Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پيام تسليت رئيس اتاق اصناف شهرستان بابل بمناسبت فرا رسيدن سالروز شهادت پنجمين کوکب آسمان ولايت حضرت امام محمد باقر (ع).

به گزارش خبرنگار آريا دفترمازندران درشهرستان بابل:حاج حسين لعلي رئيس اتاق اصناف شهرستان بابل با ارسال پيامي فرارسيدن سالروز شهادت پنجمين کوکب آسمان ولايت حضرت امام محمد باقر (ع) را به رهبر فرزانه انقلاب – مردم شهيدپرور و بازاريان ولايتمدار کشورمان تسليت گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قسمتي از پيام تسليت رئيس اتاق چنين آمده است :

امام محمد باقر ( ع ) ملقب به باقر العلوم در سال 95هجري پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام زين العابدين (ع) بيش از 19سال امامت مسلمين را بعهده داشتند ، در دوره امامت امام محمد باقر ( ع ) و فرزندش امام جعفر صادق ( ع ) مسائلي مانند انقراض امويان و بر سر کار آمدن عباسيان و پيدا شدن مشاجرات سياسي و ظهور سرداران و مدعياني مانند ابوسلمه خلال و ابومسلم خراساني و ديگران مطرح و ترجمه کتابهاي فلسفي و مجادلات کلامي در اين دوره پيش مي آيد و عده اي از مشايخ صوفيه و زاهدان و قلندران وابسته به دستگاه خلافت و قاضيها و متکلماني به دلخواه مقامات رسمي و صاحب قدرت ، فقه و قضاء و عقايد و کلام و اخلاق را بر طبق مصالح مراکز قدرت خلافت شرح و تفسير مي نمودند و تعليمات قرآني به ويژه مسأله امامت و ولايت را ، که پس از واقعه عاشورا و حماسه کربلا ، افکار بسياري از حق طلبان را به حقانيت آل علي ( ع ) متوجه کرده و پرده از چهره زشت ستمکاران اموي و دين به دنيا فروشان برگرفته بود به انحراف مي کشاندند تا احاديث نبوي در بوته فراموشي قرار گرفته و از همه مهمتر برخي نيز احاديثي به نفع دستگاه حاکم جعل کرده و يا مشغول جعل بودند و يا آنها را به سود ستمکاران غاصب خلافت دگرگون مي نمودند اينها عواملي بود بسيار خطرناک که بايد حافظان و نگهبانان دين در برابر آنها بايستند، بدين جهت امام محمد باقر ( ع ) و پس از وي امام جعفر صادق ( ع ) از موقعيت مساعد روزگار سياسي ، براي نشر تعليمات اصيل اسلامي و معارف حقه بهره جستند و دانشگاه تشيع و علوم اسلامي را پايه ريزي نمودند ، امام محمدباقر (ع ) داراي خصال ستوده و مؤدب به آداب اسلامي بود سيرت و صورتش ستوده بود و بسيار گشاده رو و با مؤمنان و دوستان خوش برخورد بود با همه اصحاب مصافحه مي کرد و ديگران را نيز بدين کار تشويق مي فرمود ، امام باقر ( ع) در صدقات و بخشش و آداب اسلامي مانند دستگيري از نيازمندان و تشييع جنازه مؤمنين و عيادت از بيماران و رعايت ادب و آداب و سنن ديني کمال مواظبت را داشت، حضرت امام محمد باقر ( ع ) 19سال و ده ماه پس از شهادت پدر بزرگوارش حضرت امام زين العابدين ( ع ) زندگي کرد و در تمام اين مدت به انجام دادن وظايف خطير امامت ، نشر و تبليغ فرهنگ اسلامي ، تعليم شاگردان ، رهبري اصحاب و مردم ، اجرا کردن سنتهاي جد بزرگوارش در ميان خلق ، متوجه کردن دستگاه غاصب حکومت به خط صحيح رهبري و راه نمودن به مردم در جهت شناخت رهبر واقعي و امام معصوم ، که تنها خليفه راستين خدا و رسول ( ص ) در زمين است پرداخت و لحظه اي از اين وظيفه غفلت نفرمود ند، سرانجام در هفتم ذيحجه سال 114 هجري در سن 57 سالگي در مدينه با توطئه هشام مسموم و به شهادت رسيد و پيکر مقدسش را در قبرستان بقيع کنار پدر بزرگوارش به خاک سپردند. اينجانب خادم بازاريان شريف شهرستان بابل فرا رسيدن سالروز شهادت پنجمين کوکب آسمان ولايت امام محمد باقر (ع) را به رهبر فرزانه انقلاب و مردم شهيد پرور و بازاريان ولايتمدار کشورمان تسليت عرض نموده از خداوند منان استمداد مي طلبم به برکت وجود ذي وجود امام محمد باقر (ع) به مردم کشورمان نصرت بيشتري عنايت بفرمايند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز

به  گزارش تابناک، در پیام دکتر محمد مخبر آمده است:
انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت بانو حاجیه خانم روبخیر قمشی مادر شهید گرانقدر غلامحسین دستوری رزاز و خواهر سردار جاویدالاثر عبدالحسین قمشی واصل و موجب تاثر و تالم گردید.

این مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان و همچنین جامعه ایثارگران انقلاب اسلامی خصوصا مردم مقاوم دزفول تسلیت عرض می کنم.
از درگاه خداوند متعال برای آن مادر فداکار و بانوی مومنه طلب آمرزش و رحمت و برای بازماندگان آرزوی صبر و اجر دارم. امید که در جوار حضرت حق و فرزند و برادر شهیدش آرام گیرد و با بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) محشور گردد.


      محمد مخبر

معاون اول رئیس‌جمهور

 

دیگر خبرها

  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است