Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@02:40:51 GMT

گزارشی از کمیته امداد در صحن علنی مجلس

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۴۳۵۰۴

رئیس کمیته امداد امام خمینی از رشد 50 درصدی کمک های مردمی به این نهاد انقلابی در سال 1395 خبر داد و گفت: 97 درصد ردیف اعتباری دولت به کمیته امداد در سال 1395 محقق شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پرویز فتاح در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در گزارشی از اقدامات انجام گرفته در زمینه دستاوردها، ارتقای ظرفیت های اشتغالزایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و همچنین مشکلات قشرهای نیازمند و آسیب پذیر به استناد بند 8 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس با گرامی داشتن یاد شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حججی و همچنین خدمتگزاران پیشین کمیته امداد از جمله مرحوم عسکراولادی، نیری و والی و همچنین با تبریک هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: طرح شهید رجایی که رسیدگی به سالمندان روستایی است در کمیته امداد مزین به نام این شهید والامقام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین جا دارد از امضای بیانیه حمایت از اقدامات کمیته امداد امام خمینی در ماه مبارک رمضان ازجانب 240 نماینده مجلس شورای اسلامی تشکر ویژه داشته باشم.
فتاح در ادامه با بیان اینکه 28 ماه است که بنده و اعضای هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) ازجانب مقام معظم رهبری منصوب شده و با اساسنامه جدید کار خود را آغاز کرده ایم، تصریح کرد: در حکم رهبر معظم انقلاب بر نقش موثر قوای سه گانه در حمایت از نهاد انقلابی و حمایت کمیته امداد امام خمینی تاکید شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: به نمایندگی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از اقدام انقلابی مجلس در تدوین و تصویب افزایش مستمری مددجویان در بودجه سال 1396 و همچنین توجه به این نهاد در برنامه ششم توسعه تشکر می کنم.
وی افزود: همچنین از دولت و رئیس جمهور که به رغم همه تنگناها و مشکلات مالی از فروردین امسال مصوبه افزایش مستمری مددجویان را به طور کامل اجرا کرده اند، تشکر می کنم و خواستار اجرای فراز آخر این مصوبه درخصوص واریز مبالغی غیر از یارانه به حساب مددجویان هستم.
فتاح با اشاره به اینکه در سال 1395 در حدود 97 درصد از ردیف اعتباری دولت به کمیته امداد محقق شد، تصریح کرد: کمک های مردمی در سال گذشته با رشد 50 درصدی به 1500 میلیارد تومان رسید که شاخص خوبی برای مشارکت مردمی و جلب اعتماد عمومی به این نهاد انقلابی است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی در ادامه با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات کمیته امداد به مناطق محروم و مرزی در اولویت بوده و خواهد بود، افزود: سال گذشته دفتر مرکزی کمیته امداد را به دلیل حساسیت هایی که وجود داشت از منطقه سوهانک به میدان آزادی منتقل کردیم و امسال نسبت به دو سال قبل با کاهش هزینه ها و حذف تشکیلات اداری زاید، این نهاد انقلابی را 20 درصد کوچک تر کردیم.
فتاح ادامه داد: در سال گذشته بدون جذب نیروی جدید تعداد کارکنان کمیته امداد از 1900 نفر به 4000 هزار نفر رسید و برای هر مددکار 400 پرونده از مددجویان تعریف شد که باید تعداد پرونده ها را کاهش دهیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال 95 با حمایت مجلس و دولت توانستیم 10 درصد از نیروهای تحت پوشش کمیته امداد را کاهش دهیم که به این ترتیب 175 هزار خانواده به دلیل خودکفایی و اشتغال از فهرست مددجویان ما خارج شدند.
فتاح گفت: همچنین در سال گذشته 20 هزار واحد مسکونی در شهرها و عمدتاً روستاها احداث و 50 هزار واحد نیز بازسازی شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی افزود: همه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از دفترچه های بیمه درمان در شهرها و روستاها استفاده می کنند و هچنین 300 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار از بیمه بهره مند شده اند. همچنین تمام خانواده های تحت پوشش از سال 94 تاکنون تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته اند.

حدود یک میلیون حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین جذب شده اند
وی اضافه کرد: حدود یک میلیون خانواده با سرپرستی زنان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. 1.5 میلیون سالمند، 175 هزار نفر از ایتام، 330 هزار دانش آموز و 73 هزار دانشجو و طلبه، 30 هزار بیمار صعب العلاج و 90 هزار کودک زیر 6 سال، تحت تامین امنیت غذایی و 23 هزار خانواده با سرپرست زندانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

فتاح گفت: با دستان پرخیر و برکت مردم ایران اسلامی حدود یک میلیون حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین جذب شده اند که متوسط دریافتی هر یتیم در ماه از طریق خیرین و حامیان 140 هزار تومان است و ما در همین خصوص از اردوهای جهادی نیروهای انقلابی و جوانان مومن در آبادانی کشور نیز در جای جای کشور استقبال و حمایت می کنیم.

وی افزود: خوشبختانه شاهد اقبال مردمی در همه طرح های کمیته امداد ازجمله اکرام محسنین و ایتام، صدقات و زکات، جشن عاطفه ها، جشن رمضان و نیکوکاری هستیم که این نشان می دهد اعتماد عمومی به این نهاد انقلابی افزایش یافته است.

گزارش کمیسیون شوراها درخصوص علل ممانعت از برگزاری سخنرانی علی مطهری در مشهد
گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره علل ممانعت از برگزاری سخنرانی علی مطهری نایب رئیس مجلس در مشهد قرائت شد.

اصغر سلیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 6 شهریور) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره علل ممانعت از برگزاری سخنرانی علی مطهری نایب رئیس مجلس در مشهد را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: در اعمال بند 7 ماده 49 قانون آیین نامه داخلی مجلس، گزارش کمیسیون درخصوص موضوع ممانعت از برگزاری سخنرانی علی مطهری نایب رئیس مجلس در مشهد بنا به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی تهیه و تنظیم شده و این گزارش به استناد اصول 3 ، 27 و 84 قانون اساسی و در اجرای بند 11 ماده 24 و ماده 49 قانون آیین نامه داخلی مجلس توسط هیئت اعزامی از کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به مشهد تهیه و برای قرائت در صحن علنی تنظیم شده است.

وی افزود: در پی دعوت مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی از علی مطهری برای ایراد سخنرانی در مراسم روز اربعین حسینی(ع) با عنوان "امام حسین (ع) و اصلاح امت" و با قبول این دعوت ازجانب نایب رئیس مجلس، هماهنگی های اولیه مجمع با معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی صورت می گیرد و پس از بررسی اولویت ها مقرر می شود این مراسم در مورخ 30 آبان 95 در تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شود.

سلیمی ادامه داد: به این منظور ماموران امنیتی و انتظامی استان خراسان رضوی بنا به رویه متعارف مراسم سخنرانی مقامات عالی رتبه کشور ملاحظات خود را به مسئولان استان اعلام می دارند که درمورد این سخنرانی، جز پاره ای یادآوری و ملاحظه مورد خاصی ابراز نمی شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفتگو با معاون مدیرکل اطلاعات استان در مورخ 27 آبان 95 با اشاره به سوابق سخنرانی های آقای مطهری در استان دغدغه های خویش را مبنی بر بروز واکنش در قبال سخنرانی ایشان و جلوگیری از وقوع احتمالی درگیری بیان می دارد و دادستان در ادامه به طور شفاهی خواستار ارائه تضمین های لازم برای برگزاری آرام و بدون حادثه مراسم مذکور از جانب مسئولان استان می شود، امری که بنا به گفته معاون مدیرکل اطلاعات استان در سخنرانی های پیشین آقای مطهری ازجانب معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی صورت گرفته است و در نتیجه مراسم سخنرانی به طور معمول برگزار می شد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: عدم تضمین مدنظر دادستان ازجانب مسئولان استانداری موجب می شود که دادستان در تاریخ 29 آبان 95 به استناد قانون پیشگیری از جرم با صدور دستوری به فرماندهی منطقه انتظامی مشهد مقرر دارد که در تاریخ 30 آبان 95 مصادف با اربعین حسینی(ع) در تالار رازی هیچ گونه مراسمی برگزار نشود و در ادامه می افزاید هر فرد یا مرجعی از دستور مذکور تخلف کند، تحت تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

برگشت دوباره طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد به کمیسیون مشترک
نمایندگان مجلس با رد نظر کمیسیون مبنی بر اصرار بر مصوبه پیشین خود در خصوص طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد اعاده شده از شورای نگهبان، این طرح را بار دیگر به کمیسیون مشترک فرستادند.
طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود پس از بررسی در کمیسیون مشترک رسیدگی به این طرح و با نظر کمیسیون مبنی بر اصرار بر نظر قبلی خود در بند 1 ماده 7 و همچنین تبصره یک ­در جلسه امروز خانه ملت مورد بررسی قرار گرفت.
در نهایت نمایندگان مجلس با رای منفی به نظر کمیسیون مشترک در خصوص اصرار بر نظر قبلی خود، این طرح را بار دیگر به کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد ­ فرستادند.

بررسی با قید یک فوریت طرح حمایت از احیای بافت ها و بناهای تاریخی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی با قید یک فوریت طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی - فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی - فرهنگی موافقت کردند.
در نشست صبح امروز خانه ملت قید یک فوریت طرح قانونی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی - فرهنگی بررسی و درنهایت با رای موافق وکلای مردم، این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوط ارجاع شد.
در این طرح که به امضای 67 تن از نمایندگان رسیده تصریح شده است که به علت نبود مشوق های لازم برای احیا و مرمت بافت های تاریخی - فرهنگی و بی توجهی به توانمندسازی مالکان و ساکنان آنها، روند مهاجرت جمعیت و فعالیت های اقتصادی از این بافت ها سرعت گرفتند. هرچند این بافت ها بخشی از سرمایه های هر کشور و ملت محسوب می شود ولی به درستی از این سرمایه ها حفاظت و حراست نشده است.

حضور وزیر دفاع در مجلس
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وارد صحن علنی خانه ملت شد.
امیر سرتیپ امیر حاتمی در حالی در نشست علنی خانه ملت حضور یافت که لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در دستور کار امروز نمایندگان مجلس قرار دارد.

دستور کار های امروز جلسه علنی مجلس
دستور کار های امروز صحن علنی مجلس به این شرح است:
- گزارش رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از اقدامات انجام شده درباره دست‌آوردها، ارتقای ظرفیت های اشتغال زایی و توانمند سازی زنان نیازمند و اقشار آسیب پذیر
- بررسی طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد
- گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از علل ممانعت از برگزاری سخنرانی علی مطهری، نایب رییس دوم مجلس در مشهد
- بررسی لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح
- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام
- بررسی لایحه موافقت نامه همکاری در زمینه حفظ و قرنطینه نباتات میان دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان
- گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد

ابراهیم ابراهیمی رئیس کمیته امداد سردشت بشاگرد گفت: ۵۰۰ کیسه آرد به ارزش بیش از ۵۰ میلیون تومان از محل کفارات جمع آوری شده در روز عید فطر امسال تهیه و بین مددجویان بخش گافر و پارامون توزیع شد.

وی افزود: اکنون هزار و ۶۵۰ خانوار در سردشت از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • عکسی از ۲ چهره خارجی حاضر در صحن علنی امروز مجلس ایران
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه