Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:35:01 GMT

آموزش تبديل فايل اکسپلورر ويندوز به کلاينت FTP

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۴۵۸۴۶

خبرگزاري آريا - آيا مطالب مشابه در سايت وجود دارد؟ بله. در اين بخش: (مقالات آموزشي سرور)
--> آموزش تبديل فايل اکسپلورر ويندوز به کلاينت FTP

FTP براي انجام کار هاي زيادي کاربرد دارد. براي مثال اگر يک وبسايت داريد، FTP بهترين راه براي انتقال فايل ها به سرور سايت شماست. همچنين ميتوان از FTP براي انتقال داده ها بين دو کامپيوتر و يا يک کامپيوتر و يک موبايل استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براي استفاده از FTP يکي از گزينه هايي که در اختيار داريد نصب يک نرم افزار کلاينت FTP است. يکي ديگر از راه هاي استفاده از FTP فايل اکسپلورر ويندوز است. شما ميتوانيد فايل اکسپلورر را تبديل به يک کلاينت FTP کنيد.
معرفي بهترين نرم افزار هاي FTP رايگان براي ويندوز
راه اندازي FTP در فايل اکسپلورر
قابليت افزودن سرور هاي FTP به فايل اکسپلورر از زمان ويندوز XP است که در ويندوز وجود دارد. در زمان ويندوز XP استفاده از FTP از طريق فايل اکسپلورر در ويندوز کار سختي بود و استفاده از فايل اکسپلورر جهت مديريت FTP چندان راه مناسبي نبود، اما هم اکنون اين قابليت ويندوز تا حدي بهبود يافته است که ميتوان از آن به جاي نرم افزار هاي کلاينت FTP استفاده کرد.
آموزش اتصال به FTP بدون نرم افزار در ويندوز 10
زماني که يک سرور FTP را به فايل اکسپلورر بيافزاييد همانند يک پوشه و يا يک درايو هميشه در دسترس شما خواهد بود و ميتوانيد سريع آن را باز کنيد. براي انتقال فايل ها به سرور نيز ميتوانيد از Drag & Drop و يا Copy/Paste استفاده کنيد.
قدم 1: افزودن يک سرور
فايل اکسپلورر را باز کنيد و سپس به بخش This PC برويد. بر روي گزينه ي Computer که در بالا است کليک کنيد و سپس گزينه ي “Add a Network Location” را انتخاب کنيد.

قدم 2: مراحل افزودن سرور را طي کنيد
در اولين مرحله Next را کليک کنيد. در مرحله بعدي نيز گزينه ي “Choose a Custom Network Location” را کليک کنيد و سپس Next را کليک کنيد.


قدم 3: آدرس سرور FTP را وارد کنيد
آدرس IP و يا نام سرور خود را زماني که از شما خوسته شد وارد کنيد. همچنين اگر ميخواهد به يکي از دستگاه هاي (کامپيوتر، گوشي و...) متصل به مودم خانه تان متصل شويد بايد آدرس IP آن را در اين بخش وارد کنيد. با اين کار ميتوانيد از طريق FTP به دستگاه مورد نظر فايل ارسال کنيد.
حتما عبارت ftp:// را در اول آدرس قرار دهيد تا ويندوز بداند که شما ميخواهيد از پروتکل FTP استفاده کنيد. همچنين اگر شماره پورت سرور مورد نظر شما همانند اکثر سرور ها 21 نيست و عدد ديگري است، حتما آن را نيز وارد کنيد. نحوه قرار دادن پورت به اين گونه است که در انتهاي آدرس : (دو نقطه) قرار ميدهيد و سپس پورت را مينويسيد، همانند عکس زير:

دانلود نرم افزار ويرايش فايل هاي FTP
قدم 4: يوزر نيم (نام کاربري) خود را وارد کنيد
بسياري از سرور ها نياز به يوزر نيم و پسورد براي ورود ندارند و ميتوانيد تنها با وارد کردن آدرسشان وارد آنها شويد. اما بعضي از سرور هاي خصوصي همانند سرور هاي سايت هاي شخصي نياز به يک نام کاربري و رمز عبور براي ورود دارند.
اگر سرور شما نياز به نام کاربري داشت تيک گزينه ي “Log on Anonymously” را برداريد و سپس نام کاربري را وارد کنيد.

قدم 5: يک نام براي سرور بگذاريد
يک نام براي سرور خود قرار دهيد. اين نام در فايل اکسپلورر ظاهر ميشود. پس از قرار دادن نام NEXT را کليک کنيد.


قدم 6: اتصال به سرور FTP
به فايل اکسپلورر برگرديد و در بخش This PC بر روي سرور خود که افزوده ايد و در بخش Network Locations قرار دارد دو بار کليک کنيد تا باز شود. رمز عبور خود را نيز وارد کنيد و اگر ميخواهيد هر بار که وارد سرور ميشويد رمز وارد نکنيد، تيک “Save Password” را بزنيد.


قدم 7: حذف سرور FTP از فايل اکسپورر
زماني که خواستيد سرور را از فايل اکسپلورر حذف کنيد بر روي آن راست کليک کنيد و سپس گزينه ي “Delete” را کليک کنيد.

موفق باشيد.

ساير مقالات مربوط به سرور
-->
ابتدا قبلي 1 بعدي انتها (1)
-->


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محور هراز و آزادراه قزوین کرج تهران

تین نیوز

گزارش آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور را از رادیو اینترنتی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بشنوید.

حجم فایل صوتی:1.17M | مدت زمان فایل صوتی :00:01:13 دانلود فایل صوتی آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو 
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • کری جنجالی ستاره اینتر: سرور میلانیم! (عکس)
  • پادکست | ترافیک سنگین در محورهای چالوس و تهران پردیس
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • ترافیک سنگین در محور هراز و آزادراه قزوین کرج تهران
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟