوتبال ریشه‌دار این خطه فوتبال خیز و قهرمان‌پرور و دلگرمی جوانان و طرفداران فوتبال در شهرستان نوشهر است.

وی ادامه داد: از سوی معاونت امور حقوقی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران نامه‌ای در تاریخ ۱۳۹۶/۵/۱۵(شماره ۹۶/۱۹۲ /ح) به دست باشگاه و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران رسید و در این نامه به‌صراحت اعلام شد ثبت باشگاه جدید بانام شموشک مازندران ازلحاظ حقوقی هیچ تعارضی با منافع باشگاه قدیمی شموشک نوشهر ندارد و شرکت دادن باشگاه شموشک مازندران در مسابقات لیگ دسته دوم کشور باوجود باشگاهی با عنوان شموشک نوشهر هیچ منع قانونی ندارد.

مدیرعامل باشگاه شموشک مازندران با تأکید بر اینکه با آمادگی مناسب و با تمام توان و با حمایت‌های مادی ومعنوی مالک باشگاه وارد مسابقات لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور خواهیم شد از هواداران و طرفداران تیمش درخواست کرد با حمایت‌های خود مایه دلگرمی بیشتر اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم شوند.

مازندران با قدمت بالایش در فوتبال نماینده‌ای در لیگ برتر ندارد و حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار تأسف و ناراحتی از نداشتن تیم در لیگ برتر افزود: سالهای سال راه‌یابی به لیگ برتر به‌عنوان آرزو برای مردم باقی‌مانده است و امیدواریم نمایندگان استان در سال جاری به لیگ کشوری راه یابند.

مدیرکل و ورزش جوانان مازندران با عنوان اینکه مازندران استانی صنعتی نیست گفت: امکان خریداری امتیاز تیم لیگ برتر و دسته یک را نداریم و تیم‌ها گران شده است.

صدور گواهی موقت برای تیم جدید شموشک

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بابیان اینکه سرمایه‌گذاری اقدام به خرید تیم از جویبار در نوشهر کرده است گفت: در ابتدا نام شموشک برای این تیم مطرح‌شده ولی خانواده مرحوم درویش نسبت به آن اعتراض کردند که این کار مشکل حقوقی دارد.

وی اظهار داشت: همچنین استعلامی از واحد حقوقی وزارت ورزش درباره اضافه شدن پیشوند یا پسوند به تیم شموشک گرفتیم و قرار شد این تیم باعنوان تیم شموشک مازندران فعالیت شود اما بازهم خانواده مرحوم درویش معترض شدند.

وی درعین‌حال تصریح کرد: هنوز پروانه تیم شموشک صادر نشده و یک گواهی برای آن صادرشده است و تلاش داریم تا نام‌گذاری به اصل فوتبال صدمه نزد و فوتبال نوشهر حفظ شود.

حال تا فرصت باقی‌مانده باید دید آیا کشمکش برسر نام شموشک به پایان می‌رسد یا اینکه فوتبال مازندران همچنان اسیر حاشیه‌ها و در آرزوی لیگ برتر باقی می‌ماند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در ۱۰۰ فروشگاه نوشهر

دریافت 58 MB

آدینه حسین عمویی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی ملی بوده است، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ فروشگاه در شهرستان نوشهر در این زمینه فعال هستند.

وی با اشاره به اجرای سه ماهه طرح فجرانه گفت: طرح جدیدی به نام یسنا نیز مربوط به مادران دارای فرزندان شیرخوار است.

کد خبر 6096283

دیگر خبرها

  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • فیلم| نجات جان ۱۵ گردشگر مفقودی در ارتفاعات نوشهر
  • تیم بحران‌زده سری A، دوباره اینتر را شکست داد
  • ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ فنی و فرهنگ؛ تعطیل!
  • اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در ۱۰۰ فروشگاه نوشهر
  • گفتگوی اختصاصی با جاوید مرتمی پیشکسوت فوتبال مازندران
  • اولین صحبت‌های مدیرعاملی که به صورت مربی تهرانی سیلی زد
  • اولین صحبت‌های مدیرعاملی که به صورت مربی تهرانی سیلی زد | این مربی حدود ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کرد و حاضر به خروج از زمین نبود!
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • (عکس) ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز؛ دریاچه ارواح کجاست؟