Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشوا- فرماندار پیشوا با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ نفر در بخش های کشاورزی و دامی پیشوا اشتغال دارند گفت:۱۲۰ هکتار گلخانه در پیشوا ایجاد کرده ایم که هر هکتار گلخانه ۳۰ نفر را دارای شغل می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر دوشنبه محمد کرم محمدی در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی کارخانه مواد لبنی در روستای چالتاسیان که با حضور حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهور و جمعی از مسئولین شهری در چالتاسیان پیشوا برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: با درود به روح امام و شهیدان بزرگ ١۵ خرداد تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) و خیر مقدم به معاون پارلمانی رییس جمهور و هیات همراه لازم است که بگوییم جمعیتی که ما در شهذپیشوا شهرستان تازه تاسیسی است که در سال ١٣٨٩ به شهرستان تبدیل شده است و قبلا بخشی از ورامین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود: وسعت این شهرستان ٢٠٧ کیلومتر مربع است و ١٢هزار هکتار زمین قابل کشت دارد و قریب به اتفاق مردم این منطقه از طریق کشاورزی تامین معیشتمی کنند و از لحاظ مساحت زیر سطح کشت حدود ١٠ هزار هکتار با توجه به اینکه بیشتر آب اشامیدنی و کشاورزی از طریق چاه آب آشامیدنی تامین می شود و مختصری هم اب از پساب تهران به این شهرستان می رسد با توجه به کمبود اب کارهای خوبی در جهاد کشاورزی صورت گرفته است که امروز شاهد تولید محصولات جانبی و گلخانه ای حدود یک میلیون تن هستیم که هم گردش مالی بسیار خوبی دارد و هم در رابطه با اشتغال بسیار مؤثر ومفید است.

وی گفت: فرهنگ گلخانه و استفاده از زمین و حداکثر تلاش برای مردم این منطقه یک فرهنگ کار و تلاش است و همه کشاورزان در صورت اب کافی و تسهیلات بانکی می‌توانند این محصولات را افزایش دهند و از توجه جدی به تسهیلات بانکی با بهره کمتر و ایجاد یک پایانه صادراتی که امروز کلنگ زنی خواهد شد به منظور صادر کردن محصولات کشاورزی این منطقه است و طرحی که امروز افتتاح می شود با همت کارآفرین خوب و متدین انجام شده است.

فرماندار پیشوا بیان داشت: این مجموعه دامداری با همت جهاد کشاورزی و کارآفرین نمونه منطقه بنا شده است و ۴۰۰ خانوار به عنوان اشتغال در این مجموعه مشغول هستند.

محمدی بیان داشت: ما در شهرستان پیشوا ۸۶ هزار نفر جمعیت ایرانی داریم و کمی بیشتر از این جمعیت هم جمعیت میهمان و افغان داریم که این اتباع به عنوان سرانه های بهداشتی و شهری نیز در آمارها قرار می‌گیرند.

فرماندار پیشوا در پایان بیان داشت:بیش از ۱۵۰۰ نفر در بخش های کشاورزی و دامی در این منطقه اشتغال دارند و چیزی در حدود ۱۲۰ هکتار گلخانه ایجاد کرده ایم که هر هکتار گلخانه ۳۰ نفر را دارای شغل می‌کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

منوچهر جافری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: برداشت باقلا در شهرستان پلدختر در اوایل فروردین‌ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: باقلا شش هزار و ۵۰۰ تن در سال فروش داشته و به شهرستان‌های بروجرد، اراک، تهران، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور بارگیری شده است.

جافری، گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از قیمت فروش راضی هستند و هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: میزان کشت باقلا سال گذشته در شهرستان پلدختر ۷۵۰ هکتار بوده است و باتوجه‌به این که قیمت پارسال کیلویی هفت هزار تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید مردم بیشتر به کشت گندم که کشت استراتژیک بود روی آوردند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: این کشت با تناوب گندم بسیار عالی بوده و هر ساله در شهرستان پلدختر و معمولان کشت می‌شود و همچنین با برداشت زودهنگام این محصول کشاورزانی که آب فصلی دارند می‌توانند کشت کنند.

کد خبر 6088235

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت