Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس محیط زیست نهاوند با بیان اینکه دفع غیر اصولی زباله، سلامتی شهروندان نهاوندی را به‌شدت تهدید می‌کند،گفت:اگر این مشکل حل نشود به زودی شاهد ایجاد موج جدیدی از بیماری‌ها و سرطان‌ها خواهیم بود.

عباس نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین مشکلات محل دفن زباله شهر نهاوند این است که زباله‌ها در این محل دفن نمی‌شود و زباله‌ها فقط در این مکان دپو می‌شوند و احتراق خود به خودی زباله‌های این محل از پیامد‌های دفن نشدن آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: 60 تا 70 درصد زباله‌هایی که در این محل دفن می‌شوند فسادپذیر و قابل تجزیه به طریق بیولوژیکی هستند که به خاطر تولید گاز متان وقتی به 14 درصدی حجمی هوا می‌رسند خود به خود شروع به احتراق و سوختن می‌کنند.

نجاری افزود: این محل فاقد هر گونه کنترل ورود و خروج افراد است و همین امر سبب ایجاد احتراق خود به خودی در این محل می‌شود چون عمدتا معتادان در این محل حاضر می‌شوند و پلاستیک‌ها را به صورت غیر اصولی و غیر بهداشتی بازیافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: همچنین باید روزانه 40 تا 45 سانتیمتر خاک پوششی روی زباله‌ها داده شود که این زباله‌ها از دسترس پرندگان و سگان خارج شود و با این خاک پوششی بحث احتراق این زباله‌ها نیز قابل کنترل است که نه تنها این کار مهم انجام نمی‌شود بلکه این محل نیز دارای فنس کشی نیست.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند با بیان این‌که شیرآبه‌ای که در محل دفن زباله نهاوند جاری می‌شود مشکل بزرگ این محل است، افزود: شیر‌آبه‌ای که در محل دفن زباله شهر نهاوند به صورت روان جاری می‌شود در صورتی که کنترل نشود به یک فاجعه تبدیل می‌شود.

نجاری اظهار داشت: شیرآبه‌های تولید شده در محل دفن زباله یکی از آلوده‌ترین مواد مایعی هستند که شاخص آلودگی‌اش 30 هزار تا 60 هزار است در صورتی که شاخص آلودگی در فاضلاب توالت‌ حدود 200 تا 250 است.

وی تصریح کرد: این شیرآبه‌ها که در محل دفن زباله نهاوند به صورت روان جاری می‌شود خصوصا در روزهایی که بارندگی وجود دارد این شیرآبه با آب باران مخلوط می‌شود و به آب‌های سطحی و زیرزمینی نفوذ پیدا می‌کند و همچنین رودخانه‌ای نیز که در پایین دست این محل وجود دارد را آلوده می‌کند.

نجاری بیان کرد: این شیرآبه‌ها دارای فلزات سنگین هستند و سرطان‌زایی آن‌ها اثبات شده است و‌ باعث آسیب‌ رساندن به اندام‌های خاصی در انسان‌ها می‌شوند.

وی عنوان کرد: مواد پلاستیکی و یک‌بار مصرفی که در این محل تخلیه می‌شود چون بیس آن‌ها کلر است سبب تولید گازهایی می‌شوند که این گاز‌ها 400 هزار برابر سیانور سمی‌تر و به شدت سرطان‌زا هستند و سبب ایجاد آلودگی‌های شدیدی می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند تاکید کرد: اگر این مشکل عدیده مدیریت نشود و این روند همین‌طور ادامه داشته باشد به زودی شاهد ایجاد موج جدیدی از بیماری‌ها و سرطان‌ها خواهیم بود.

نجاری اظهار داشت: طی این چند سال که زباله‌های شهر نهاوند در این محل دفن شده‌اند هیچ مدیریتی در این مکان صورت نگرفته است و صرفا زباله‌ها در این محل تخلیه شده است و در حال حاضر کوهی از زباله‌ها در محل دفن زباله شهر نهاوند به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: در جلسه مدیریت پسماند شهر نهاوند که در تاریخ 18/5/96 در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد مقرر شد که شهرداری نهاوند طی یک فرصت 15 روزه اقدام به فنس کشی این محل کند و شیرآبه‌ای که در این محل جاری می‌شود کنترل و ورود و خروج در این مکان نیز کنترل شود و حتما روزانه خاک پوششی بر روی زباله‌های این محل ریخته شود.

نجاری افزود: در بازدیدی که از این محل داشتیم در حال حاضر شهرداری کار را آغاز کرده است ولی این فنس کشی طی این مهلت 15 روزه به اتمام نمی‌رسد و چون فنس کشی زمان‌بر است شهرداری نهاوند قول داده است که تا پایان شهریور ماه کار فنس کشی در این محل را به اتمام برساند.

وی عنوان کرد: شهرداری باید در پایین دست این محل که شیرآبه‌های تولید شده جمع می‌شوند یک حوضچه بتنی احداث کند که این شیرآبه‌ها در این حوضچه جمع‌آوری شوند و از طریق تانکر‌های ایزوله به تصفیه‌ خانه فاضلاب نهاوند منتقل شوند.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند بیان کرد: در جلسه مدیریت پسماند شهری که در ادریبهشت ماه امسال در استان برگزار شد مقرر گردید که کلیه پسماندهای استان همدان در دو نقطه جمع‌آوری شود که یک نقطه در شمال و یک نقطه در جنوب استان برای این دو مکان در نظر گرفته شده است.

نجاری افزود: و همچنین در آن جلسه مقرر شد تا هنگامی که این دو مکان آماده بهره‌برداری می‌شود مکان‌های فعلی دفن زباله‌ها در شهرها توسط شهرداری‌ها مدیریت شود و این مکان‌ها نهایتا باید تعطیل شوند.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

 آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیته‌فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان تعداد ٨ طرح سرمایه‌گذاری به کمیته‌فنی گردشگری استان، تحویل و بررسی شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: با ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته فنی، برای ٣ مورد از این طرح‌ها شامل سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و رستوران سنتی موافقت اولیه صادر شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر ١٦ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این دو پروژه برای ٢٠ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه در این جلسه، دو طرح منوط به اخذ استعلام و با ٣ طرح نیز مخالفت شد، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور