Web Analytics Made Easy - Statcounter


شبکه پرس تی وی با پخش مستندی از پناهندگان فوکوشیما به روایت وقایع پس از زلزله و سونامی این شهر می پردازد.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، مستند «ملت هسته ای: داستان پناهندگان فوکوشیما» (Nuclear Nation: The Fukushima Refugees Story) در دو قسمت ۲۵ دقیقه ای امروز و فردا ۶ و ۷ شهریور ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند به دو زبان انگلیسی و ژاپنی به روایت واقعه زلزله ۹ ریشتری سال ۲۰۱۱ در فوکوشیما و سونامی متعاقب آن می پردازد. آتسوشی فوناهاشی کارگردانی و یوشیکو هاشیموتو تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته اند.

وقایع پس از زلزله و سونامی شهر فوکوشیما به از کار افتادن چهار راکتور هسته ای که انرژی کشور ژاپن را تامین می کردند، منجر شد. این مستند حال و هوای پس از این ضایعه بزرگ را به تصویر کشیده است.

بیان شرایط زندگی گروهی از ۱۶۰ هزار نفر از شهروندان منطقه که در پی انتشار مواد رادیواکتیو و آلودگی محیط مجبور به ترک خانه های خود شدند، دستمایه اصلی این مستند است.

در «ملت هسته ای: داستان پناهندگان فوکوشیما» می بینیم که گروهی متشکل از ۱۴۰۰ نفر از مردم شهر فوکوشیما در مدرسه ای در حومه توکیو که حالا به اردوگاه تبدیل شده است، سکنی گزیده اند. آنها در مدت ۱۰ ماه تصویربرداری این مستند، به دلیل از دست دادن عزیزان، بیکاری و دوری از شهر و خانه خود روزگار سختی را سپری می کنند.

مستند ملت هسته ای: داستان پناهندگان فوکوشیما (Nuclear Nation: The Fukushima Refugees Story) ۶ و ۷ شهریور ساعت ۵ بامداد به وقت تهران از شکبه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز در چهار نوبت به ترتیب در ساعات ۱۰، ۱۶، ۲۲ و ۲ بامداد پخش می شود.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه

اسامی راه‌یافتگان به رویداد پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از مجموع 45 اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد 5 اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

 ریشه در کوهستان / آرمان قلی‌پور از شهرکرد
 بیمارستان درختان / شروین وحدت از تهران
باغ / فرود عوض‌پور از خرم‌آباد
 صنوبر / رضا اکبریان گالشکلایی از ساری
 روزی که محیط‌بان گریست / هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز 4 شنبه مورخ 19 اردی‌بهشت‌ماه 1403 در محل سالن شماره 12 پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف 3 میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان