Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت الله حاج شیخ روح الله شاه آبادی فرزند عارف کامل مرحوم آیت الله العظمی میرزا محمد علی شاه آبادی استاد عرفان و اخلاق امام خمینی (ره) صبح امروز درگذشت. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آیت الله شیخ روح الله شاه آبادی فرزند آیت الله العظمی حاج شیخ محمد علی شاه آبادی در سال1309 در قم متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله شاه آبادی که در سلوک الی الله از نوادر روزگار بودند، سال های متمادی در حوزه های علمیه تهران، قم و نجف اشرف در محضر آیات عظام بروجردی، سیداحمد خوانساری، سید محمدتقی خوانساری، علامه طباطبایی، آیت الله خویی، حجت و اراکی « رحمت الله علیهم» زانوی شاگردی بر زمین زده و سال های بلند نیز به تربیت طلاب علوم دینی همت گماردند.
ایشان علاوه بر تدریس فقه و تفسیر، شاگردان را به سیرالی الله و بهره مندی از مقام ولایت کبری رهنمون می کرد و از برکت انفاس والایش بسیاری از مؤمنان متنعم می شدند، به گونه ای که قریب به چهار دهه قائم الیل و صائم النهار بودند.
معظم له در جریان نهضت اسلامی همواره همراه امام خمینی بوده و پیشینه مبارزات ایشان به قبل از سال 42 و سعی بلیغ در زمینه سازی حضور امام خمینی در عراق منتهی می شود.ایشان پس از اخراج از عراق توسط رژیم بعث و بازگشت به ایران در قم مستقر شده و به تربیت طلاب در حوزه علمیه قم همت گماردند و تاکنون نیز برکت دعاهایشان بسیاری از مؤمنان متنعم کرده است.
اینک روح بلند این مرد بزرگ در محضر خداوند متعال است علو درجات را برای این خادم مکتب اهل البیت علیهم السلام از خداوند متعال خواستاریم.



منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خانه موسیقی، نصرالله شیرین‌آبادی نوارنده پیشکسوت ویولن شامگاه یکشنبه نهم اردیبهشت در سن ۷۵ سالگی بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مراسم تشییع پیکر نصرالله شیرین‌آبادی نوازنده ویولن و آهنگساز روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

نصرالله شیرین‌آبادی فراهانی از معدود موزیسین‌های نابینای کشورمان محسوب می‌شد و با استعداد فوق‌العاده‌ای که داشته چنان نبوغی از خود بروز داده بود که در ۱۷ سالگی حسین تهرانی لقب «صبا کوچولو» را برای او انتخاب کرده بود.

مرحوم شیرین‌آبادی علاوه بر نوازندگی، در زمینه آهنگسازی، تدریس و اجرای موسیقی با بسیاری از هنرمندان نامدار موسیقی ایرانی همکاری داشته است.

گروه هنر خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی را به خانواده و جامعه موسیقی ایران تسلیت می‌گوید.

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد