Web Analytics Made Easy - Statcounter


ورامین- رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: سال گذشته۲۴میلیون نفر در سراسر کشور به کلانتری ها مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، سردار محمد شرفی صبح دوشنبه با حضور در ستاد فرماندهی ویژه شرق استان تهران ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت به همه دولتمردان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر طی سخنانی اظهار داشت: بعد از شرفیابی فرماندهان عالی رتبه نیروی انتظامی در تاریخ ۱۳ مهر ۹۴ خدمت فرمانده معظم کل قوا، معظم له به لحاظ میزان و سطح ارتباط کلانتری ها با مردم فرموده اند به کلانتری ها توجه ویژه ای شود که پس از صدور این فرمان فرمانده نیروی انتظامی طی دستوری تشکیل شورای عالی تحول در کلانتری و پاسگاه ها در پلیس پیشگیری ناجا را صادر فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرفی افزود: ۹ کمیته برای این شورا در نظر گرفته شد که کمیته اول کمیته ساختار و نظامات است و وظیفه اش در جهت و بررسی و مطالعه به منظور توسعه ساختارهای کلانتری و پاسگاه هاست به ویژه در مناطق جرم خیز و حاشیه نشین و به ویژه مناطق دوردست که طبق بیانات رهبری فضائل نیروی انتظامی همه جا باید دیده شود.

وی گفت: خوشبختانه تا این لحظه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و نیروی انتظامی تنها سازمانی است که فرمان دارد نسبت به توسعه ساختارهای خود اقدام کند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا بیان داشت: در برخی از مناطق مخصوصا مناطق حاشیه‌ای از زمان صدور فرمان بیش از ۵۰ پاسگاه یا کلانتری ایجاد و یا از نظر کمیت ساختار کمیت آن افزایش پیدا کرده است و یک سری نظامات هم بایستی اصلاح می شد به منظور ارائه خدمات اسان وبی منت و کم هزینه به مردم که به این فرایندها توجه بیشتری شده است.

وی افزود:در کمیته منابع انسانی برنامه بر این بود که ما نسبت به توانمند سازی و افزایش مهارت های شغلی کارکنان و همچنین انگیزش افزایش خدمت در آنها برنامه ریزی کنیم که برنامه های مفصلی در این زمینه در نظر گرفته شده است و اصل برنامه بر این است که ما مهارت های حرفه ای و کلامی و مهارت های ارتباطی را در کارکنان کلانتری و پاسگاه ها افزایش بدهیم تا هم رضایت مردم بالا برود و هم سرمایه اجتماعی توریسم توسعه پیدا کند و در این زمینه کارهای خوبی هم صورت گرفته است.

سردار شرفی بیان داشت: یکی از اصلی ترین برنامه ها ی ما برگزاری کلاسهای استاندارد سازی و تعالی رفتار است که مورد پیش بینی قرار گرفته است و امسال قرار است که ۱۳ هزار نفر از کارکنان کلانتری ها در کلاس تعالی و استاندارد سازی رفتار شرکت می‌کنند که بخشی از آنها یعنی حدود ۵ هزار نفر آمده اند و بقیه نیز طبق برنامه انجام خواهد شد.

وی افزود: یک پالایشی هم ازنیروی انسانی کلانتری ها مد نظرمان است که نفراتی که نمی‌توانند به هر دلیلی استاندارد سازی و رعایت حقوق شهروندی را انجام دهند بایستی از کلانتری ها خارج شوند و در قسمت های دیگر به کار گیری شوند.

شرفی با بیان اینکه در حوزه فناوری و تکنولوژی برنامه بر این بود که ما به جای عامل انسانی بیشتر از تکنولوژی و فناوری استفاده کنیم که ۴۰ اقدام فناورانه هم اکنون پیش بینی شده است گفت: در برنامه کوتاه مدت و میان مدت و دراز مدت قرار است این ۴۰ اقدام فناورانه را لحاظ کنیم که یکی از این اقدامات برون سپاری بخشی از فعالیت ها در کلانتری و پاسگاه ها است ما ۲۷ فعالیت را در کلانتری ها شناسایی کردیم که می‌شود این فعالیت ها را به بخش های خصوصی سپرد و نظارت عالیه را کلانتری بر عهده بگیرد و در همین راستا ما ۱۳ فعالیت را زیر ساخت های مربوط به فناوری آن را آماده کرده ایم که برای رونمایی آماده است از این ۴۰ اقدام فناورانه ما هم اکنون حدود ۱۰ اقدام به مرحله رونمایی رسیده است و بنای ما بر این است که به امید خدا در هفته نیروی انتظامی از این ۱۰ اقدام رونمایی کنیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: در موضوع مربوط به بحث پشتیبانی و افزایش توان و تحرک کلانتری ها و پاسگاه ها نیز برنامه مفصلی پیش بینی شده و درباره جدول تجهیزات حرفه ای و تخصصی کلانتری ها برنامه ریزی می‌شود که ما تاکنون چنین چیزی را نداشته ایم که هر کلانتری بر اساس استاندارد چه چیز هایی را لازم دارد که خدارا شکر در حال تقویت اینها هستیم که هم خودرو و ناوگان های پاسگاه ها نوسازی شود و هم به آن مرحله استانداردی که پاسخگو باشد رسیده ایم.

وی بیان داشت: بحث بعدی کمیته تحقیق و پژوهش است که مشارکت های مردمی را بالا ببریم و هم بحث نهادینه سازی تحول در کلانتری و ایجاد گفتمان عمومی همایش ملی تحت عنوان همایش ملی کلانتری در افق۱۴۰۴ را کلانتری محبوب مد نظرمان است و از اهل فن وخبرگان این پژوهش درخواست کردیم نظرات و پژوهش های خود را ارائه دهند تا یک برنامه مطلوب و نمونه کلانتری ها را در نظام جمهوری اسلامی تهیه و تدوین کنیم و به جامعه معرفی کنیم.

این مقام انتظامی گفت: در باره توسعه نیروی انسانی کلانتری ها و ایجاد جایگاه های سیار پلیس که طراحی زیبایی دارند و از تکنولوژی خوبی برخوردارند که در هر جغرافیایی که حاضر می‌شوند قادرند در همان جغرافیا شکایات مردمی را دریافت کنند و کد رهگیری به طرف بدهند و تمام پرونده شاکی و متشاکی به صورت پرونده به افراد داده شود تا هزینه رفت و آمد مردم به کلانتری ها را کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۴ میلیون به کلانتری ها مراجعه داشتیم که با استفاده از فناوری های می‌خواهیم این مراجعات را کاهش دهیم و در نظر گرفتیم که تعداد ۶ میلیون نفر از مراجعین به کلانتری ها کاهش پیدا کنند و در ازای آن ما از طریق برون سپاری برخی فعالیت ها و همچنین ارائه خدمات از راه دور برنامه ها را انجام دهیم.

سردار شرفی گفت: ما ۴ هدف اساسی را در این طرح های جدید دنبال می‌کنیم که هدف اول کلانتری را قادر می‌کند و توان تجهیزات و نیروی انسانی و امکانات را در کلانتری ها افزایش می دهد تا امنیت وارامش در حوزه سرزمینی خود را بالا ببریم و شاخص های امنیت هم مشخص هستند که سرقت پیشگیری شود، جرائم کنترل و مبارزه شوند، با شرارت ها و بزهکاری ها نیز مقابله جدی کنیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در پایان افزود: هدف دوم ارائه خدمات سریع و بی منت به مردم است و ما در برخی از نقاط نیز مشکلاتی داریم در زمینه کلانتری ها که مقدمات و بستر سازی حل این مشکلات در حال فراهم شدن است و هدف سوم ما این است که مردم از عملکرد و رفتار و خدمات ما راضی باشند و هدف چهارم ما صیانت از کلانتری ها و کارکنان و ماموریت های انها است و این ۴ هدف به خوبی و با سرعت در حال پیشرفت است و فراتر از همه اینها برای ما رضایت مردم است.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان که به منظور ارتقا و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه انجام شد، بر اهمیت صلح و سازش و نقش ستاد ملی صبر در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: استقبال مردم استان از ایده‌ها و طرح‌های ستاد ملی صبر بسیار پر رنگ بوده و مردم به صورت خودجوش برای حل اختلاف به صلحیاران مراجعه می‌کنند.

معاون حل اختلاف دادگستری کردستان مراجعه مردم به صلحیاران را در صلح و سازش بسیاری از دعاوی موثر دانست و اعلام کرد: مردم با مراجعه به صلح یاران زمینه سازش در مورد شکابات خود را فراهم کرده‌اند.

اسدی به برنامه‌های ستاد ملی صبر در استان‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: از برنامه‌های ستاد ملی صبر تشکیل هیات‌های صلح در مساجد و تکایا و جذب افراد توانمند و ساماندهی صلحیاران است.

وی اضافه کرد: این مهم تا ساماندهی و تشکیل هیات‌های صلح در تمامی مساجد و اماکن مقدسه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092631

دیگر خبرها

  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه