Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>اردبیل - نتایج مطالعات در پهنه های معدنی استان اردبیل مثبت بوده و شواهد از وجود کانی های گران قیمت در انها حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ جعفر سرقینی در حاشیه نشست با نمایندگان و فعالان حوزه معدن استان اردبیل با اشاره به انجام فعالیت های مطالعاتی و اکتشافی در چهار پهنه معدنی استان اظهار کرد: شواهد از وجود کانی های ارزشمند مانند طلا و مس در بعضی از این پهنه ها خبر می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به وضعیت صادرات مواد معدنی در کشور گفت: معادل سه میلیارد دلار انواع مواد معدنی در سه ماه اول امسال از ایران به کشورهای خارجی صادر شد.

او اظهار کرد: انتظار می رود با ادامه این روند تا پایان امسال میزان مواد معدنی صادر شده از کشور از 9 میلیارد دلار فراتر رود.

سرقینی بیان کرد: مجموع مواد معدنی صادر شده در سال گذشته از کشور نیز معادل 6/6 میلیارد دلار بوده است.

وی اضافه کرد: به غیر از ذغال سنگ و منگنز که به مقدار کم به ایران وارد می شود فرآورده های معدنی استخراج شده از معادن کشور هم نیازهای کارخانه و صنایع و هم صادرات را تامین می کند.

او گفت: در زمان حاضر از 10 هزار معدن مجوزدار در ایران تعداد 2 هزار فقره در حال تجهیز و آماده سازی ، 2 هزار معدن نیمه فعال و 6 هزار مورد نیز به شکل کامل فعال می باشند که از این 6 هزار معدن مقدار 392 میلیون تن انواع مواد معدنی برداشت می شود.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این نشست که در سالن اجتماعات سازمان صنعت و معدن اردبیل برگزار شد از نزدیک با مشکل نمایندگان و فعالان معدن در این استان آشنا شد و نسبت به رفع آنها قول مساعد داد.

سرقینی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بخشنامه های موجود را شفاف تر نماییم افزود: از هرگونه پیشنهاد که در استان ها از سوی فعالان حوزه معدن مطرح می شود استقبال می کنیم.

وی در ارتباط با تامین زیرساخت های مورد نیاز از جمله راه، آب و برق به معادن فعال کشور گفت: این وزارتخانه فقط از مجموعه های مشتمل از چند معدن در این زمینه حمایت می کند چرا که تامین زیرساخت های معادنی که به شکل منفرد می باشند مقرون به صرفه نیست.

وی همچنین تشریح کرد: بعضی از صاحبان معادن با حمل بارهای سنگین بالای 40 تن در راههای روستایی آسیب های جدی به این محورها وارد می کنند و وزارت راه و ترابری در این ارتباط و در دادن مجوز لازم برای این منظور سخت گیری می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود : بر اساس برنامه ششم توسعه ، وزارت صنعت ؛ معدن و تجارت موظف به تامین امکانات معادن به شکل استاندارد شده و با اجرای این قانون و تامین ماشین آلات حمل و نقل استاندارد در معادن مشکل حمل فرآورده های معدنی با بارهای غیرمجاز برطرف خواهد شد.

وی در ارتباط با با بدهی معدنکاران به دولت مربوط به جرایم ماده 118 گفت: در صورت تسویه حساب کامل در مدت 6 ماه تمام بدهی معادن به دولت تا پایان سال 1395 مورد بخشودگی قرار می گیرد.

سرقینی همچنین اضافه کرد: در صورتی که صاحبان معادن موضوع مربوط به برداشت بیش از سقف تعیین شده از معادن خود را به سازمان های صنعت و معدن و تجارت استان خود و یا وزارتخانه اطلاع داده باشند مشمول جریمه نخواهند شد اما چنانچه موضوع برداشت مازاد را کتمان کرده باشند تصمیم لازم در شورا اتخاذ و مجازات هایی مانند دریافت مبالغ 2 یا سه برابر میزان برداشت به عنوان جریمه و حتی لغو مجوز اعمال خواهد شد.

معاون معدن وزیر صنعت ، معدن و تجارت در سفر به استان اردبیل به همراه اقبال عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل از پهنه های معدنی این استان بازدید کرد.

48

کلید واژه‌ها : استان اردبیل -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد

دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پترولیم با نشر خبرنامه ای می‌گوید، که داوطلبی معدن نفرایت ولسوالی قره‌باغ ولایت ‎کابل به‌گونه شفاف برگزار شد.

این وزارت افزود یک شرکت خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۱۸ میلیون افغانی، برنده این داوطلبی اعلام شد.

به گفته این وزارت، قرار است این شرکت در کنار سرمایه‌گذاری روی این معدن، مبلغ ۱۵ میلیون و ۹۹۰ هزار افغانی را در بخش خدمات اجتماعی به‌مصرف برساند.

گفتنی است که با تامین امنیت در کشور معادن افغانستان از سوی دولت به شرکت های خصوصی به منظور استخراج قرارداد می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد