Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد گفت: مراسم پياده روي که قرار است در روز عيد غدير در شهر مقدس قم انجام شود بايد مانند پياده روي اربعين و فاطميه مورد توجه قرار بگيرد، البته بايد مراقبت شود که برخي افراد نادان، چهره غدير را مخدوش نکنند.

به گزارش ايرنا، اين مرجع تقليد عصر دوشنبه در ديدار با اعضاي ستاد بزرگداشت برنامه هاي عيد غدير خاطرنشان کرد: نبايد اجازه دهيم برخي به جاي تقريب مذاهب، باعث اختلاف شوند، بلکه ما بايد به سمتي حرکت کنيم که اهل سنت نيز واقعه غدير را جشن بگيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار است در روز عيد غدير کاروان شادي هيات هاي مذهبي و مردم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مقصد مسجد مقدس جمکران برگزار شود.
آيت الله مکارم شيرازي گفت: بايد در برابر تلاش وهابيت براي کمرنگ کردن مقدسات شيعيان، برنامه هاي هماهنگ و منسجمي در مورد غدير داشته باشيم.
وي ادامه داد: درحاشيه شهر مشهد مقدس که وهابيت برنامه هايي داشته اند بايد با انجام کارهاي فرهنگي اين توطئه را خنثي کرده و از سرمايه هاي عظيم شيعه همچون غدير به خوبي بهره برداري کنيم.
آيت الله مکارم شيرازي واقعه غدير را مهمترين واقع در تاريخ شيعه دانست و گفت: پايه و اساس ولايت از غدير آغاز مي شود اما حق غدير آنگونه که بايد ادا نشده است.
وي گفت: متاسفانه هنوز اهميت لازم را به واقعه غدير نداده ايم، غدير مساله اي است که قرن ها شاعران در مورد آن شعر سروده اند و اين نشان مي دهد در ماورا آيات و روايات بسيار در اين رابطه، اين واقعه در ميان شاعران نيز از اهميت بالايي برخوردار بوده است.
وي گفت: بايد از روش هاي گوناگون مساله غدير را براي جامعه يادآوري کنيم، ايجاد دهه امامت و ولايت کار بسيار مناسبي است و بايد چه بيشتر روي اين مساله بسيار مهم، سرمايه گذاري شود.
آيت الله مکارم شيرازي خاطرنشان کرد: همانگونه که به مساله عاشورا و اربعين اهميت داده ايم بايد واقعه غدير نيز مورد توجه قرار گيرد.
وي ادامه داد: برخي مي گويند که در شيعه به مراسم هاي عزاداري توجه شده است، در حالي که ما بايد نشان دهيم که در برنامه هاي جشن و سرور اهل بيت(ع) نيز مراسم خوبي برگزار مي شود.
اعضاي ستاد بزرگداشت واقعه غدير عصر امروز در قم با برخي علما و مراجع تقليد ديدار کردند.
8146/ 6133/ خبرنگار- محمدرضا بهشتي ** انتشاردهنده: جعفرمسلمي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد

مهدی محمدی، مشاور قالیباف درباره طرح نور هشدار داد: ممکن است شاهد یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشیم.

واکنش‌ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت.

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • درخشش گروه سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ های زیر مجموعه آن در ششمین نمایشگاه ( ایران اکسپو ۲۰۲۴ )
  • عاشق دوآتشه استقلال؛ التماس می‌‎کردم دستانم را قطع نکنند!
  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟