Web Analytics Made Easy - Statcounter


دبیر دومین پویش کتابخوانی تابستانی، چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی و ششمین جشنواره مجازی کتابخوانی از استقبال بیش از ۷ هزار نفر از این جشنواره‌ها خبر داد.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومیسازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسن آذری رییس کتابخانه فردوس و دبیر دومین پویش کتابخوانی تابستانی، چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی و ششمین جشنواره مجازی کتابخوانی به تشریح روند برگزاری این جشنواره‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری درباره جرقه اولیه آغاز پویش کتابخوانی تابستانی گفت: هر سال در آمریکا و اروپا برنامه‌ای با عنوان چالش کتابخوانی تابستانی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود به همین دلیل به ذهنم رسید می‌توانیم در ایران نیز چنین طرحی را اجرا کنیم و به تازگی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز این پویش دیده شده است.

وی اضافه کرد: پویش کتابخوانی تابستانی با اینکه برنامه بسیار خوبی است، ولی معتقدم با چیزی که باید فاصله دارد و هنوز جای پیشرفت هست. سال گذشته اولین دوره از پویش کتابخوانی تابستانی با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد و همکاران سازمان فرهنگی هنری حضور فعالی داشتند.

رییس کتابخانه فردوس با بیان اینکه بخش اصلی پویش کتابخوانی تابستانی بخش مسابقه است، گفت: در این بخش، کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری باید۶کتاب امانت بگیرند، بخوانند و خلاصه آن را بنویسند و به صورت اینترنتی به دبیرخانه جشنواره بفرستند. از۴تا۱۵سال در این مسابقه شرکت می‌کنند و روال کار برای کودکانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند به این شکل است که والدین کتاب را می‌خوانند و کودک برداشتش از کتاب را نقاشی می‌کند و آن نقاشی را برای ما می‌فرستند.

وی ادامه داد: بچه‌ها در انتخاب کتاب‌ها محدودیتی ندارند و می‌توانند از همه ظرفیت کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری بهره ببرند. تا کنون۳هزار و۴۰۰کودک و نوجوان ثبت نام کرده‌اند و هزار و۱۲۹کتاب خلاصه‌نویسی شده است.

سعید آذری همچنین درباره جشنواره تولید کتاب‌های صوتی عنوان کرد: در این جشنواره کتاب‌ها توسط شهروندان به فایل صوتی تبدیل می‌شوند تا نابینایان و کودکان و نوجوانان بتوانند از آن استفاده کنند. از آنجایی که هزینه تولید کتاب بریل بالاست، این اقدام می‌تواند به افزایش عناوین کتاب‌های مورد استفاده نابینایان کمک کند.

وی درباره شیوه انتخاب کتاب‌ها افزود:۷۰۰عنوان کتاب در موضوعات گوناگون را در سایت جشنواره معرفی کردیم. در انتخاب کتاب‌ها از مشاوره‌های علمی استفاده شده است. همچنین خود شرکت‌کننده‌ها می‌توانند کتاب مورد نظرشان را پیشنهاد دهند تا دبیرخانه جشنواره تأیید کند.

آذری استقبال را مناسب توصیف کرد و گفت: به عنوان نمونه پوستر جشنواره در کانال تلگرامی ما بیش از۴۷هزار بار دیده شده است و تا به حال۲هزار و۷۵۴نفر ثبت نام کرده‌اند و بیش از دو هزار فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره رسیده است. در جشنواره تولید کتاب‌های صوتی با توجه به استفاده از اینترنت، محدودیتی نداریم و نه تنها از دیگر شهرهای ایران شرکت‌کننده داریم، از آلمان، آمریکا و سایر کشورها نیز افرادی شرکت کرده‌اند.

دبیر جشنواره تولید کتاب‌های صوتی اضافه کرد: یکی از اهداف جشنواره شناسایی صداهای خوب و استعدادهای جوان در عرصه صداست. نفرات برتر دوره دوم جشنواره به دنیای صدا معرفی شدند و دو نفرشان به صورت حرفه‌ای در فیلم‌ها و انیمیشن‌ها کار دوبله انجام می‌دهند.

این جشنواره از۱۵اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و تا۳۰آذر ماه برای شرکت در آن و فرستادن فایل‌های صوتی فرصت باقی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانیhttp://ketabkhanimajazi.ir/soundbook4مراجعه کنید.

آذری به ششمین دوره از جشنواره مجازی کتابخوانی هم اشاره کرد و گفت: این جشنواره یک مسابقه سراسری کتابخوانی است که از میان رمان‌ها و داستان‌های مطرح ایران و جهان در فضای مجازی و به صورت اینترنتی برگزار می‌شود.جشنواره مجازی در این۶دوره به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی هنری جا افتاده و استقبال زیادی به همراه دارد، به طوری که بسیاری از مخاطبان هر سال منتظر برگزاری آن هستند.

وی افزود: فراخوان جشنواره همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب اعلام شد و از۲۷تیر ماه رسماً آغاز به کار کرد. بیش از۱۰۰۰نفر تا کنون ثبت نام کرده‌اند و این آمار بالاتر خواهد رفت.

دبیر جشنواره مجازی کتابخوانی عنوان کرد: سازمان فرهنگی هنری اولین نهادی است که مسابقه کتابخوانی تشریحی برگزار می‌کند و این روند داوری را سخت می‌کند.البته دقت خواننده بالاتر می‌رود و به اهداف سازمانی نزدیک‌تر است.

مهلت فرستادن پاسخنامه‌ها به دبیرخانه جشنواره۲۰آذر ماه اعلام شده و برای شرکت در مسابقه می‌توانید به نشانیhttp://ketabkhanimajazi.ir/6thمراجعه کنید.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد

برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه کتاب تهران با حضور محمدرضا هراتی معاون توسعه این نهاد تشریح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ نشست خبری تشریح برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه با حضور محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در کتابخانه آینده پارک دانشجو برگزار شد.

هراتی در این نشست در سخنانی با اشاره به حضور نهاد کتابخانه‌های عمومی  در نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران فضایی برای جمع شدن اهالی کتاب است، موقعیت غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دوره با تغییراتی مواجه شده است،  چون استقبال ناشران در این دوره بیشتر بوده و ناشرانی که سال گذشته در نمایشگاه حضور نداشتند‌، امسال  حاضر شده‌اند. ما  به نفع این ناشران تغییر را پذیرفتیم. بنابراین غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی امسال در راهرو شماره 14 پس از محراب مصلی در میان شبستان قرار دارد و علاقه‌مندان با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده می‌توانند به غرفه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: غرفه به لحاظ بصری به مانند سال گذشته از طرح کتابخانه نوستالژیک بهره‌مند است،‌  ما بودجه خاصی برای طراحی غرفه نداریم و هزینه‌کردهای حضور باید هدفمند باشد.

هراتی به پویش «کتاب دستت چیه؟» اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت مردم آغاز شد و بیش از 30 هزار فیلم تاکنون به دست ما رسیده است که اغلب توسط مخاطبان کودک و نوجوان و جوانان تهیه شده است،‌ اختتامیه این پویش را ما در نمایشگاه کتاب تهران برگزار خواهیم کرد.این پویش نشان داد که نوجوانان چقدر می‌توانند توانمند باشند و کتاب معرفی کنند، پس از آن پویش دیگری با عنوان «بگو بخونم» آغاز می‌شود. این پویش‌ها در راستای این سیاست است که در کتاب اینکه خواندن گام اول است‌، اما محتوای خوب خواندن هم برای ما دغدغه و مساله است.

برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب تشریح شد

وی با اشاره به برگزاری محافل ادبی در طول سال توسط نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور گفت: محافل ادبی در میان مجموعه فعالیت‌های ما به مانند نگین است، دبیری این نشستها بر عهده «نغمه مستشارنظامی» از شاعران خوب کشورمان است،  موضوعات محافل ادبی نهاد در نمایشگاه کتاب تهران را نیز حول محورها و موضوعاتی چون فلسطین و غزه، مدافعان حرم، وعده صادق و ... قرار دادیم. رونمایی از کتاب، شعرخوانی و ... از دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری «گعده امین» در غرفه نهاد کتابخانه‌ها در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: ما برای پرداخت بهتر و دیده شدن بیشتر مستند غیررسمی 6 در سلسه جلساتی تحت عنوان گعده امین درباره این مستند صحبت خواهیم کرد.بنابراین چهار نشست را طراحی کردیم و در خدمت شخصیت‌های داخل مستند خواهیم بود، روز اول با حضور محسن مومنی شریف برگزار خواهد شد.

وی از توزیع شماره 18 نشریه هد هد سفید در نمایشگاه خبر داد و گفت:‌یکی از کتابخانه‌های سیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در فضای باز نمایشگاه کتاب تهران مستقر خواهد بود و به ارائه خدمات می‌پردازد.

برگزاری‌ پویش‌ها و مسابقات کتابخوانی در نمایشگاه کتاب تهران،‌ رونمایی از کتاب‌های مختلف‌،‌ نقد و بررسی کتاب‌های مختلف،‌ برگزاری نشست با کارتونیست‌های کتاب،‌  بازمعرفی 10 کتاب کودک تقدیر شده در بخش بین الملل از جمله سایر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه کتاب تهران است.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام برنده های دومین مرحله از قرعه کشی جوایز جشنواره پذیرنده ملی
  • دستگاه داده سنجی اطلاعات آب بر پایه فناوری تیکه نگاری صوتی رونمایی شد
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • موسسه سماوا با چهار کتاب صوتی به نمایشگاه کتاب می آید
  • مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند