Web Analytics Made Easy - Statcounter

دامغان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افتتاح سیستم آبیاری قطره‌ای در ۱۳۴هکتار از باغ پسته دامغان خبر داد و ابراز داشت: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان صرف شده است.

حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمنبیان اینکه صبح دوشنبه سیستم آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در ۱۳۴هکتار از بزرگ‌ترین باغ پسته کشت بافت دامغان با حضور استاندار سمنان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: ارتقا راندمان آبیاری و مدیریت بهره‌برداری از منابع آبی از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در دامغان یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان هزینه شد، افزود: یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان از محل یارانه دولتی و ۳۵۰ میلیون تومان آن از محل آورده بهره‌بردار تأمین‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تسهیل در بهره‌وری آب را از دیگر اهداف اجرایپروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر وزارت جهادکشاورزی سیاست های بهینه سازی مصرف آب را در دستور کار خود قرار داده است و لذا بر همین اساس اجرای سیستمهای نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت در استان نیز در شرف انجام است.

میرعماد ضمن اشاره به افتتاح سیستم نوین آبیاری روز گذشته در میامی با بیان اینکه آبیاری تحت فشار میامی در ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان این طرح اجرایی شده است، تصریح کرد: و برای انجام آبیاری تحت فشار در میامی ۹میلیارد و ۶۴۰میلیون ریال اعتبارصرف شد که از این میزان بالغ‌بر هفت میلیارد ریالاز محل منابع دولتی و مابقی نیز از محل آورده شخصی بهره بردارن تأمین‌شده است.

وی افزود: با کاهش نزولات جوی و پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی لذا باید از آبیاری غرقابی به سوی اصلاح الگوی کشت، آموزش بهره برداران و بهینه سازی مصرف آب حرکت کنیم تا بتوانیم ضمن حفظ آب موجود بالاترین بازدهی را در اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم.

۵۲پروژه‌ بخش کشاورزی در استان سمنانطی هفته دولت به بهره برداری می رسد.

استاندار سمنان عصر دوشنبه برای افتتاح شرکت فرآورده های لبنی از دیگر پروژه های جهاد کشاورزی سمنان به مهدی شهر سفر می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان

اسفندیار خزایی در جلسه ارزیابی اقدامات مدیریت چرا و ساماندهی کوچ عشایر که با حضور کارشناسان دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور در استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان همدان سطح اراضی ملی از اراضی مستثنیات کمتر است، استفاده از پسماندهای کشاورزی باید در امر چرای دام مورد استفاده قرار گیرد تا فشار کمتری به مراتع استان وارد شود.

وی افزود: توجه به شرایط مراتع استان همدان و لزوم بهره‌برداری اصولی از آن مدیریت چرا، رعایت تقویم کوچ و جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع می‌تواند این بستر را حفظ و حتی به بهبود شرایط مرتع کمک کند.

خزایی افزود: استان همدان به علت وجود ۶۶۵ هزار هکتار مرتع، استانی مرتعی به حساب می‌آید که این مراتع به عنوان بستر بهره‌برداری توسط بهره‌برداران روستایی و عشایری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی در سطح استان بین بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری‌ها، منابع طبیعی به امور عشایری و ادارات‌کل منابع طبیعی استان‌های قشلاقی وجود دارد، خاطرنشان کرد: جزیره‌ای عمل کردن در این موضوع موجب عدم دستیابی به اهداف مورد نظر خواهد بود.
وی آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در افزایش همراهی و مشارکت در حفظ مراتع  را مهم دانست و گفت: نیاز است کارشناسان با زبان قابل درک با عشایر ارتباط برقرار کرده و آموزش‌های لازم را برای آنها از طرق مختلف ارائه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد