Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@21:41:53 GMT

سازنده مستند انتخاباتی روحانی باقیدوثیقه آزادشد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۰۷۱۱

سازنده مستند انتخاباتی روحانی باقیدوثیقه آزادشد

حسین دهباشی مستند ساز و مسئول رسانه‌ای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با شکایت وزارت بهداشت دولت روحانی به دادگاه رسانه رفته و با وثیقه ۵۰ میلیونی آزاد شد. به گزارش جهان نيوز، وزارت بهداشت دولت روحانی در پی انتشار متنی انتقادی از حسین دهباشی مستند ساز و مسئول رسانه‌ای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، از وی شکایت کرده و او را به دادگاه کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این شکایت قاضی با قرار وثیقه 50 میلیونی دهباشیرا آزاد کرد.
بنا به گفته دهباشی وزارت بهداشت بخاطر متنی انتقادی در واکنش به یک صحبت جنجالی وزارت بهداشت مورد اتهام قرار گرفته است.
به گزارش تسنیم، متن انتقادی حسین دهباشی به شرح زیر است:
وزیر محترم بهداشت، ثروت، گروه فرقان و ترور شهید مطهری
الف: به تازگی کلیپی از سخنرانی جناب قاضی زاده هاشمی، وزیر محترم بهداشت دست به دست می‌چرخد که همراه موسیقی سوزناکی ضمن گله از اعتراض برخی نامزدها در خلال مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به ثروت‌های بادآورده مسئولان دولتی، مدعی می‌شوند: علت ترور شهید مطهری توسط گروه فرقان، حمایت آن شهید از ثروت و سرمایه‌داری و مخالفت ایشان با ساده‌زیستی بود!
ب: در حاشیه ص 210/ کتاب «حکمت و سیاست» (تاریخ شفاهی دکتر سیدحسین نصر)/ انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران/ جناب آقای علی مطهری (فرزند مرحوم شهید مطهری) بنا به استعلام اینجانب کتبا بی‌هیچ اشاره‌ای به دلیل مورد ادعای آقای وزیر، دلایل ترور مذکور را در موارد ذیل محدود کرده‌اند: رهبر گروه فرقان، اکبر گودرزی، در دادگاه سه دلیل برای ترور آیت‌الله مطهری ذکر کرد. اول اینکه او رئیس شورای انقلاب بود. دوم اینکه مطهری انتقادهایی به معلم شهید ما دکتر شریعتی وارد کرده بود و سوم اینکه او با رژیم شاه ارتباط داشت. چون زبان انگلیسی نمی‌دانست [اما] در عین حال استاد دانشگاه بود! وقتی به او گفتند او استاد فلسفه و کلام اسلامی بوده و نیازی به زبان انگلیسی نداشت، گفت یکی از دانشجویان به من این طور گفته بود!
ج:صرف نظر از اینکه نادرستی سخن جناب قاضی زاده هاشمی در مورد علت ترور شهید مطهری، با مراجعه به مجموعه آثار شهید مطهری از جمله کتاب اقتصاد اسلامی (انتشارات صدرا) به روشنی مشخص می‌شود ایشان نه تنها حامی ثروت بسیار (وبعضا بادآورده) مسئولان حکومتی نیست بلکه به شدت از آن انتقاد می‌کنند، خصوصا اگر از محل اشکال یا شبهه باشد و شائبه حمایت ایشان از سرمایه‌داری مقامات، توهینی بزرگ به آن شهید است.
پ.ن: آنچنانکه برخی وزرای ارجمند و مقامات عزیز و عالیه دولت فعلی خود به قوه محترم قضائیه اظهار داشته‌اند، بعضا دارای ثروت‌هایی بالغ بر هزار میلیارد تومان هستند. انشاالله که همه دارایی‌های ایشان و از جمله ثروت آقای وزیر معزز بهداشت ناشی از رزق حلال استاما صرفا از باب کنجکاوی ریاضیاتی اجازه داریم که از خود بپرسیم، حتی اگر در ظرف 37 سال پس از انقلاب، ایشان که معمولا شاغل در دولت بوده اند، از قبل مشاغل پاره وقت خود در بخش خصوصی، ماهی یک میلیارد تومان نیز درآمد داشتند و هیچ هم خرج نمی‌کردند اکنون نهایتا باید 444 ملیارد تومان درآمد داشتند و هنوز بیش از 550ملیارد تومان اختلاف حساب است؟ و اگر چنین پرسشی را پرسید باید احیانا و به دروغ متهم شود به همفکری با امثال گروهک تندروی فرقان؟

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام طه توکلی پیش‌ از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سپاه بیت‌المقدس کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم به همه اساتید، مربیان و معلمان، اظهار داشت: شهید مطهری در دوران معاصر همه وجودش را در تقابل با فلسفه غرب به‌کار گرفت و مبنای جدیدی در حوزه تولید اندیشه ایجاد کردند.

وی گفت: هر انقلاب ساختار و سازمانی نیاز به متن و محتوای متناسب با اهداف آن انقلاب دارد که شهید مطهری با تولید فکر و اندیشه، جانشان را تقدیم نظام و سیرت انقلاب را تضمین کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: بدخواهان و منافقانی که از روز اول با انقلاب عناد و زاویه داشتند، هر آنچه که از دستشان بر می‌آمد انجام دادند و می‌خواستند با حذف و ترور امثال مطهری‌ به نحوی ابهت انقلاب را از بین ببرند اما بعد از این شهید والامقام، مطهری‌ها زنده و اندیشه‌ها و تفکرات نوینی متناسب با انقلاب به وجود آمد.

وی با یادآوری سخنی از امام راحل(ره) درباره شهید مطهری افزود: امام خمینی(ره) فرموده همه آثاری که از این شهید به جا مانده بی‌اثتثنا خوب است؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرموده این شهید گرانقدر نگاه بسیار عمیق و یک پژوهشگر و محقق در تراز مکتب انقلاب بود.

توکلی با بیان اینکه شهید مطهری با اندیشه‌هایشان رفع شبهه و جامعه را بیدار کردند، خاطر نشان کرد: این شهید والامقام در حوزه کلام، فقه، تاریخ، اندیشه‌ها و مسائل سیاسی اجتماعی و فرهنگی و تربیتی، خدمات اسلام به ایران و ایران به اسلام همیشه با مبنای عقل و نقل چراغ راهی برای همه پژوهشگران مربیان و اساتید شدند.

ترویج گفتمام شهید مطهری و مبارزه با خرافه‌گرایی

وی با اشاره به برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه استان، ترویج گفتمان شهید مطهری را جزو برنامه‌های اولویت‌دار این هفته ذکر کرد و بیان داشت: مبارزه با خرافه‌گرایی از جمله اهداف این مکتب و گفتمان است. 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان دین‌ستیزی و دین‌گریزی را یکی از آفت‌های جامعه کنونی و اهداف غربی‌ها خواند و عنوان کرد: اگر بتوانیم اندیشه‌های شهید مطهری که برگرفته از قانون و اسلام است را ترویج دهیم، می‌توانیم دین عمومی را مدیریت و رسالت تبیین را ادا کنیم.

فریاد مطهر از زادگاه امام شافعی طنین‌انداز می‌شود

وی ابراز داشت: امروز فریاد شهید مطهری دادخواهی از مظلومان و ستم‌دیدگان عالم است که در غزه در تقابل با جنایت رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان کردستان بیان کرد: امروز در همین کردستان، فریاد دادخواهی بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی از خواستگاه و محل تولد امام شافعی که برادران اهل سنت و محبان اهل بیت(ع) به این مکتب باور دارند، بلند شده است. هر کسی می‌خواهد به این مکتب بپیوندد می‌تواند این ظرفیت و خانواده را به ازای معرفتی برساند.

وی با گرامیداشت روز معلم گفت: برای پاسداشت روز معلم، ویژه برنامه‌های مختلفی در استان تدارک شده تا قدردان زحمات آنان باشیم. همه ما باید مبلغ  و اندیشه‌های ناب را ترویج کنیم، مبنای شهید مطهری یاد دادن اندیشه‌ها نیست بلکه اندیشیدن است.

جهاد تبیین راهکار مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن

توکلی بیان کرد: در مواجه با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن راهی جز اجرای فرمان حضرت آقا و جهاد تبیین نداریم.

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه کردستان خبر داد و افزود: بیشتر برنامه‌های این ایام تبیینی و ترویجی هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به روز شمار هفته عقیدتی سیاسی سپاه پرداخت و عنوان کرد: روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه گفتمان مطهری، یکشنبه نهم اردیبهشت ماه تعلیم و تربیت و حقوق زنان، دوشنبه دهم اردیبهشت ماه؛ برگزاری کرسی‌‌های آزاداندیشی، جلسات تبیینی، تحلیل و گفت‌وگو پیدامون کرامت زن و حجاب و تجلیل از اساتید زن، تبیین مکتب مطهر و مشق مطهر از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی اضافه کرد: تجلیل از پژوهشگران و نواختن زنگ در مدارس، همایش مطهر، دیدار با نماینده ولی‌فقیه، ائمه جمعه و جماعات و فرهنگیان و تجلیل از هادیان و اساتید بسیجی، اجرای زنگ سپاس معلم و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های این ایام است.

برگزاری تجمع استکبارستیزی

توکلی حضور در نماز جمعه و تجمع استکبارستیزی تحت عنوان فریاد مطهر و دادخواهی مظلومیت شهید مطهری را جزو  برنامه‌های پایانی این هفته ذکر کرد و یادآور شد: کیفی‌سازی برنامه‌ها مورد توجه دفاتر نمایندگی‌ولی فقیه در سپاه شهرستان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب