Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:32:45 GMT

مرمت سربینه حمام مجموعه تاریخی بسطام آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۴۶۹۹۸

مرمت سربینه حمام مجموعه تاریخی بسطام آغاز شد

شاهرود - سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان شاهرود از آغاز پروژه مرمت سربینه حمام مجموعه تاریخی بسطام خبر داد و گفت: حوض هشت ضلعی حمام که زیر کف سازی موجود مدفون بود، آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگیسمنان، حامد عادل بیان کرد: مرمت سربینه حمام مجموعه تاریخی بسطام پس از اعطای کاربری جدید به عنوان دفتر پایگاه میراث فرهنگی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مرمت این بنای تاریخی پس از حذف الحاقات، با حفر سه گمانه در بخش‌های مختلف ادامه یافت، گفت: دو گمانه در محل سکوهای موجود و گمانه سوم در بخش میانی فضا حفر شد و در نتیجه آن، حوض هشت ضلعی حمام که از نخاله پر شده و زیر کف سازی موجود مدفون بود، آزاد شد.

سرپرست میراث فرهنگی بسطام افزود: حذف سکوها و کاشی‌های موجود که همگی الحاقی هستند و مرمت فضای سربینه از جمله فعالیت‌های در دست انجام برای مرمت این بنای تاریخی است.

عادل یادآور شد: حمام مجموعه تاریخی بسطام از یادگاران دوره قاجار است و جنب مدرسه شاهرخیه واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه بایزید بسطامی، شامل آثاری از دوران سلجوقی به بعد است و در کنار آن مرقد و خانقاه متعلق به «ابویزید طیفور بی عیسی بن سروشان بسطام» ملقب به «سلطان العارفین» و از عرفای نامی و مشهور ایران در قرن سوم هجری قمری قرار دارد.

مجموعه بایزید بسطامی شامل خانقاه بایزید، رواق صفوی، منار بسطام، مسجد بایزید بسطامی،مسجد بسطام، امامزاده محمد، برج کاشانه، گنبد غازان خان و مدرسه شاهرخیه است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان