Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا قربانعلی سعادت شامگاه یکشنبه در آئین بهره برداری از طرح های آب و خاک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه سال زراعی گذشته 6.3 میلیون تن محصول در استان تولید شد، افزود: این افزایش میزان تولید بدون افزایش سطح کشاورزی اتفاق افتاده و بیانگر افزایش بهره وری در مصرف منابع است.
وی با بیان اینکه دولت خود را موظف به مشارکت با مردم در راستای ارتقای بهره وری می داند، اظهار کرد: ارتقای بهره وری آب در اراضی و باغ های روستای مبارک آباد ارومیه از 35 به 90 درصد دستاورد مطلوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در راستای افزایش راندمان آبیاری در اراضی و باغ های ارومیه دولت حاضر به مشارکت شده و 80 درصد از هزینه های این اقدام را متقبل کرده است.
سعادت افزود: هرچند این اقدام برای کشاورزان هزینه هایی به همراه داشته است اما در آینده نه چندان دور نتایج این اقدام را مشاهده می کنند.
وی با تاکید بر اینکه بهره وری موجب افزایش تولید و نیز کاهش هزینه ها و به دنبال آن رونق بازار فروش می شود، بیان کرد: بر اساس سیاست های دولت دوازدهم که منطبق با سیاست های برنامه ششم توسعه است، هشت درصد رشد اقتصادی تا پایان برنامه ششم پیش بینی شده که نیازمند سرمایه گذاری است.
وی بیان کرد: بر همین اساس در مجلس شورای اسلامی جذب 15 میلیارد دلار سرمایه خارجی پیش بینی شده که سهم آذربایجان غربی 660 میلیون دلار است و برای تحقق آن تلاش می شود.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: سهم اصلی رشد اقتصادی بدون سرمایه گذاری جدی مربوط به بخش بهره وری است که حدود سه درصد آن باید از طریق افزایش بهره وری حاصل شود و بخش کشاورزی بسیار اثرگذار است.
سعادت با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب می تواند منجر به احیای دریاچه ارومیه شود، گفت: رشد اقتصادی مهمترین هدفی است که در افزایش بهره وری دنبال می شود.
وی با بیان اینکه امسال افزایش تولیدات و درآمد کشاورزان مد نظر است، افزود: بازار یابی برای تولیدات بالای استان از اهداف مهمی است که امسال پیگیری می شود.
سعادت با اشاره به بازارهای خارجی مهیا برای صادرات محصولات کشاورزی استان نیز گفت: کشور پاکستان امسال یکی از بازارهای خوب مصرف برای محصولات استان با 200 میلیون جمعیت است.
وی بیان کرد: صادرات و حمل و نقل سیب آذربایجان غربی به کشورهای مقصد و پاکستان انجام می شود اما با متصل شدن استان به راه آهن سراسری امکان مبادلات تجاری و بازرگانی افزایش می یابد و ظرفیت های صادرات هم تقویت می شود.
به گزارش ایرنا این آئین نمادین در روستای مبارک آباد ارومیه با حضور روستاییان و مسئولان آذربایجان غربی برگزار شد و طی آن 167 طرح کشاورزی استان همزمان افتتاح و افزون بر 184 هکتار از اراضی کشاورزی روستای مبارک آباد ارومیه به سیستم های آبیاری نوین مجهز شدند.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به کشاورزی نیاز امروز کشور است

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رحیم کریمی» از حوزه سمیرم به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

امنیت غذایی و به ویژه تولیدات کشاورزی در حال حاضر در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، ضمن اینکه ضروری است در حوزه کشاورزی به عنوان حوزه استراتژیک تصمیمات درست و کارشناسی گرفته شود تا بتوانیم شاهد بهبود شرایط کشاورزان، افزایش کیفیت تولیدات کشاورزی و همچنین تقویت امنیت غذایی در کشور باشیم.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اولویت بنده در صورت موفقیت به حضور در مجلس دوازدهم است چرا که در این زمینه نیاز جدی در خصوص تغییر رویکرد وجود دارد.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

استان اصفهان علی رغم برچسب برخورداری دارای چالش‌های زیادی است، اما در این بین از نظر بنده چالش‌های حوزه آب، محیط زیست و کشاورزی از دیگر بخش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

از سویی نیز باید توجه داشت که شغل اکثر مردمان حوزه انتخابیه اینجانب یعنی سمیرم کشاورزی و دامپروری است و در صورت ورود به مجلس سعی بر این دارم که در حوزه حل مشکلات کشاورزان و به ویژه باغداران، خرید تضمینی تولیدات کشاورزی و باغداری و همچنین پیگیری برای تخصیص تسهیلات مناسب برای به روز رسانی و استفاده از فناوری‌های روز در حوزه کشاورزی و همچنین تعیین محل مناسبی برای جبران خسارت کشاورزان ناشی از بلایای طبیعی اقدامات لازم را انجام دهم.

کد خبر 6100163

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور به سیب درختی اختصاص دارد
  • بازدید هیات اعزامی از کشور عراق از توان تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی در محصول سیب 
  • توجه به کشاورزی نیاز امروز کشور است
  • بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین ماه 
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی