Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی بافت عنوان کرد: شهرستان بافترتبه نخست سطح زیر کشت گردوی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اقطاع ؛احمد کریمی مدیرجهاد کشاورزیشهرستان بافت اظهار کرد : شهرستان بافت یکی از دو شهرستان اصلی تولیدگردودر استان کرمان است و برداشت این محصول هم اکنون در باغ های شهرستان بافت آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی بافت ادامه داد: پیش بینی می شود در سال جاری ۱۲ هزار تن محصول گردو در شهرستان بافت برداشت و روانه بازارهای مصرف شود،۷۵۰ هکتار سطح زیر کشت باغ های شهرستان بافت است که از این میزان ۶۰۰ هکتار بارور است.

وی گفت:بافترتبه نخست سطح زیر کشت و رتبه دوم میزان تولید این محصول را به خود اختصاص داده است و محصول گردو بافت به کشورهای مختلف صادر می شود و یکی از مهمترین کالاهای بخش کشاورزی در زمینه ارز آوری است.

این مسوول جهاد کشاورزی در پایان،تغییرات اقلیمی، خشکسالی و شیوع آفت را از مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان دانست و خواستار برند سازی برای گردوی بافت و جلوگیری از خام فروشی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کارخانه فرآورده های گوشتی شقایق سامان تولید کننده سوسیس و کالباس، واقع در شهرک صنعتی شهر سامان فاز یک به منظور بررسی مسائل و مشکلات در عرصه تولید و همچنین برآورد آرد مصرفی ماهانه کارخانه بازید نمودند.

وی افزود: ظرفیت تولیدی این واحد تولیدی ۳۵۰۰تن درسال و با اشتغال ۱۰نفر می‌باشد.

رئیسی خاطر نشان کرد: فرآورده های گوشتی شقایق سامان بعد از ۷ سال تعطیلی سال گذشته مجدد به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در پایان گفت : توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی‌ از راهکارهای موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902961

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن