Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا احمدی، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خسارت برآورد میزان سرمازدگی پس از بازدیدها در خرداد ماه گذشته بیش از 600 میلیارد ریال تخمین زده شده است.
وی با بیان اینکه در هفت هزار و 500 هکتار باغ اردکان پسته برداشت می شود، اظهار کرد : در اوایل سال 96 میزان تولید پسته حدود 9 هزار تن برآورد شد که به علت کاهش و افزایش دمای هوا، پیش بینی می شود میزان برداشت محصول پسته به پنج هزار تن کاهش یابد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته احمدی،در سال زراعی گذشته افزون بر 11هزار تن محصول پسته در شهرستان اردکان برداشت شده بود.
وی ارقام پسته غالب شهرستان را حاج عبدالهی، احمد آقایی، اکبری و بادامی ذکر کرد که به گفته وی عمدتا به خارج صادر می شود.
رئیس جهاد کشاورزی اردکان یادآور شد: متوسط تولید در واحد سطح پسته زارهای اردکان از سال 90 از 900کیلوگرم به هزار و 700کیلوگرم رسید، این عدد در باغ های جدید مطابق با استانداردها احداث شده، 2برابر رشد دارد.
وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای طرح اصلاح در باغ های قدیمی شاهد رشد عملکرد و بهره وری باشیم.
وی با بیان اینکه درخت پسته یک سال آور است، تاکید کرد: اردکان به دلیل داشتن باغ قدیمی، بذری و سابقه طولانی در تولید این محصول، یکی از مناطق مهم پسته کاری کشور است و دارای ذخایر توارثی این گیاه است.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544 *2047 * خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر

به گزارش صدای ایران از ایرنا،چیدن محصول توت فرنگی به صورت دستی همه ساله از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و در خرداد ماه به پایان می‌رسد. این استان با محوریت شهرستان رامیان بعد از کردستان و مازندران با تولید ۹ هزار تن توت فرنگی سومین تولیدکننده این محصول کشاورزی در کشور است.

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود