Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@05:25:31 GMT

از مستند سراج تا داستان پناهندگان فوکوشیما

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۴۵۷۰۶

از مستند سراج تا داستان پناهندگان فوکوشیما

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، مستند سراج با موضوع بررسی زندگی سیاسی و اجتماعی شهیدان رجایی و باهنر امروز از شبکه یک سیما روی آنتن می رود. همچنین در شب شهادت امام محمد باقر(ع) مجموعه تلویزیونی گسل امشب ششم شهریور پخش نخواهد شد. به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،مستند سراج در دو قسمت 25 دقیقه ای تولید شده است که در آن شرایط سیاسی و اجتماعی کشور از زمان عزل بنی صدر در خرداد سال 1360 تا شهادت رجایی و باهنر در شهریور 1360 تحلیلی و بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمت اول این مستند به تهیه کنندگی حسین سبطی، امروز دوشنبه ششم شهریور ساعت 16:45 و قسمت دوم آن فردا سه شنبه هفتم شهریور در همین ساعت پخش می شود.سریال گسل امشب پخش نمی شوددر شب شهادت باقرالعلوم(ع) به جای سریال گسل یک قسمت دیگری از مجموعه داستانیبازرس جوروی آنتن خواهد رفت. علاقمندان به سریال گسل می توانند قسمت هجدهم از این مجموعه را فردا شب راس ساعت 22:15 از شبکه یک تماشا کنند.

داستان پناهندگان فوکوشیما به روایت پرس تی وی

مستند «ملت هسته‌ای: داستان پناهندگان فوکوشیما» (Nuclear Nation: The Fukushima Refugees Story) در دو قسمت 25 دقیقه‌ای امروز و فردا 6 و 7 شهریور ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.این مستند به دو زبان انگلیسی و ژاپنی به روایت واقعه زلزله 9 ریشتری سال 2011 در فوکوشیما و سونامی متعاقب آن می پردازد. آتسوشی فوناهاشی کارگردانی و یوشیکو هاشیموتو تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته‌اند.

وقایع پس از زلزله و سونامی شهر فوکوشیما به از کار افتادن چهار راکتور هسته ای که انرژی کشور ژاپن را تامین می کردند، منجر شد. این مستند حال و هوای پس از این ضایعه بزرگ را به تصویر کشیده است. بیان شرایط زندگی گروهی از 160 هزار نفر از شهروندان منطقه که در پی انتشار مواد رادیواکتیو و آلودگی محیط مجبور به ترک خانه های خود شدند، دستمایه اصلی این مستند است.

در «ملت هسته ای: داستان پناهندگان فوکوشیما» می بینیم: گروهی متشکل از 1400 نفر از مردم شهر فوکوشیما در مدرسه ای در حومه توکیو که حالا به اردوگاه تبدیل شده است، سکنی گزیده‌اند. آنها در مدت 10 ماه تصویربرداری این مستند، به دلیل از دست دادن عزیزان، بیکاری و دوری از شهر و خانه خود روزگار سختی را سپری می کنند. دوربین مستند، به خوبی مشقت‌های آنان را به تصویر درآورده است.

مستند ملت هسته ای: داستان پناهندگان فوکوشیما (Nuclear Nation: The Fukushima Refugees Story) 6 و 7 شهریور ساعت 05:00 بامداد به وقت تهران از شکبه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز در چهار نوبت به ترتیب در ساعات 10:00 ، 16:00 ، 22:00 و 02:00 بامداد پخش می شود.

انتهای پیام/

R1427/P1356/S4,34/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد

آفتاب‌‌نیوز :

یک تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با فرهیختگان گفت که طی سال‌های اخیر چند پروژه جلوی دوربین برده، کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان می‌داند و توضیح می‌دهد با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت، آغاز شوند، ولی سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی -به ازای هر قسمت- می‌رسند.

یکی از تهیه‌کنندگان سیما نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ را دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان عنوان می‌کند که برای هر قسمت ۴۲ دقیقه‌ای سریال، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. نرخ پایه برای آثاری نظیر «زیرخاکی»، «نون خ»، «هفت‌سر اژدها»، «روز‌های ابدی» و «جشن سربرون» که رده الف فاخر داشته باشند، دقیقه‌ای ۴۵ میلیون تومان است و این رقم به هر قسمت حدود ۲ میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است که این ارقام، نرخ پایه است و بسیاری از سریال‌ها، بیش از این اعداد هزینه برمی‌دارند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • عکس | رونمایی چینی ها از تسلا سایبرتراک فیک! + عکس
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • «جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود
  • نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • فیلم بسیار نزدیک و باکیفیت از قسمت سر یک سنجاقک
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲