Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@09:16:58 GMT

بازيگران سريال تاج و تخت، روي صندلي داغ

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۴۱۴۲۷

خبرگزاري آريا - هفته نامه چلچراغ - صديقه ثنايي: سال 1996 بود که جورج آر‌آر مارتين رماني با عنوان «بازي تاج‌ و تخت» منتشر کرد؛ رماني که اين روزها به منبع اصليِ معروف‌ترين سريال شبکه HBO تبديل شده‌ است. سريالي که حالا به غير از مخاطبان شبکه HBO، ميليون‌ها نفر در سرتاسر جهان را پاي جعبه جادويي ميخکوب مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين سريال‌ هاليوودي در خود حال‌وهواي تازه‌اي دارد که ناخودآگاه مخاطبان را به سوي خودش جذب کرده‌ است. به‌کارگيريِ بازيگراني که بر اساس استانداردهاي هميشگي هاليوود، زيبا نيستند، يکي از اين ترفندهاست که بازي تاج ‌و تخت به کمک آن به شهرت رسيده و کوتوله‌اي را به ستاره سينما و تلويزيون بدل کرده‌ است. بازيگران اين سريال خارج از بازي، در دنياي واقعي زندگي مي‌کنند و طرفداران مثل هميشه به دنبال آن‌ها در دنياي واقعي مي‌روند. براي آن‌ها که در سريال از ملکه هفت اقليم وستروس متنفر هستند و با جان اسنو و زلف پريشانش زندگي مي‌کنند، مصاحبه‌ها از برخي جزئيات هميشه جذابيت ديگري دارد.
ستاره کوتوله هاليوود
او کوتوله‌اي است که از فصل اول در بازي تاج‌ و تخت حضور داشته و هنوز هم حي‌ و حاضر است تا هر وقت بقيه به‌خاطر وضعيت ظاهري‌اش بخواهند او را دست‌کم بگيرند، با زيرکي راهي براي پيشرفت خودش باز کند. تيريون لنيستر با ظاهر متفاوت خود، جاذبه‌اي به سريال بازي تاج‌ و تخت بخشيده است و از فصل اول تاکنون در اين سريال ايفاي نقش مي‌کند. پيتر دينکليج بازيگري است که در قالب تيريون فرو رفته و حسابي طرفدار پيدا کرده است. او به قدري نقش خودش را دوست دارد که درباره آن به خبرنگار گاردين گفته ‌است: «تيريون معقول‌ترين شخصيت در دنياي مدرن است؛ او نه يک قهرمان و نه يک فرد شرور است. در بدترين شرايط حس شوخ‌طبعي‌اش را حفظ مي‌کند.
شايد ند استارک مابه‌ازاي بيروني نداشته ‌باشد، اما تيريون همان کسي است که مي‌توان با او سر ميز شام نشست!» به‌خاطر همين نظرات است که خبرنگاران بسياري با کوهي از سوالات به سراغ او رفته‌اند و هر کدام تلاش کرده‌اند چشمه‌اي از شخصيت پيچيده اين کوتوله محبوب را به طرفداران اين سريال نشان بدهند. خبرنگار نيويورک‌تايمز يکي از همان کساني است که با يک خروار سوال به ديدن دينکليج رفته ‌است.
اين خبرنگار نوشته: «خيلي سوال داشتم، مي‌خواستم ببينم چه حسي دارد که يک کوتوله محبوب باشي! چرا نام دختر چهار ساله‌اش زليگ است؟ چرا از وگاس رفته‌ است؟ اما چيزي که بيشتر از همه مشتاق بودم بدانم، در مورد علاقه او به حيوانات بود!» دينکليج به قدري طرفدار حقوق حيوانات است که به‌خاطر آن‌ها گياه‌خوار شده و حتي در صحنه‌هايي از فيلم‌هايش که بايد گوشت بخورد، از چيزهاي ديگري مشابه به گوشت استفاده مي‌کند.

وقتي کم‌سن بوده، دوستانش به جاي پيتر او را «دينک» صدا مي‌کرده‌اند، مخفف نام خانوادگي‌اش. اما حالا همه علاقه‌مندان به سريال در دنيا او را مي‌شناسند و ديگر کسي او را دينک صدا نمي‌کند؛ اين روزها همه او را به‌عنوان تيريون مي‌شناسند. پيتر دينکليج در سال 2005 با اريکا اسکميت، کارگردان تئاتر در وگاس، ازدواج کرده ‌است. او در مصاحبه‌اي گفته: «ما فيلمي از عروسي خود داريم که هيچ‌وقت کسي آن را نخواهد ديد، يک فيلم ويديوي VHS است که آن را در جعبه‌اي زير زمين خاک کرده‌ايم.» زماني ‌که تصميم گرفت در نقش تيريون بازي کند، شايد تصورش را هم نمي‌کرد با آن به شهرت جهاني برسد. البته به نظر مي‌رسد او بيشتر به دنبال علاقه‌مندي‌هايش است و چندان به داستان شهرت بها نمي‌دهد، چراکه حتي در شبکه‌هاي اجتماعي نيز حضور پررنگي ندارد.
آن‌طور که خودش مي‌گويد، ترجيح مي‌دهد حتي در عکس‌ها نيز در کنار ديگران قرار نگيرد. او در اين‌باره در يکي از مصاحبه‌هايش گفته ‌است: «مردم مي‌آيند و دست مي‌اندازند دور گردن ما و سلفي مي‌گيرند. من چيزي نمي‌گويم، اما به نظرم اين کار جالبي نيست. آن‌ها به‌خاطر ما اين کار را نمي‌کنند، بلکه صرفا مي‌خواهند بگويند ما اين آدم را ديده‌ايم و با او عکس گرفته‌ايم.» به همين خاطر است که پيتر دينکليج علاقه‌اي به عکس‌هاي يواشکي و ناگهاني با بازيگران ندارد. خبرنگار گاردين کمي از مسائل اين‌چنيني فاصله گرفته و تحليلي جالب در مورد بازي پيتر دينکليج در سريال بازي تاج ‌و تخت ارائه کرده که آن را از زير زبان دينکليج نيز بيرون کشيده‌ است.
به باور او،‌ هاليوود که هميشه شخصيت‌هاي اصلي را در قالب‌هاي مشخص و زيبا به تصوير مي‌کشيد، ناگهان کاراکتري را به نمايش گذاشته که کاملا متفاوت از قالب‌هاي هميشگي است و به نظر مي‌رسد اين شکل جديد، واقعي‌تر باشد. دينکليج در اين‌باره مي‌گويد: «هاليوود بالاخره دروازه‌هاي خود را به روي چهره‌هاي حقيقي باز کرده و مردمي را نشان مي‌دهد که در دنياي واقعي زندگي مي‌کنند. حالا ديگر زندگي فقط تشکيل ‌شده از ستاره‌هاي زيباي هاليوودي نيست!»
از آرنولد تا مادر اژدها
بازي کردن در بازي تاج ‌و تخت تنها براي جان اسنو، يک شروع خارق‌العاده نبود، بسياري از ديگر بازيگران اين سريال نيز وضعيتي مشابه داشته‌اند. يکي از آن‌ها اميليا کلارک است؛ بازيگري که نقش دنريس تارگريان را در اين مجموعه فانتزي بازي مي‌کند. هرچند او در کنار بازيگر سرشناسي مثل آرنولد شوارتزينگر نيز بازي کرده، اما بازي کردن در کنار جان اسنو شهرت بيشتري برايش به همراه داشته و خودش نيز در مصاحبه با تايم به اين مسئله اقرار کرده ‌است: «بازي تاج‌ و تخت، زندگي حرفه‌اي من را شکل داد و درهاي جديدي را به رويم باز کرد.»

البته او خوشحال است که در اين سريال، نقش زني قدرتمند را بازي کرده که دست‌هايش به پليدي‌ها آغشته نمي‌شود. اما جالب اين‌جاست که با وجود اين نقش مهم در بازي تاج ‌و تخت، آن‌چه به‌طور مکرر در مصاحبه‌ها به آن اشاره مي‌کند، نقشي است که در کنار آرنولد بازي کرده و اصرار دارد که شخصيت واقعي‌اش شباهت بيشتري به آن دارد. اما به‌هرحال حتي آرنولد هم نقش او را در اين سريال بيشتر دوست دارد. اميليا در مصاحبه‌اي گفته نقشي که در اين سريال بازي کرده، کاملا متفاوت از خود واقعي‌اش است و معتقد است هر بار خانواده‌اش آن را مي‌بينند، با خودشان مي‌گويند اين قدرت و باور را از کجا آورده است!
ملکه‌اي که در بد بودن، خيلي خوب است!
ملکه‌اي شرور و زيبارو است که براي پيروزي تا پاي جان رفته و هر چه دشمن داشته که مي‌شناخته، از ميان برداشته است و حالا ملکه هفت اقليم وستروس است. سرسي لنيستر که لينا هيدي به جاي او بازي مي‌کند، ازجمله بازيگراني است که نقش‌هاي بد را خيلي خوب بازي مي‌کند. البته او خبر نداشته که سرسي قرار است به تاج ‌و تخت برسد. او در يکي از مصاحبه‌ها با مجله تايم گفته که وقتي فيلمنامه را خوانده و به اين بخش رسيده، شوکه شده است. اين زن 41 ساله بريتانيايي که تا کنون در فيلم‌هاي معروف بسياري نقش‌آفريني کرده، حالا با سريال بازي تاج ‌و تخت به شهرت جهاني دست يافته ‌است. البته او آن‌قدر اين نقشِ بد را خوب بازي کرده که حالا جماعتِ اهل تماشاي سريال، همگي از او متنفر هستند. او در مصاحبه با مجله به تجربه‌هايي از زندگي روزانه‌اش اشاره کرده که مثلا در فروشگاه هنگام خريد با نفرتِ مردمِ معمولي روبه‌رو مي‌شود.
اين ملکه بريتانيايي که عاشق لندن است و دوست دارد آن‌جا زندگي کند، يک بار پاي پرسش و پاسخ بامزه گاردين نشسته و جواب‌هاي جالبي به برخي از سوالات داده ‌است. مثلا در يکي از سوالات، گاردين پرسيده اگر مي‌توانستي چيزي را که منقرض شده دوباره به حيات بازگرداني، چه چيزي را انتخاب مي‌کردي و لينا پاسخ داده: «يک تي‌رکس!» کتاب مورد علاقه او «وقتي همه چيز فرومي‌پاشد: توصيه‌هاي قلبي براي روزهاي دشوار» از پيما کودرون است.

او در اين مصاحبه هم‌چنين از 23 سال کار کردنِ بي‌وقفه‌اش به‌عنوان موفقيتي بزرگ از طرف خودش ياد کرده است. يکي از نکات جالب در مورد لينا هيدي، طرفداري‌اش از حقوق پناهندگان است. درحالي‌که اکثر اروپايي‌ها به دنبال راهي براي خلاصي از پناهندگان هستند، اين ملکه شرور به دنبال راهي براي محافظت از آن‌هاست.
او در مصاحبه‌اي با مجله تايم گفته‌ است: «واقعا دردناک است که آن‌ها چنين سفر سخت و طاقت‌فرسايي را پشت سر مي‌گذارند و وقتي به اروپا مي‌رسند، باز هم با نگاه‌هاي مردد و پر از ترس روبه‌رو مي‌شوند.» او معتقد است که هرچند اين وضعيت نوعي بحران ايجاد کرده، اما درنهايت اين پناهندگان هم از نوع «بشر» هستند و به همين خاطر بايد مانند ساير انسان‌ها با آن‌ها رفتار شود. او براي طرفداري از پناهندگان به مقر پناهندگان سوري در يونان نيز سر زده ‌است. او گفته ‌است: «مردم ما را در نقش‌هايي مي‌بينند که بازي کرده‌ايم، يا درنهايت ما را بازيگري مي‌بينند که تنها مي‌تواند ايفاي نقش کند، اما واقعيت اين است که ما هم انسان‌هايي با وجدان بيدار هستيم.»
زندگي پس از جان اسنو
«جان اسنو در مصاحبه‌اي گفته ما 15ساعت فيلم‌برداريِ فِيک انجام داديم که اسپويلرها به اشتباه بيفتند!» حتي اگر کسي سريال بازي تاج ‌و تخت را نديده‌ باشد، باز هم نام جان اسنو را حتما شنيده‌ است. کاراکتر محبوبي که کيت هرينگتون به جاي آن ايفاي نقش مي‌کند. او که در مصاحبه با مجله تايم اقرار کرده از طرفداران بازي‌هاي تخته‌اي (بوردگيم) است، وقت زيادي روي بازي «ريسک» مي‌گذارد؛ بازي‌اي که شبيه به بازي تاج ‌و تخت است، با اين تفاوت که به جاي بازي روبه‌روي دوربين روي يک صفحه انجام مي‌شود! البته او خيلي خوش‌شانس بوده که در دهه 20 سالگي از عمرش به جاي بازي ريسک، وقت بيشتري روي بازي تاج ‌و تخت گذاشته‌ است.
خودش در اين‌باره، در مصاحبه‌اي با سي‌ان‌ان مي‌گويد: «خيلي خوش‌شانس بودم که 20سالگي‌ام را با بازي تاج‌ و تخت به پايان رساندم، اما حالا 30 ساله هستم و بايد دوباره خودم را براي نقش‌هاي تازه بسازم.» شايد هم جان اسنو تنها نقشي بوده که براي او ساخته شده و ديگر هيچ‌وقت نتواند نقشي مانند اسنو را بازي کند. به‌هرحال نام جان اسنو هميشه روي او باقي خواهد ماند. او به قدري با اين نقش شناخته شده که کمتر کسي نام حقيقي‌اش را مي‌داند و اغلب او را جان اسنو صدا مي‌کنند. اين روزها ديگر کار کيت هرينگتون در بازي تاج ‌و تخت به پايان رسيده و به همين خاطر بايد به فکر «حيات پس از جان اسنو» باشد. در اين‌باره به خبرنگار سي‌ان‌ان گفته قصد دارد وقتي زمستان آمد، سرکي به کمدي بکشد و برخلاف بسياري از بازيگرانِ تلويزيوني، قصد ندارد قدمي براي جايزه‌هاي بزرگ بردارد. درواقع مسير خودش را جدا مي‌بيند و اهداف ديگري در سر دارد.

موهاي جان اسنو جزو پرماجراترين نکات در مورد اين کاراکتر است؛ تقريبا هر جا نامي از کيت هرينگتون آمده، يا در هر مصاحبه‌اي که شخصي قصد داشته از جان اسنو بگويد، يادي از موهاي او کرده ‌است. اميليا کلارک از بازيگران اين سريال مي‌گويد موهاي جان اسنو از کلاه‌گيسِ زنانه او جذاب‌تر است و ليام کانينگهام معتقد است موهاي اسنو داستاني براي خودش دارد. اما در دنياي واقعي نکات جذاب ديگري هم در مورد او وجود دارد. نمونه‌اش تکه‌هايي که پدر کيت هرينگتون به صورت اتفاقي در گفت‌وگو با خبرنگار گاردين گفته‌ است. خبرنگار گاردين کاملا تصادفي او را مي‌بيند و از فرصت نهايت استفاده را مي‌برد تا چيزهايي از جان اسنوي حقيقي در دلِ خانواده به دست بياورد. پدر کيت مي‌گويد پسرش بازيگري را به‌عنوان کار انجام نمي‌دهد، بلکه براي تفريح و سرگرمي بازي مي‌کند و حتي به‌خاطر اين تفريح، فضاي خصوصي‌اش را از دست داده ‌است.
البته به نظر مي‌رسد کيت به‌خاطر سرگرمي بيش از اندازه سر خودش را شلوغ کرده، چراکه پدرش مي‌گويد: «گاهي تنها راه براي خبردار شدن از او اين است که او را به صورنت آن‌لاين جست‌وجو کنيم!» به‌هرحال همه اين‌ها از دردسرهاي تبديل شدن به يک ستاره تلويزيوني است. بعدا که خبرنگار گاردين با کيت گفت‌وگو مي‌کند، او نيز حرف‌هاي پدرش را تاييد مي‌کند و مي‌گويد بازي کردن در فيلم هيچ شباهتي به کار ندارد. هرچند علاقه او بيشتر در زمينه فيلم است، اما صحبت‌هايش محدود به فيلم نيست. براي نمونه در گفت‌وگو با گاردين، از عقايد سياسيِ خودش و خانواده‌اش مي‌گويد. آن‌طور که از مصاحبه‌ها برمي‌آيد، او يک ليبرال دموکرات است که البته اخيرا کمي سردرگم شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» در آستانه روز ملی خلیج فارس توسط بنیاد ایران‌شناسی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در تالار شهید سلیمانی این بنیاد برگزار می‌شود.

سمینار مذکور با حضور محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی، سیده راضیه یاسینی معاون پژوهشی این مجموعه، محمدرضا باقری سفیر سابق ایران در ترکیه، حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در امارات، رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در لهستان، سید مهدی میرابوطالبی سفیر سابق ایران در فرانسه و سید محمدحسین ملائک سفیر سابق ایران در جمهوری چین همراه است.

منافع کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس؛ همگرایی‌ها و واگرایی‌ها، بلوک غرب و بازبینی بازی بزرگ جدید در خلیج‌فارس، جایگاه خلیج‌فارس در ژئواستراتژی روسیه نوین و راهبرد چین در خلیج‌فارس؛ تاجر موازنه‌گر در این سمینار بررسی می‌شوند.

سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» روز یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار شهید سلیمانی بنیاد ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6088357 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • تغییر چهره شوکه کننده بازیگران فیلم ارباب حلقه‌ها بعد ۲۳ سال (فیلم)
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • دانلود پدرخوانده فصل ۳ قسمت ۱ اول ( قسمت 1 فصل 3 پدرخوانده ) با حجم نیمه رایگان
  • «مست عشق» به سینماها آمد + بازیگران، خلاصه و آهنگ فیلم مست عشق
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • «س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد