Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: عضو حزب ندا گفت: ما به شدت نیازمند تغییر در ساختار شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هستیم.
سجاد سالک عضو حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره صحبت برخی چهره‌های اصلاح طلب مبنی بر در خطر قرار گرفتن جریان اصلاحات و ضرورت تغییر در ساز و کار این جریان اظهار داشت: هوشمندی و هشیاری سیاسی حکم می کند اصلاح طلبان با آسیب شناسی عملکرد خود رو به آینده حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال برخی از مسائلی که اصلاح طلبان باید مورد توجه قرار دهند ترمیم ساختار احزاب و بخش دیگر آن شاکله ائتلاف جبهه‌ای آنان است.

وی افزود: در شرایط فعلی اصلاح طلبان به صورت جدی نیازمند این هستند که تشکل‌های خود را فعال کنند و با جدی گرفتن کار حزبی روند فعالیت خود را از حالت گعده‌ای خارج سازند. از طرفی تشکل‌ها در جریان اصلاحات نیازمند اعتماد بیشتری از سوی حاکمیت کشور هستند و این انتظار وجود دارد که از سوی نهادهای مختلف نگاه مهربانانه تری به احزاب را شاهد باشیم. سوء ظن و بی‌اعتمادی نسبت به عملکرد احزاب وجود دارد

سالک با اشاره به وجود سوء ظن و بی‌اعتمادی نسبت به عملکرد احزاب تصریح کرد: در انتخابات مجلس گذشته شاهد این امر بودیم که نمایندگان شاخص احزاب اصلاح طلب رد صلاحیت شدند و در مقابل چهره‌های گمنام توانستند به مجلس راه یابند. در حالی که این اتفاق از سوی شورای نگهبان، هم احزاب سیاسی را تضعیف می کند، هم به ادامه فعالیت‌های محفلی و غیرشناسنامه‌دار دامن خواهد زد و هم سطح و شأن مجلس را پایین می آورد.

عضو حزب ندای ایرانیان بیان داشت: تقویت احزاب و اعتماد حاکمیت دو روی سکه هستند که باید توأمان به آن توجه کرد. از سوی دیگر ما به شدت نیازمند تغییر در ساختار شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هستیم چرا که این شورا علی رغم کسب توفیق‌های فراوان در دو انتخابات گذشته از مشکلاتی نیز رنج می‌برد. به عنوان مثال احزابی در این شورا وجود دارند که فاقد قدرت تشکیلاتی بالا هستند، از برگزاری یک کنگره عاجز بوده و حتی در استان‌های مختلف دفتری ندارند اما وزنی به اندازه احزاب تاثیرگذار اصلاح طلب دارند.

وی ادامه داد: قابل پذیرش نیست احزابی که در طول سال رد و نشانی از خود بر جا نمی گذارند در هیئت رئیسه شورای عالی حضور داشته باشند، برای دیگر احزاب تصمیم بگیرند و در تعیین لیست نهایی انتخابات نقش پررنگی داشته باشند.

شورای عالی سیاست گذاری باید ترمیم و بازسازی شود

سالک با اشاره به لزوم تقویت احزاب اصلاح طلب افزود:‌ شورای عالی سیاست گذاری باید به ترمیم و بازسازی خود پرداخته و با درس گرفتن از تجربه سال های گذشته، ضعف های خود را برطرف کند.

عضو حزب ندای ایرانیان تأکید کرد:‌ نمی توان کتمان کرد یکی از دلایلی که سد راه ایجاد انگیزه برای تقویت احزاب اصلاح طلب می‌شود وزن برابر همه تشکل ها هنگام رای گیری در شورای عالی سیاست گذاری است. به عنوان مثال وقتی احزاب کوچک، منفعل و بدون تشکیلاتی منسجم، به اندازه احزاب قوی، گسترده و پرتحرک در تصمیم گیری ها یک رای دارند دلیلی ندارد به سمت تقویت کار حزبی گام بردارند و طبیعی است تا این وضع وجود دارد انگیزه‌ای برای تقویت و ارتقای خود نخواهند داشت.

وی گفت: از سوی دیگر باید توجه کرد که نسلی از چهره‌های قدیمی اصلاح طلب در سال‌های گذشته از کادرسازی و تربیت نسل جدید ناتوان بوده‌اند. البته چهره‌های شاخص اصلاح طلب نسبت به این مسئله دغدغه‌ای جدی دارند اما با وجود شعار جوانگرایی در سال های اخیر، در عمل اتفاقی رخ نداده است.

تنها فراجناحی بودن کابینه ارزش تلقی نمی‌شود

سالک در پاسخ به این سوال که آیا کابینه دولت دوازدهم فراجناحی بوده و روحانی چقدر در تحقق فراجناحی بودن کابینه دوازدهم توفیق داشته است، اظهار داشت: کابینه فراجناحی تعریف دقیقی ندارد در نتیجه باید دید که رئیس جمهور چه معیاری را برای کابینه فراجناحی در ذهن داشته است اما آن چه می‌توان با قاطعیت به‌ آن اشاره کرد این است که کابینه دولت فعلی اختصاص به حزب خاصی ندارد. هیئت دولت باید کارآمد باشد و با هرترکیبی از هرجناحی بتواند گام موثری برای کاهش دغدغه های مردم بردارد.

عضو حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: لزوما فراجناحی بودن کابینه ارزش تلقی نمی‌شود و نکته مهم این است که در دو سال آینده اثر رفع مشکلات در زندگی مردم احساس شود و تنها هدف دولتمردان نیز باید همین باشد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند

احزاب مختلف آذربایجان‌ شرقی لیست‌های خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم _جمعه بیست‌و یکم اردیبهشت _همزمان با سراسر کشور در سه حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی شامل میانه، شبستر و تبریز (تبریز، اسکو و آذرشهر) برگزار می‌شود.

احزاب مختلف آذربایجان‌شرقی نیز در بیانیه‌های جداگانه حمایت خود را از لیست انتخابی اعلام کردند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

در بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان آذربایجان شرقی آمده است: با توجه به اینکه از ۶ نفر لیست دور اول انتخابات یک نفر موفق به اخذ اکثریت آرا و راهیابی به مجلس شورای اسلامی شد، از پنج کاندیدای دیگر لیست شورای ائتلاف شامل سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا نوین، علیرضا منادی، علی آجودان زاده و علی جعفری آذر اعلام حمایت می‌شود.

در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ «روح اله متفکر آزاد» به عنوان نماینده مردم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از این لیست انتخاب شد.

حزب همت

نامزدهای مورد حمایت حزب همت (همدلی مردم تحول خواه) در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

بر اساس اطلاعیه این حزب در استان آذربایجان شرقی، محمد حسین فرهنگی، رضا صدیقی، علیرضا نوین و علی آجودان زاده نامزدهای مورد حمایت این حزب هستند.

حزب رفاه و سلامت

حزب رفاه و سلامت نامزدهای مورد حمایت خود را برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اعلام کرد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا منادی، علیرضا نوین و علی آجودان زاده در لیست این حزب قرار دارند.

جبهه مطالعه مردمی

جواد عبادی، علی جعفری آذر، علیرضا نوین و رضا صدیقی نیز در لیست حمایتی جبهه مطالعه مردمی قرار گرفتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با کشور یازدهم اسفند ۱۴۰۲ در ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی برگزار شد و ۵۱۲ نامزد برای تصدی ۱۹ کرسی در استان با هم رقابت کردند که ۱۳ نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و ۱۲ نفر نیز برای تعیین ۶ نماینده سه حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، میانه و شبستر به دور دوم راه یافتند.

کد خبر 750753

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران