Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمان انتخابات حرف‌هایی که بیان می‌کردیم، می‌گفتند پوپولیستی است اما بعد از مدتی همان را شعار می‌دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و در جمع ائمه جمعه، نخبگان و شخصیت‌های خراسان جنوبی گفت: توفیقی است که در خدمت بزرگواران هستیم و امید است ان‌شاءالله آن‌چه در این جلسه بیان شد و می‌شود، مورد رضای حضرت حق قرار گیرد و گشایشی در زندگی مردم ولایمتدار، مخلص و پرتلاش انجام شود چراکه حقیقتا مردم به خوبی امتحان خود را پس دادند و در دفاع از ارزش‌ها، مردم خراسان جنوبی سرآمد هستند و اقداماتشان برای بسیاری از بخش‌ها در کشور الگو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به جهت محرومیت و مشکلات اقلیمی که بخشی مربوط به کمبود نزولات آسمانی و موارد دیگر است، توقع نبود، مردم حضوری پرشور در عرصه‌ها داشته باشند اما در عرصه‌های مختلف مانند انتخابات، حضوری پرشور داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان‌این‌که مردم کارشان انجام دادند و اکنون، نوبت مسئولان است تصریح کرد: در این بخش از کشور، نباید با شیب ملایم کار کرد بلکه مسئولان باید با حرکت جهشی نسبت به رفع محرومیت‌ها تلاش کند.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: در مسیر آمدن به جلسه، با دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی صحبت می‌کردیم که نیاز است اقدامات متفاوتی برای مردم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ مردم و تاریخ حیات این خطه، نشان می‌دهد فرهنگ ملی مردم، همراه با فرهنگ دینی آن‌هاست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نگاه به مسائل فرهنگی بویژه توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه، لازم و ضروری است.

افزایش بهره‌وری باعث کاهش فقر و محرومیت در استان می‌شود

آیت‌الله رئیسی بابیان‌این‌که سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی متناسب با اقلیم استان انجام می‌شود افزود: برخی از بهره‌های زرشک و زعفران و دیگر محصولات راهبردی خراسان جنوبی به دلیل عدم اقدامات در حوزه‌های بسته‌بندی و فرآوری، را کشورهای دیگر سود می‌برند در صورتی که با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیل‌کردن فرآیند تولید، افزایش بهره‌وری خواهیم داشت و افزایش بهره‌وری باعث کاهش فقر و محرومیت در استان می‌شود.

وی با اشاره به سودهای زیاد بانک‌ها، بابیان‌این‌که پرداخت وام در استان اقدام متفاوت می‌خواهد گفت: در خصوص بانک قرض‌الحسنه صحبت‌هایی شده است و در آستان قدس رضوی، دنبال بانک قرض‌الحسنه‌ای هستیم که سودهای خانمان برانداز نداشته باشد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در گیاهان دارویی نیز می‌شود در استان کارهای زیادی انجام داد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به این‌که بخش غایب این جلسه، مدیران اجرایی هستند اظهار کرد: جمع‌بندی سخنان این جلسه را در شورای اداری استان خواهم گفت.

توسعه‌یافتگی در خراسان جنوبی نیازمند اقدام جهادی است

وی با تأکید براین‌که توسعه‌یافتگی در خراسان جنوبی نیازمند اقدام جهادی است تصریح کرد: این امکانات و بودجه در این استان، انگیزه و کار جهادی می‌طلبد تا در زندگی مردم تحولی ایجاد شود.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی، صنعت نداریم یا اگر هست، مطالعاتی نشده که باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

آیت‌الله رئیسی افزود: این‌که صنعت به خراسان جنوبی آورده شده، کار خوبی بوده اما مکان‌یابی خوبی انجام نشده که باعث ایجاد مشکلاتی در کنار صنعت می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص مسائل اجتماعی، نگه‌داشتن برخی موارد مانند کم‌بودن میزان جرم و جنایت در استان ضرورت دارد و این کاهش جرم در این منطقه، به دلیل فرهنگ مردم است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نقش علما و ائمه‌جمعه در حفظ سرمایه‌بزرگی که وجود دارد یعنی مردم انقلابی، مومن و دین‌دار باید به خوبی انجام شود و این، با سخنرانی و اعلام نیست بلکه نیازمند اقدامات و تمهیداتی است که باید این سرمایه را حفظ کرد.

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: اطمینان پروژه نیست بلکه پروسه است که محصولش اطمینان بخشی به مردم می‌شود.

وی گفت: روی شکل گرفتن نهضت خدمت‌رسانی به مردم تأکید می‌کنم که باید بخش‌های دولتی اقدام متقابل انجام دهند.

درصدی از درآمد موقوفات آستان قدس رضوی را برای رفع محرومیت در استان هزینه می‌کنیم

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: موقوفاتی از آستان قدس رضوی در استان خراسان جنوبی است که درصدی از درآمد موقوفه را برای توسعه همان محل و رفع مشکلات معیشتی استان مصرف خواهیم کرد و در این خصوص، میزان درصد را نمی‌گوییم بلکه می‌گوییم تا جایی که بشود، انجام خواهیم داد.

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: لازم است اولویت‌های خراسان جنوبی را مشخص کنیم تا براساس آن بتوانیم برنامه‌ریزی درستی برای رفع محرومیت و حل مشکلات مردم در استان داشته باشیم.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در گذشته فرموده بودند، اقتصاد جنوب خراسان، سنگ است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر خدای ناکرده کاهش نزولات آسمانی ادامه داشته باشد، لازم است این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

به دور از گرایشات سیاسی برای بازکردن گره‌ها، کار انقلابی صورت گیرد

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: این فقر و محرومیت و این میزان توجه به محرومان، زیبنده‌ی نظام اسلامی نیست و لازم است همه دست به دست هم دهیم و به دور از گرایشات سیاسی برای بازکردن گره‌ها، کار انقلابی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، حرف‌هایی که بیان می‌کردیم، می‌گفتند پوپولیستی است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در زمان انتخابات گفتیم یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم که به ما ایراد گرفتند اما بعد از مدتی گفتند بیش از 900 هزار شغل ایجاد می‌کنیم! انگار بحث سرِ آن چند هزار تا بود!

آیت‌الله رئیسی بابیان‌این‌که بیکاری اصلا زیبنده نظام اصلامی نیست تصریح کرد: در قانون کشور آمده باید یک میلیون شغل ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: گفتیم یارانه‌ها 3 برابر شود که ایراد گرفتند اما چند روز بعد گفتند 5 برابر می‌کنیم! به ما می‌گفتند این افزایش، نمی‌شود اما چگونه خودشان می‌خواستند 5 برابر کنند؟!

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: گفتند منابع این افزایش از کجا است؟ گفتیم قانون گفته است از محل منابع حامل‌های انرژی و هدفمندی یارانه‌ها است که آن میزانی که آن میزان که اضافه می‌آید را به مردم بدهند که معلوم شد مطلبی که گفتیم، درست بوده است.

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: زیبنده نیست در نظام اسلامی، فردی سفره‌اش خالی باشد.

اعتماد به جوانان از کشور گره‌گشایی می‌کند

وی اظهار کرد: گفتیم برای حل مشکلات کشور نباید به بیگانگان نگاه داشت بلکه جوانان داخل کشور می‌توانند مشکلات را حل کنند که لازم است به جوانان اعتماد کنیم چراکه اعتماد به جوانان، از کشور گره‌گشایی می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بابیان‌این‌که هر گامی برداشته می‌شود باید حمایت کرد گفت: اولویت‌های استان در مناطق مختلف شناسایی شود و ائمه جمعه که مرجع حضور مردم هستند، در این کار کمک کنند چراکه معدل سنی ائمه جمعه خراسان جنوبی، جوان است.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: آیت‌الله سید علیرضا عبادی در خراسان جنوبی محور هستند و ایشان همیشه رابطه اجتماعی با مردم داشتند و سابقه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز دارند.

وی اظهار کرد: اولویت‌های خراسان جنوبی را به ما منتقل کنید، جمع‌بندی می‌کنم، روی آن کارِ کارشناسی می‌کنیم و از طرف آستان قدس رضوی، سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا بهره‌هایی بیشتر از بهره‌های معمولی در استان داشته باشیم.

باید در جهت توانمندسازی حرکت کنیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ممکن است بسته یا سبدی حمایتی به مردم داد اما این کار، دردی را دوا نمی‌کند و جنبه‌ی مُسَکن دارد.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: باید در جهت توانمندسازی حرکت کنیم چراکه افرادی توانایی ندارند که توانمند شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی

مرتضی بهزادفر با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستاهای استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است. وی تصریح کرد: در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است. بهزاد فر با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: زمینه تحقق شعار سال و پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان نیازمند تهیه و تدوین یک سند عملیاتی است که پیش نویس این سند در استان آماده شده است. وی با بیان اینکه طی سال های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همزمان شدن شروع سال ۱۴۰۳ با شروع سال برنامه هفتم توسعه را مورد توجه قرار داد و افزود: براساس ابلاغ سیاست های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است. بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، اظهار امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود. وی به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ها در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناورهای راهبردی، توجه به زنجیره های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.  این مقام مسئول گفت: در این سند بر احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک های خصوصی، بیمه ها و ابزار و شیوه های نوین تامین مالی  و اتمام پروژه های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است. بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد