Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@02:25:15 GMT

4 نکته راجع به بی‌کیفیتی خودروهای داخلی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۴۱۵۱۹

4 نکته راجع به بی‌کیفیتی خودروهای داخلی

تین‌نیوز |

داستان بی‌کیفیتی خودروهای داخلی آنقدر طولانی شده که گویا قصد به پایان رسیدن ندارد. خودروهایی که باعث شده آمار مرگ و میر در کشورمان در اثر تصادفات روز به روز بیشتر از قبل شود و شیب صعودی به خود بگیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، داستان بی‌کیفیتی خودروهای داخلی آنقدر طولانی شده که گویا قصد به پایان رسیدن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروهایی که باعث شده آمار مرگ و میر در کشورمان در اثر تصادفات روز به روز بیشتر از قبل شود و شیب صعودی به خود بگیرد. هرچند که برخی معتقدند فرهنگ رانندگی در ایران به خوبی جا نیوفتاده است، اما آن چیزی که مشخص است این است که هر چقدر هم فرهنگ رانندگی در کشور توسعه پیدا کند با وجود تولید این خودروهای بی کیفیت داخلی دردی دوا نمی‌شود. در ادامه چند نکته راجع به بی کیفیتی خودروهای داخلی را می‌خوانید:

1. از اوایل سال گذشته مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی تغییر کرد و این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کیفی کسب کردند. این در حالی بود که حدود 10 مدل از خودروهای داخلی تن‌ها توانستند یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کنند، بنابراین تولید آن‌ها باید متوقف می‌شد! این خودرو‌ها شامل سایپا 131، سایپا 111، سایپا 132، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، ام‌وی‌ام 110 اس، سمند، پژو پارس، پژو 405، لیفان ایکس 60 و ام‌وی‌ام 550 است. اما خودروسازان سازنده این محصولات نه تن‌ها کیفیت این خودرو‌ها را به سطح کیفی حداقل دو ستاره ارتقاء ندادند بلکه تولید آن را نیز متوقف نکردند.

2. مشکل ما در حوزه کیفیت خودروهای داخلی این است که اگرچه هر ماه گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی تهیه و منتشر می‌شود، اما به این گزارش‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود. این در حالی است که خودروهای تک ستاره دارای پلت‌فرم قدیمی هستند و امکان تنوع مدل نیز در این محصولات وجود ندارد. برخی از کارشناسان معتقدند که یکی از دلایل پایین بودن کیفیت برخی خودروهای داخلی رانت و زد و بند بین برخی خودروسازان و قطعه‌سازان است.

3. روز گذشته بود قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به برخی آمار و ارقام در زمینه حوادث ترافیکی، گفت: حوادث ترافیکی در کشور ما سومین عامل مرگ و میر هستند و در هر 33 دقیقه یک نفر در کشور ما فوت می‌کند و 20 برابر این تعداد نیز مصدوم می‌شوند. ایران از نظر آسیب‌های ناشی از حوادث ترافیکی در رتبه هشتم قرار دارد و قبل از ما شش کشور آفریقایی و یک کشور آسیایی است که وضعیت‌شان از ما بدتر است.

4. سید حسن هاشمی روز شنبه در نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: حوادث رانندگی شایعترین علت مرگ افراد زیر 40 سال است که مهمترین افراد در حوزه تولید اقتصادی هستند و هفت درصد آسیب اقتصادی کشور بر اثر حوادث رانندگی رخ می‌دهد. باید گفت که صنعت خودروسازی ایران اشکال دارد و باید درست شود. این صنعت باید بیش از آنکه به جیب مردم و اشتغال فکر کند به فکر جان مردم باشد. زیرا که این مسئله منجر به مرگ و معلولیت افراد شده است. متاسفانه هنوز کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد که باید انجام شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور

معاون روابط عمومی اورژانس کشور جزئیات و آمار تعداد حوادث ترافیکی، فوتی‌ها و مصدومان این حوادث را تشریح کرد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حوادث ویژه ترافیکی در بازه زمانی هشتم تا چهاردهم اردیبهشت اظهار کرد: طی هفته گذشته ۲۳۳ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر شده است و ۱۱۱۷ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۲۰۰ نفر در محل حادثه خدمات درمانی دریافت کرده، همچنین در این مدت ۶۲ نفر نیز در حوادث ترافیکی فوت کردند.

وی درباره بیشترین آمار حوادث ترافیکی در استان‌های کشور افزود: استان سیستان و بلوچستان با ۲۲ حادثه و ۱۲۴ نفر مصدوم و ۹ فوتی، استان فارس با ۲۰ حادثه و ۱۰۸ مصدوم و ۱۰ فوتی و استان تهران با ۱۸ حادثه و ۷۹ نفر مصدوم و شش فوتی به ترتیب در جایگاه اول تا سوم ثبت بیشترین آمار حوادث ویژه ترافیکی قرار دارند.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در سه استان سیستان و بلوچستان، فارس و خراسان رضوی ثبت شده است، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۲۴ نفر، فارس با ۱۰۸ نفر و خراسان رضوی با ۸۵ نفر بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی را در مدت زمان مذکور داشتند.

یکتاپرست ادامه داد: طی هفته گذشته ۱۱ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۰۸ نفر و فوت دو نفر شده که معادل پنج درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین فوتی ناشی از حوادث ترافیکی ویژه در استان‌های فارس و خوزستان با ۱۰ نفر، سیستان و بلوچستان با ۹ نفر و تهران با شش نفر به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته ۲۲ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با تریلی و کامیون به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۱۰۱ نفر و فوت ۲۱ نفر شده که معادل ۹ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده، همچنین ۱۵ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با وانت‌بار به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۷۲ نفر و فوت چهار نفر شده که معادل شش درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور اضافه کرد: در هفته گذشته ۱۵ حادثه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۵۶ نفر و فوت سه نفر شده که معادل چهار درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

یکتاپرست تصریح کرد: بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه ثبت حوادث ویژه در هفته گذشته توسط مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۶۴۵ مورد حادثه ویژه به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل از جهت تعداد حادثه ثبت شده شاهد افزایش ۱۱ درصدی هستیم، همچنین در این مدت ۲۳۳ مورد حادثه ویژه ترافیکی رخ داده که افزایش ۴۸ درصدی نسبت به هفته قبل داشته است و ۴۱۲ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی داشتیم که کاهش دو درصدی نسبت به هفته قبل داشته است.

کد خبر 750808

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تن هاخ: عذرخواهی سانچو؟ حالا وقت صحبت‌کردن راجع به این موضوع نیست
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • کیفیت خودروهای برقی چینی تأیید و تضمین می شود؟