Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:40:27 GMT

لزوم تبدیل محصولات نفتی به ارزش افزوده و محصول نهایی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۴۸۸۵۱

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان این‌که یکی از مزیت‌های اصلی خوزستان مربوط به حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی است، گفت: ما باید محصولات این حوزه‌ها را به ارزش افزوده و محصول نهایی تبدیل کنیم.

به گزارش ایسنا، نورالله حسن‌زاده در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید که امروز (دوشنبه، 6 مردادماه) در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، با بیان این‌که خوزستان یکی از استان‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این استان پروژه‌های بسیار بزرگی تاکنون شکل گرفته است که اگر آن را با قیمت‌های امروزی محاسبه کنیم، بیش از 30 میلیارد دلار تاکنون در خوزستان سرمایه‌گذاری شده که بالغ بر 50 درصد آن مربوط به صنایع پتروشیمی و مابقی آن در صنایع دیگر از جمله فولاد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: یکی از بررسی‌هایی که ما در حال حاضر در حال انجام آن هستیم، رفع موانع و مشکلات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید است. در خوزستان فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشماری وجود دارد که در این میان یکی از فرصت‌هایی که ایجاد کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم تا آن را به ثمر برسانیم، پروژه‌های ایجاد واحدهای پایین‌دست پتروشیمی، با هدف ایجاد ارزش افزوده و اشتغال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: همچنین به دنبال پروژه‌هایی در حوزه کشاورزی مانند صنایع چغندرقند هستیم. با توجه به این‌که در خوزستان کشت چغندر قند، کشت پاییزه است و آب کمتری مصرف می‌کند و با توجه به مشکل بحران آبی که در کشور وجود دارد مجوز چهار کارخانه بزرگ قند چغندری را صادر کرده‌ایم که این‌ها علاوه بر اینکه قابلیت تولید ارزش افزوده را دارند، باعث اشتغال مناسب و افزایش تولید در سایر محصولات کشاورزی مثل گندم می‌شوند.

وی با بیان این‌که یکی از مزیت‌های اصلی خوزستان مربوط به حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی است، عنوان کرد: ما باید این حوزه‌ها را به ارزش افزوده و محصول نهایی تبدیل کنیم. بسیاری از محصولاتی که در حال تولید آن‌ها هستیم، مواد اولیه‌ای هستند که باید آن‌ها را به بخش خصوصی ارائه دهیم.

حسن‌زاده بیان کرد: خوشبختانه دکتر شریعتی (استاندار خوزستان) و وزیر نفت کمک بسیاری کرده‌اند و قول مساعد داده‌اند که شهرک پتروشیمی سه هزار هکتاری که بین ماهشهر و امیدیه وجود دارد، احداث شود که در این راستا مطالعات آن را آغاز کرده‌ایم و با شرکت‌های بین‌المللی که تجربه کافی در این زمینه دارند، رایزنی خواهیم کرد تا به یاری خدا در آینده بتوانیم به شرایط ایده‌آلی در استان برسیم و از این رهگذر بتوانیم فرصت‌های شغلی مناسبی را نیز ایجاد کنیم.

وی با اشاره به چشم‌اندازهای سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک گفت: گرمای خوزستان یا شرایط گردوخاک استان در اختیار ما نیست با وجود این، اتفاقات مثبتی در راستای کاهش اثراتی که این پدیده‌ها بر سرمایه‌گذاری در استان می‌گذارند، در حال رخ دادن است، اما فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان خوزستان آن قدر زیاد است که هم شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند و هم سرمایه‌گذاران داخلی به این امر تمایل دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: ارائه فرصت‌های موجود، مشوق‌ها، رفع موانع و ارائه بسته‌های حمایتی از جمله مواردی هستند که می‌توانند به واحدهای صنعتی در جهت کمتر آسیب دیدن کمک کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده

حسن صیاد زمردی افزود: طبق قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده فعالان اقتصادی مشمول این قانون که باید تا پایان فروردین ماه مالیات و عوارض متعلق را پرداخت می‌کردند، سازمان امور مالیاتی اقدام به تهیه اظهار نامه پیش فرض کرده و با توجه به این طرح مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه تا ۲۲ اردیبهشت تمدید شد.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان افزود: افرادی که با استفاده از این فرصت مالیات و عوارض خود را پرداخت کنند می‌توانند از تسهیلات بخشودگی ۱۰۰ درصدی این جرائم برخوردار شوند.

 صیاد زمردی همچنین به ارسال فهرست معاملاتی اشاره و تصریح کرد: مهلت تکمیل فهرست معاملات موضوع ماده ۱۶۹ مالیات‌های مستقیم نیز تا ۲۶ اردیبهشت تمدید شده است و فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سایت my.tax.gov.ir فهرست معاملاتی خود را تکمیل و ارسال کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مجازات سنگین شرکت پتروشیمی متخلف در قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰هزار ‌میلیارد ریالی شیلاتی در خوزستان
  • آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی خوزستان
  • افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان
  • اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان
  • چگونه می‌توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟
  • اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده