Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شکرالله حسن بیگی جانشین رئیس ستاد اربعین استان مرکزی گفت: حضور زائران حسینی از این استان در سال جاری در راهپیمایی عظیم اربعین بیش از 25 هزار نفر برآورد شده است

حسن بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 21 هزار و 960 نفر در سال گذشته از استان مرکزی در راهپیمایی عظیم اربیعن حسینی شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: فرآیند ثبت نام و خدمات به زائران حسینی از طریق 38 دفتر و شرکت زیارتی در استان آغاز شده و تاکنون 108 نفر برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند و بار مراجعات رو به افزایش است.

جانشین رئیس ستاد اربعین حسینی در استان مرکزی اظهار کرد: زائران حسینی به منظور ثبت نام اینترنتی می توانند با مراجعه به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir مراجعه کنند و این ثبت نام از اول شهریور/ سنبله امسال کلید خورده است.

حسن بیگی اظهار کرد: بر اساس مفاد یادداشت تفاهم همکاری اربعین حسینی (ع) بین وزارت کشور ایران و جمهوری عراق، زائران حسینی برای ورود به عراق باید گذرنامه و روادید داشته باشند و روادید اتباع ایرانی تنها با ارائه گذرنامه معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار دارد ، همراه با بیمه نامه سفر قابل پذیرش است.

وی توضیح داد: بر اساس مفاد این تفاهم نامه هزینه روادید برای هر زائر حسینی بنا به تصمیم حکومت مرزی عراق 40 دلار تعیین شده و علاوه بر امکان صدور روادید انفرادی، اقدام به صدور روادید از چهار مرجع سفارت، کنسولگری اهواز، کرمانشاه و مشهد و 12 دفتر موقت در استان های ایران قابل انجام است.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان مرکزی خاطرنشان کرد: چهار گروه صدور روادید سیار حمایتی نیز برای مواقع اضطراری در سفارت عراق و ایران مستقر خواهند بود و صدور روادید در سفارت و کنسولگری های دائم از 11 شهریور / سنبله و در دفاتر از 31 شهریور / سنبله تا دو روز قبل از اربعین انجام می شود.

حسن بیگی ادامه داد: در تفاهم نامه اربعین همچنین در خصوص سفر اتباع کشورهای ثالث توافق شده که برای اعزام اتباع علاقه مند کشورهای افغانستان و عراق در راهپیمایی اربعین ، سفارت عراق برای تبعه افغان که حضور قانونی در ایران دارند و فاقد گذرنامه کشور متبوع خود هستند، مدارک و اسناد صادر شده را برای دریافت روادید معتبر بدانند.

وی با بیان اینکه مبلغ صدور روادید برای تبعه کشورهای ثالث نیز 40 دلار است، ادامه داد: برای اتباع عراقی رانده شده که کارت اقامت دارند اما فاقد گذرنامه هستند نیز سفارت عراق با حق بازگشت به ایران هماهنگی های لازم را تدارک دیده است.

وی هزینه بیمه نامه برای هر زائر اربعین حسینی را 188 هزار ریال عنوان کرد و گفت: به منظور صدور روادید علاوه بر گذرنامه همراه داشتن بیمه نامه زائر نیز الزامیست.

ستاد اربعین حسینی استان مرکزی پارسال در قالب کمیته های 9گانه امنیتی، انتظامی،مستندسازی، اعزام، فرهنگی و آموزشی، امداد و نجات، بهداشت و درمان، حمل و نقل و سوخت ، اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی فعالیت داشت و امسال نیز نشست های آن در روزهای آتی به صورت جدی کلید می خورد.

استان مرکزی با یک میلیون و 460 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در مسیر اصلی تردد شمال به جنوب و غرب به شرق ایران با 29 هزار کیلومتر وسعت در قلب ایران اسلامی واقع شده است.

/انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.
اسماعیل ویسی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیرو‌های خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.
نشست‌های ستاد رابعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با فواصل زمانی هر ۲ هفته یکبار، نیاز‌ها و پیشنهادات خود را برای خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار می‌دهد و از سوی دبیرخانه اربعین حسینی جمع‌بندی و به معاونت توسعه مدیریت و منابع اعلام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است گفت: نیاز‌های دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تامین خواهد شد.
در ادامه، اعضای حاضر در این نشست برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال‌جاری تشریح کردند و همچنین به بیان نیاز‌ها و چالش‌های احتمالی پیش رو پرداختند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد