Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کدخدازاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین جزییات پروژه های ساماندهی راه‌های منتهی به استان های شمالی کشور، اظهار داشت: با توجه به ایجاد ترافیک طولانی در مسیرهای منتهی به استان های شمالی در ایام پیک سفر، برای رفع این دغدغه مردم و مسافران در همان ابتدای دولت دوازدهم پروژه ساماندهی مسیرهای منتهی به شمال کشور را در دستور کار قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای توزیع ترافیک در مسیرهای منتهی به شمال، محورهای متعددی را تعریف و تعریض محورهای موجود را در حال اجرا داریم.

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اجرای 5 پروژه برای ساماندهی محورهای منتهی به شمال کشور گفت: تبدیل محور رودهن- فیروزکوه- قائم شهر- ساری به بزرگراه، تعریض محور هراز، ساخت و تکمیل محور قزوین- الموت- تنکابن و محور آزادراه تهران- شمال و تکمیل باقیمانده محور قزوین- رشت در دستور کار قرار دارد.

کدخدازاده با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژدر کنار رفع گلوگاه های ترافیکی ، بحث اقتصاد محلی و ملی است، ادامه داد: این مسیرها از محورهای گردشگری کشورمان محسوب می شود از سوی دیگر می توانند راه های دسترسی به شهرک های صنعتی در استان های شمالی کشورمان باشند که امر ترانزیت و جابه جایی کالا را تسهیل کند.

وی افزود: برای مقاصد مختلف در استان های شمال کشور، محورهای متعددی پیش بینی شده است که ترافیک در این مسیرها توزیع شود و افراد می توانند با توجه به مقصد خود محور مورد نظر را انتخاب کنند.

معاون ساخت و توسعه راه ها با اشاره به تعریض محور رودهن- ساری و تبدیل آن به بزرگراه اظهار داشت: این محور از رودهن به سمت فیروزکوه و قائم شهر چیزی حدود 187 کیلومتر است که از این پروژه تنها 5 کیلومتر باقی مانده است .

این مقام مسئول ادامه داد: برای تعریض و تبدیل این 5 کیلومتر به بزرگراه باید تملک اراضی صورت بگیرد که ارزش تنها 3 کیلومتر از این مسیر 50 میلیارد تومان ارزیابی شده است پس از تملک اراضی در این محور، پروژه تکمیل خواهد شد.

کدخدازاده با بیان اینکه پروژه بزرگراه محور فیروزکوه امسال به پایان می رسد، گفت: امکان تبدیل این محور به آزادراه وجود دارد منوط به اینکه سرمایه گذاران از این پروژه استقبال کنند.

وی افزود: یکی از مواردی که برای ورود سرمایه گذاران در پروژه های آزادراه سازی حائز اهمیت است، بحث راه های دسترسی به راه موجود است، قاعدتا در اطراف این محور روستاهای متعددی راه دسترسی به این محور را دارند و از انجایی که مدل سرمایه گذاری در این پروژه ها BOT و برگشت سرمایه از طریق عوارض است، همین تعدد راه های دسترسی مانع از استقبال سرمایه گذاران می شود.

معاون ساخت و توسعه راه ها با بیان اینکه برنامه هایی برای آزادراه سازی در این محور در دستور کار قرار گرفته شده، گفت: در حال مذاکره با سرمایه گذاران برای ساخت آزادراه در این محور هستیم اما قاعدتا منطبق بر مسیر موجود نخواهد بود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس

تین نیوز

 مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان بطول ۲۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عطاء الله اکبری با بیان اینکه یکی از نگاه های ویژه و خاص دولت سیزدهم توجه به حوزه زیرساخت ها است، گفت: محور خاش سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

اکبری ادامه داد: طول کلی محور خاش سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می شود.

وی هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه ذکر کرد و گفت: توسعه بزرگراه ها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این دیار، هم اینک در اولویت برنامه های توسعه ای دولت قرار گرفته بطوری که این استان به کارگاه بزرگ راهسازی جهت برخورداری از مسیرهای مطمئن، ایمن و پرامید برای خروج این استان از بست ارتباطی به سایر نقاط کشور تبدیل شده است.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان