Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی ملکی امروز درنشست مشترک با مسؤولان و سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت بنز المان اظهار کرد: توسعه یک منطقه تابع فاکتورهای متعددی از جمله ایجاد زیرساخت‌هاست که مشگین‌شهر نیز زمینه و زیرساخت لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

وی گفت: کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر یک پروژه‌ عظیم و اقتصادی است که در این شهرستان کلید خورده و توسط شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از نصب خط اصلی تولید اتاق کامیون در آبان‌ماه سالجاری خبر داد و گفت: اگر محورهای توسعه را به درستی تعریف کنیم شاهد توسعه اقتصادی در استان خواهیم شد.

ملکی با اشاره به اینکه تا پایان سال 10 خودرو کامیون در این کارخانه تولید می‌شود گفت: کارهای بزرگ زمان‌بر است و نیاز به پایه‌های بزرگ و محکمی دارد.

مدیر ارشد شرکت مرسدس بنز المان نیز تصریح کرد: کار بزرگ و ایده بزرگ نیاز به فضا و حجم بزرگی دارد و برای پیشبرد پروژه نیاز به حمایت دولت است.

وی گفت: امیدواریم با تحقق سرمایه‌گذاری با این کارخانه و حمایت‌های دولتی مشارکت خوبی را داشته باشیم.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم باید قبل از اتمام کار مجلس یازدهم به سرانجام برسد

 جعفر قادری نماینده منتخب مردم شیراز در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه  در گفت و گو با قدس بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده، بیشتر بر مالیات بر مصرف تمرکز داشته و تاثیر روی سرمایه‌گذاری مولد نخواهد داشت؛ در مقابل، کاهش مالیات بر سودهای تولیدی فرصت‌های بیشتری برای شرکت‌ها در جهت سرمایه‌گذاری فراهم کرده است؛ در حال حاضر دولت این عدد را از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش داده است اما این عدد باید بازهم کاهش یابد که بتوانیم انگیزه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در کشور و افزایش مشارکت مردم در تولید داشته باشیم.

قادری همچنین در رابطه با اهداف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از جمله به کاهش مالیات عملکرد تولید، تغییر در قوانین مالیاتی کشور با محوریت افزایش جذابیت کسب‌وکارهای موجود و همچنین راه‌اندازی تولید گفت: دولت از سال گذشته در جهت تشویق مردم به سمت مشارکت در جهش تولید، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم  را ارائه کرده است. همانطور که گفتیم کاهش مالیات بر سود یا عملکرد واحدهای تولیدی می‌تواند فرصت‌ و امکان برای سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم کند، همچنین دولت هم باید سهم بیشتری از مالیات‌ها را در بودجه داشته باشد که بتواند نسبت مالیات به تولید ناخالص ملی را افزایش دهد و مالیات را از سمت تولید به سمت مالیات مصرف ببرد. از این طریق در حقیقت مالیات برای تولید کاهش یافته و انگیزه برای سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد شد. این لایحه که دولت باید اجرا کند در همین راستا است و کمک می‌کند که مشارکت بیشتر مردم در فعالیت‌های اقتصادی راشاهد باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تاکید کرد: مالیات بر سود واحدهای تولیدی اگر از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش یابد و در کنار آن مالیات بر فعالیت‌های غیر مولد افزایش پیدا کند منابع از سمت فعالیت‌های غیرمولد به سمت فعالیت‌های مولد کشیده خواهد شد. این اقدام بر پایه سیاست‌های منطقی و درستی است که انگیزه را برای سرمایه‌گذاری و مبادرت به فعالیت‌های تولیدی بیشتر خواهد کرد.

او همچنین افزود: تلاش دولت باید بر این باشد که سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کم‌توسعه‌یافته و مناطق کم‌برخوردار را افزایش دهد و از این طریق بتواند به ارتقا رشد و توسعه فعالیت‌ها در این مناطق کمک کند. از آنجا که تحقق عدالت اجتماعی از اهداف دولت‌ها است، چنانچه مناطق کم‌برخوردار با افزایش سرمایه‌گذاری مورد حمایت دولت قرار بگیرند شکاف و فاصله طبقاتی کاهش خواهد یافت و تحقق عدالت اجتماعی در کنار رشد اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

قادری  خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری سال پیش‌رو با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، در همین امسال و توسط مجلس یازدهم باید به سرانجام برسد و چنانچه بخواهند منتظر بمانند که مجلس دوازدهم شکل بگیرد، با توجه به اینکه ماه‌های اول مجلس درگیر تایید اعتبارنامه نمایندگان و ... است ممکن است زمان زیاده برده و بخش قابل توجهی از سال از دست برود. این لایحه جز اولویت‌هایی است که قبل از اتمام کار مجلس یازدهم باید به سرانجام برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • نقش مهم دستگاه قضا در بهبود فضای تولید و توسعه
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از پاسخ ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • هشدار جدی نسبت به کمبود دارو و سرگردانی مردم
  • صرفه جویی ۹۲ میلیون دلاری با تولید خوراک قزل‌آلای رنگین‌کمان
  • صرفه جویی ۹۲ میلیون دلاری با تولید خوراک قزل‌آلای رنگین‌کمان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ایران با بزرگ‌ترین حمله پهپادی دنیا به اسرائیل، اولین شب آرام را برای مردم غزه رقم زد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم باید قبل از اتمام کار مجلس یازدهم به سرانجام برسد