Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@04:44:09 GMT

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جاده‌ای استان تهران

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۴۳۲۹۹

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جاده‌ای استان تهران

تین‌نیوز |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به ریاست استاندار و با حضور اعضای ستاد برگزار شد گزارشی از وضعیت راه‌های استان و فعالیت شرکت‌ها و پایانه‌های مسافربری ارائه داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازروابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استانتهران، مجیدرضا نصراله‌نژاد گزارشی از وضعیت راه‌های استان و فعالیت شرکت‌ها و پایانه‌های مسافربری ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۴، ۳۲۱ نفر تعداد تلفات در جاده‌های برون‌شهری و روستایی استان بوده است، افزود: امسال این میزان با کاهش دو درصدی مواجه بوده است و در فصل بهار سال جاری به میزان ۱۶.۵ درصد کاهش تلفات داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۴ نفری تلفات مواجه بوده‌ایم.

وی در بخش جابجایی کالا حمل شده عنوان کرد: در سال ۱۳۹۵ میزان جابجایی کالای حمل شده از استان تهران به میزان ۳۰۴۶۲ هزار تن بوده است که سهم استان تهران ۷.۹ درصداز کل کشور بودهاست که استان تهران رتبهسومدرکشوردرجابجایی کالا را به خود اختصاص داده است.

نصراله‌نژاد با اشاره به رتبه نخست کشور در جابجایی مسافر گفت: در سال گذشتهمیزان جابجایی مسافر از استان تهران به میزان ۲۰۶۶۴ هزار نفر بوده است که سهم استان تهران ۱۲.۴درصداز کل کشور بودهاست.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری در بخش مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی از سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: ارائهٔ خدمات مناسب به کاربران جاده‌ها رابطه مستقیمی با افزایش ایمنی سفر دارد، وجود مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین‌راهی در کاهش سوانح جاده‌ای نقش بسزایی دارد.

به همین منظور در بخش سرمایه‌گذاری ۳۵ مجتمع خدمات رفاهی در استان بهره‌برداری شده است که در این بخش استان تهران رتبه دوم در سطح کشور را دارد.

این مقام مسئول در بخش راهداری روکش راه‌های روستایی و اصلی بیان کرد: ۲۱۶ کیلومتر روکش در سطح راه‌های استان تهران انجام شده وعملیات نگهداریدوره‌ایو متناوبشامل: نگهداری حریمراه‌ها وپاک‌سازیسطحراه‌ها از آثار تصادفوشستشوی تابلوو علائم و سایرفعالیت‌های راهداریکه توسط کارگرانراهداربهصورت جاریویومیهدرسطحراه‌های استان انجام می‌گیرد.

وی با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره کل، افزایش ایمنی و تردد ایمن استفاده‌کنندگان از راه‌ها است، افزود: ایناداره کل در استان تهران از طریق اقدامات زودبازده و کم‌هزینهجهت آشکارسازی و ایمن‌سازی نقاط پر تصادف در سال گذشته ۵۷ نقطه و مقطع در سطح راه‌های استان به‌عنوان نقاط پرتصادف شناسایی شد که ۴۷ نقطه برطرف و اصلاح و ارتقای ایمنی سایر نقاط در دست اقدام است. همچنین احداث تقاطع غیر همسطح شهر قدس با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد در حال انجام می‌باشد.

نصراله‌نژاد با تأکید بر بیانات استاندار تهران مبنی بر توجه خاص به زیرساخت راه‌ها و بهره‌مندی از آسفالت‌های باکیفیتعنوان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی بهدلیلهزینهبالایروکشو عدم اعتبارکافی استفادهاز تکنولوژی‌های جدید (روش‌های پیشگیرانهو رویه‌های نوینلایه‌نازک)همانند: چیپ سیل، فوگسیل و میکروسرفیسینگ در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اشتغالرا یکی از موضوعات مهم و اساسی کشور و شاخصی برای توسعه دانست و بیان کرد: بخش حمل و نقل جاده‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه پایدار در جامعه به شمار رفته و شغل‌های ایجاد شده در آن جز مشاغل پایدار است.که این اداره کل در بخش اشتغال‌زایی در سال ۹۵ درراستای حمایت ازسرمایه‌گذارانبخش خصوصی وظرفیت داخلی کشورو ایجاداشتغالاینادارهدرمجموعدر ایجاد۳۲۴ شغلسهیمبوده است.

سرمایه‌گذاری در بخش‌های شرکت حمل و نقل داخلی مسافر،داخلی کالا،شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا،مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی (بهره‌برداری)،غرف تجاری پایانه بار (اجاره‌ای) فاز ۱ و فاز ۲،غرف حمل و نقلی پایانه بار (اجاره‌ای) فاز ۱،امداد خودروی جاده‌ای،ناوگان مسافری (اتوبوس)،ناوگان مسافری (سواری)،پل‌های عابر پیاده،حمل و نقلروستایی صورت گرفته است.

در خاتمه نصراله‌نژاد، ضمن بیان این مطلب کهتحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به مجموعه‌ای از تصمیمات کلان در سطح ملی را دارد، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی کردن قیمت انرژی است تا منابع حاصل، صرف ساخت طرح‌های زیربنایی کشور شود. آثار این امر افزایش تولید٬ترانزیت و رفاه جامعه را در پی دارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر شنبه در نشست ایمنی راه‌های استان با گرامیداشت هفتم اردیبهشت ماه روز حمل و نقل و ایمنی اظهار کرد: در کنار اعمال جرایم رانندگی، علائم رانندگی و نصب دوربین‌های نظارتی می‌تواند در کاهش آمار تصادفات مؤثر و بازدارنده باشد.

استاندار گیلان خط‌کشی راه‌ها و تقویت روشنایی جاده‌ها را نیز برای افزایش ایمنی رانندگی لازم و ضروری دانست و افزود: از آنجا که پلیس راهنمایی و رانندگی نمی‌تواند در همه جا مستقر باشد باید نسبت به نصب دوربین‌های نظارتی اقدام شود تا قبل از وقوع هر حادثه جاده‌ای و تصادف، با متخلفان اعمال قانون شوند.

عباسی هدایت عابران برای استفاده از پل‌های عابر پیاده را هم موضوعی ضروری خواند و تصریح کرد: نصب سرعت گیر نمی‌تواند به تنهایی در کاهش حوادث جاده‌ای کمک کننده باشد چه بسا همین افزایش تعداد سرعت گیرها به عاملی در جهت حوادث رانندگی تبدیل شوند.

وی بیان داشت: آمار ورود خودروها به استان گیلان بسیار بالاست بنابراین طبیعی است که در چنین وضعیتی آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای زیاد باشد که البته باید برای کاهش آن همه دستگاه‌های ذیربط همکاری کنند.

عباسی با بیان اینکه کنار گذر کوچصفهان قادر به هدایت ترافیک نیست، گفت: باید از تغییر کاربری و احداث ابنیه در مجاورت جاده‌ها جلوگیری به عمل آید زیرا چنین سازه‌هایی اهمیت بزرگراه‌ها که اعتبارات زیادی برای احداث آن صرف می‌شود را زیر سوال می‌برد.

استاندار گیلان عنوان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور باید متناسب با شرایط استان‌ها در مورد آنها تصمیم گیری کند زیرا در بعضی استان‌ها تعداد زیادی کنارگذر و پل احداث شده اما در برخی استان‌ها مانند گیلان و شهر رشت این کار صورت نگرفته است.

عباسی بیان داشت: در کنار نصب دوربین‌های هوشمند، اداره کل راهداری و پلیس راهور باید همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا بتوانیم آمار تصادفات در جاده‌های گیلان به خصوص در محور سراوان به سمت امامزاده هاشم و ورودی سنگر به سمت سیاهکل را کاهش دهیم.

کد خبر 6090242

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان