Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@22:20:01 GMT

تمام علائم پیر شدن پوست + روش های پیشگیری

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۱۷۸۸

تمام علائم پیر شدن پوست + روش های پیشگیری

علم پیوسته در حال گسترش است، اما چیزی که هنوز انسان با همه دانش خود، نتوانسته به آن برسد، اکسیر جوانی و متوقف کردن روند پیری است. با این حال، اگر از پوست به خوبی مراقبت کنیم ، می توانیم روند پیری پوست را آهسته تر کنیم.

به طور کلی، علائم پیری در تمام لایه های پوست بروز می کند. بنابراین، هر لایه پوست به مرور تغییر کرده و در نهایت، پیری به صورت چین و چروک نمایان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوستی که جوان به نظر می رسد؛ در حقیقت، خاصیت کشسانی خود را حفظ کرده و صاف و هموار می باشد. با گذر زمان، از میزان تولید کلاژن و الاستین کاسته شده و در نتیجه، خاصیت کشسانی پوست کم و کمتر می شود.

این روند دلیل اصلی و اولیه پیری پوست می باشد. علاوه بر این،ترکیبی از مسائل درونی و محیطی نیز ممکن است در تخریب پوست نقش داشته باشند.

دو عامل مهم درونی در پیری پوست به ترتیب، عملکرد ضعیف سیستم گردش خون بدن و همچنین مسائل ژنتیکی است.

از طرف دیگر، عوامل محیطی که در پیری پوست تاثیرگذارند می توان به اشعه ماورابنفش خورشید، آلودگی هوا، سیگار، مصرف مشروبات الکلی، تغذیه ضعیف و ناسالم و همچنین عدم رسیدگی لازم و مداوم به پوست اشاره کرد.

گذر زمان وجود خود را روی پوست نشان می دهد. اما با انجام کارهایی می توانید پوست خود را جوان تر ساخته و جلوی پیری زودرس آن را بگیرید. در ادامه مقاله چند روش درمان چین و چروک و مراقبت از پوست ارائه شده است.

چین و چروک پاکلاغی گوشه چشم

چین و چروکی گوشه خارجی چشم ها اولین نشانه های پیری پوست است. این چین و چروک معمولا در اواسط دهه 20 زندگی هر فرد پدیدار شده و با گذر زمان، بیشتر می شوند.

این علائم در اثر کاهش میزان تولید کلاژن و الاستین ایجاد می شوند. علاوه بر این، قرارگیری طولانی مدت و متناوب درمعرض اشعه خورشید، مصرف دخانیات و آلودگی نیز در تولید این چین و چروک ها نقش دارند.

برای مقابله با این مشکل، روزی 2 بار به آرامی روغن ویتامین E را به دور چشم خود مالیده و ماساژ دهید. اگر به این روغن دسترسی ندارید، می توانید کپسول این ویتامین را شکسته و محتویات آن را به دور چشم بمالید.

علاوه بر این، ژل آلوئه ورا نیز برای این منظور کارساز می باشد. بنابراین، هر شب قبل از رفتن به رختخواب، دور چشم خود را با این ژل ماساژ دهید.

چین و چروک های پوست

چین و چروک در حقیقت همان خطوط ریز و درشتی هستند که روی پوست در اثر بالا رفتن سن و یا عارضه پیری زودرس، ایجاد می شوند.

این خطوط معمولا حدود 25 سالگی روی پوست صورت، بینی، پشت دست ها و روی ساعدهای دست، ایجاد می گردند. از آنجایی که با گذر زمان کلاژن و الاستین به اندازه کافی تولید نمی شوند، پوست مثل قبل هموار و صاف نبوده و همانند گذشته جوان و شاداب به نظر نمی رسد.

علاوه بر این، کشیدن سیگار، محیط سخت و آلوده، استرس، کاهش وزن ناگهانی و وراثت ممکن است باعث بروز آنها شود. برای بهبود این شرایط، روزانه قسمت هایی که آسیب دیده است را با روغن نارگیل یا زیتون گرم شده ماساژ دهید.

این کار پوست را مرطوب کرده و باعث بازسازی سلول های آن و در نهایت، کاهش میزان چین و چروک خواهد شد.

در ضمن، شما می توانید ماسکی از یک عدد موز کاملا رسیده خرد شده، پاپایا و یا آووکادو ساخته و 2 تا 3 بار در هفته و هر دفعه به مدت 30 دقیقه، آن را روی پوست خود قرار دهید؛ سپس، پوست تان را با آب گرم کاملا بشویید.

پوست خشک

پوست مرطوب تان ممکن است ناگهان خشک و زبر شود که این نشانه پیری پوست است. با گذر عمر، پوست توانایی سابق را در تولید چربی طبیعی نداشته و نمی تواند آن را مثل گذشته صاف و مرطوب نگه دارد.

این باعث خشکی بالاترین لایه پوست می گردد. علاوه بر این، با بالارفتن سن، سرعت بازسازی سلول های پوست کاهش می یابد.

علاوه بر این موارد، قرارگیری طولانی مدت زیر نور آفتاب، استفاده بیش از حد از صابون و مواد شوینده، هوای خشک، حمام آب داغ، کم آبی بدن، سیگار و استرس باعث خشکی پوست نیز می شوند.

بنابراین، برای اینکه از شر خشکی پوست خلاص شوید، باید روزانه این موارد را انجام دهید: حدود 30 دقیقه قبل از دوش گرفتن، با مقداری روغن زیتون پوست تان را به آرامی ماساژ دهید. بعد، حمام کرده و از یک مرطوب کننده معمولی استفاده کنید. در روش دیگر می توانید کمی قبل از حمام، مقداری کرم عسل یا شیر را به کل بدن خود مالیده و 5 دقیقا آن را به حال خود رها سازید.

افتادگی پوست

افتادگی پوست به دلیل کاهش خاصیت کشسانی آن رخ می دهد. عامل دیگر این است که پوست، برخی از اجزای مرطوب کننده خود را از دست می دهد.

درضمن، تغذیه نامناسب، اشعه آفتاب، مصرف دخانیات، کاهش و افزایش پی در پی وزن و کمبود آب بدن از جمله مواردی هستند که منجربه افتادگی پوست می شوند.

برای بهبود این مشکل، 1 قاشق غذاخوری ماست چکیده را با یک سفیده تخم مرغ کاملا مخلوط کنید. سپس ماسک حاصل را روی صورت و بینی خود مالیده و آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه به حال خود رها سازید.

بعد آن را کاملا بشویید. فراموش نکنید که این کار را باید هفته ای 2 تا 3 بار تکرار نمایید. همچنین ماساژ مرتب پوست با روغن زیتون و نارگیل می تواند پوست را جمع کرده و از افتادگی آن بکاهد.

تغییر رنگ پوست

عوامل زیادی از جمله افزایش سن باعث تغییر رنگ پوست می شوند. تغییر هورمونی نیز باعث افزایش تولید ملانین شده و رنگ پوست را تیره می کند.

همچنین استرس، آفتاب سوختگی و اشعه خورشید نیز باعث تغییر رنگ پوست می شود. این تغییر رنگ ها معمولا در نواحی صورت، بازوها و دست ها قابل مشاهده است.

برای حل این مشکل، مقداری آب لیمو تازه را روی پوست مالیده و یک پارچه نخی را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی آن قرار دهید؛ سپس، محل را با آب بشویید.

این کار را روزی 2 مرتبه تکرار نمایید. همچنین قبل از اینکه به رختخواب بروید، مقداری ژل آلوئه ورا را روی پوست تغییر رنگ یافته مالیده و کل شب آن را به حال خود رها سازید. صبح، محل را کاملا بشویید. در ضمن، همیشه از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

گردن بوقلمونی

پوست گردن نسبت به دیگر جاهای پوست بدن، ظریف تر و نازک تر می باشد به همین دلیل، با افزایش سن، زودتر خاصیت کشسانی خود را از دست داده و باعث بروز مشکلی به نام " گردن بوقلمونی" می شود.

در این حالت، پوست گردن دچار افتادگی و چین و چروک می گردد. مسائل ژنتیکی، اشعه خورشید، تغییر وزن پی در پی در بروز این مشکل تاثیرگذارند. برای مقابله با آن روزانه از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب با SPF بیشتر از 30 استفاده نمایید.

سیاهی زیر چشم ها

کمبود چربی و کلاژن باعث بروز سیاهی دور چشم ها می شود. این مساله با افزایش سن نیز بیشتر شده و پوست نازک این ناحیه را تیره تر می کند.

برای مقابله با آن، قبل از رفتن به رختخواب، مقداری روغن بادام یا کره گوسفندی را به این نواحی زده و پوست را با آرامی ماساژ دهید. علاوه بر این، می توانید یک پارچه نخی را با گلاب خیس کرده و روی پلک های بسته خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

منافذ بزرگ پوست

کاهش تولید کلاژن باعث ایجاد حفره های بزرگ روی صورت شده و خاصیت کشسانی آن را کمتر می کند. کمپرس یخ می تواند باعث بهبود این مشکل شود.

برای این کار، مقداری یخ را درون یک پارچه نخی قرار داده و پارچه را جمع کنید؛ سپس آن را روی محل آسیب دیده به آرامی به مدت 5 دقیقه بمالید.

این کار را روزانه می توانید چند مرتبه تکرار کنید. همچنین، می توانید مخلوطی از سرکه سیب و آب به یک میزان ایجاد کرده و آن را به پوست صدمه دیده بمالید تا منافذ بسته شوند. این روند را می توانید 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

پلک های افتاده

با کاهش خاصیت کشسانی پوست اطراف چشم، پلک ها دچار افتادگی می شوند. بنابراین، به آرامی پوست اطراف چشم را ماساژ داده تا گردش خون در این نواحی بیشتر شود؛

در نتیجه، افتادگی پلک ها به مرور بهبود می یابد. برای ماساژ می توانید از روغن زیتون یا نارگیل قبل از خواب، استفاده کنید. در ضمن، همیشه با عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب مناسب، از چشم ها و پوست خود محافظت نمایید.

پف زیر چشم ها

گریه کردن زیاد، مصرف مشروبات الکلی، کمبود خواب و واکنش های حساسیتی باعث پف زیر چشم ها می شود. برای برطرف کردن آن،

چای سیاه کیسه ای سرد شده و یا تکه های خرد شده خیار را روی پلک های خود به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید. در ضمن، هرگز چشمان خود را با فشار نمالید. همچنین نمک و مصرف مشروبات الکلی را برای همیشه کنار بگذارید.

سلامت نیوز

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت کننده موی مردانه

مقاله حاضر به بررسی و بحث در مورد تقویت کننده موی مردانه می‌پردازد. با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات در فرهنگ جامعه، مردان نیز اکنون بیشتر به مراقبت از ظاهر و بهبود جلوه شخصی خود علاقه‌مند هستند. - اخبار بازار -

مقاله حاضر به بررسی و بحث در مورد تقویت کننده موی مردانه می‌پردازد. با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات در فرهنگ جامعه، مردان نیز اکنون بیشتر به مراقبت از ظاهر و بهبود جلوه شخصی خود علاقه‌مند هستند. یکی از جوانب مهم در این زمینه، مراقبت از موها و استفاده از تقویت‌کننده مو است که این مقاله به بررسی مفهوم، مزایا و عوامل مؤثر در انتخاب و استفاده از این محصولات می‌پردازد. همچنین، مقاله به بررسی روشهای خانگی در تقویت موی سر مردان، نحوه استفاده صحیح و تأثیرات مثبت آنها روی سلامت موها و پوست سر می‌پردازد.

محصولات تقویت کننده موی مردانه

مزایای تقویت کننده موی مردانه چیست؟

تقویت کننده موی مردانه یک محصول دارویی یا آرایشی و بهداشتی است که به منظور بهبود و تقویت حالت موها و پوست سر مردانه طراحی شده است. این محصولات اغلب شامل ترکیبات مختلفی هستند که به سلامت و زیبایی موها کمک می‌کنند. اهداف اصلی از استفاده از تقویت‌کننده موی مردانه عبارتند از:

تقویت موها، افزایش ضخامت، حجم و قدرت موهاحفظ سلامت پوست سر و جلوگیری از خشکی و التهابات پوست سرپیشگیری از ریزش مو و تقویت ریشه‌های موحاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات مغذی برای کمک به تغذیه و بهبود سلامت موها

نکات و عوامل مؤثر در انتخاب و استفاده از محصولات تقویت کننده موی مردانه

انتخاب و استفاده از محصولات تقویت کننده موی مردانه تحت تأثیر چندین عامل می‌باشد که می‌توانند به تجربه و نتیجه نهایی تاثیرگذار باشند:

انتخاب محصول براساس نوع مو، مثل خشک یا چرب بودن، ضخامت موها و مشکلات مویی مانند ریزش موتحقیق در مورد ترکیبات موجود در تقویت‌کننده‌های مو و تأثیر آنها بر موها و همچنین خواندن تجربیات و نظرات افرادی که از محصول استفاده کرده‌اندمشخص کردن هدف اصلی از استفاده، مثلاً تقویت مو، حجم دهی یا پیشگیری از ریزش موبررسی محتوا و آزمایش محصولات قبل از استفاده، مخصوصاً اگر حساسیت پوست سر وجود داشته باشدتعهد به یک روتین مراقبت از مو و استفاده از محصولاتقیمت و برند و همچنین انتخاب محصولات با کیفیت برای کسب نتایج بهتر

راهکارهای خانگی برای تقویت موی مردانه

تقویت موی مردانه می‌تواند از طریق روش‌ها و مراحل مختلفی انجام شود. در زیر تعدادی از روش‌های تقویت موی مردانه آورده شده است:

استفاده از شامپوها و محصولات حاوی ترکیبات مفید برای موها مانند بیوتین، پروتئین‌ها و ویتامین‌هاعدم شانه زدن مکرر (به جاش از انگشتان برای مرتب کردن موها استفاده کنید)، مراقبت منظم از موها و حتی ماساژ پوست سر برای بهبود جریان خون به فولیکول‌های مو و تقویت موهاترک سیگار جراکه دخانیات باعث افت کیفیت عروق خونی می‌شود که می‌تواند به کاهش جریان خون به فولیکول‌های مو منجر شده و آنها را به موهای ضعیف و نازک تبدیل کند.خشک شدن طبیعی مو و استفاده کم از حرارت برای خشک کردن موهااستفاده کمتر از سشوار یا استفاده از درجه حرارت پایین سشوار یا اتو مواجتناب از استفاده از محصولات حاوی مواد شیمیایی مضراستفاده از کلاه در آفتاب به حفاظت از موها در برابر اشعه‌های مضر آفتابعدم استفاده از روغن داغ یا صاف کننده‌های شیمیایی و استفاده از روغن‌های گیاهی برای نرمی و تقویت موهاتغییر مدل مو و استفاده از حالت‌های متنوع برای جلوگیری از ایجاد فشار و تنش در نقاط خاص موهاحالت دادن موها با یک شانه پهناستفاده از نرم کننده‌های مو و ماسک‌های مویی حاوی مواد مفید مثل عسل، روغن‌های گیاهی و مواد طبیعی بعد از حماماستفاده از یک رژیم غذایی متعادل و تغذیه سالم و غنی از مواد مغذی از جمله پروتئین، ویتامین A، C، D، و E، مواد معدنی مانند آهن و رویمصرف میوه‌ها، سبزیجات، ماهی، و مواد غذایی دارای عناصر بالاییحفظ رطوبت مو با استفاده از محصولات مرطوب‌کننده و روغن‌های موی طبیعی مثل ژل یا روغن آلوئه ورا و روغن کرچککاهش استرسافزایش مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن، زینک، و ویتامین‌های A و E

تقویت موی سر مردان با داروها

تقویت موی سر مردان با داروها یک رویکرد متداول برای مدیریت و بهبود سلامت موها می‌باشد. این داروها معمولاً با هدف تقویت ریشه‌های مو، افزایش حجم موها و جلوگیری از ریزش مو طراحی شده‌اند. در زیر توضیحاتی درباره دو نوع داروی تقویت مو برای مردان آورده شده است:

ماینوکسیدیل (Minoxidil):

مکانیسم عمل: این دارو به عنوان یک تقویت کننده موی مردانه و یک محرک کننده رشد مو شناخته می‌شود. ماینوکسیدیل با افزایش جریان خون به فولیکول‌های مو و افزایش قدرت موها به تقویت موها کمک می‌کند.استفاده: ماینوکسیدیل به عنوان یک محلول یا فوم موضعی بر روی پوست سر استفاده می‌شود. این دارو را باید مرتباً به طور مستمر و طبق دستورات پزشک مصرف کرد.

فیناستراید (Finasteride):

مکانیسم عمل: این دارو به عنوان یک مهارکننده آنزیم تبدیل تستوسترون به دی‌هیدروتستوسترون (DHT) عمل می‌کند. DHT به عنوان یک عامل مسئول برای ریزش مو در افرادی که به صورت ارثی دارای ریزش مو هستند، تجویز شده است. فیناستراید به عنوان یک تقویت کننده موی مردانه با کاهش میزان DHT، می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.استفاده: فیناستراید به صورت قرص مصرف می‌شود و نیاز به نسخه پزشکی دارد. استفاده از آن باید تحت نظر پزشک باشد. اثرات جانبی ممکن است در برخی افراد مشاهده شود.

توجه داشته باشید که همیشه قبل از استفاده از هر داروی تقویت کننده موی مردانه، مشاوره با یک پزشک یا متخصص پوست مو را در نظر بگیرید. او می‌تواند ویژگی‌های موهای شما را ارزیابی کند و به شما راهنمایی کند که آیا استفاده از این داروها برای شما مناسب است یا خیر.

ماینوکسیدیل موضعی و تقویت موی سر مردان + عوارض جانبی

همانطور که گفتیم ماینوکسیدیل یک داروی موضعی است که به عنوان یک تقویت کننده موی مردانه برای تقویت موهای سر به کار می‌رود. این دارو به عنوان یک محرک کننده رشد مو شناخته می‌شود و اثرات مثبتی در تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها دارد. این دارو می‌تواند به تقویت ریشه‌های مو، افزایش حجم موها و جلوگیری از ریزش مو کمک کند. ماینوکسیدیل با افزایش جریان خون به فولیکول‌های مو و تحریک رشد موها عمل می‌کند. این دارو به صورت محلول یا فوم موضعی بر روی پوست سر استفاده می‌شود. معمولاً به صورت روزانه استفاده می‌شود.

عوارض جانبی:

گاهی اوقات، افراد ممکن است حساسیت پوستی به ماینوکسیدیل نشان دهند و دجار تحریکات پوستی گردند. اگر علائم حساسیت مانند قرمزی، خارش، یا تحریک پوستی رخ دهد، باید به پزشک خود اطلاع دهید.ممکن است موقتاً پس از استفاده از ماینوکسیدیل، موهای جدید ظاهر شوند ولی اگر استفاده از این داروی تقویت کننده موی مردانه قطع شود، موها نیز ممکن است باز از دست رفته و به وضعیت قبلی خود بازگردند.برخی افراد ممکن است احساس خستگی یا سردرد ناشی از ماینوکسیدیل را تجربه کنند.

قبل از استفاده از ماینوکسیدیل یا هر داروی تقویت کننده موی مردانه دیگری، توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید تا ایشان بر اساس وضعیت شخصی شما نظر دهند و اطمینان حاصل شود که این دارو برای شما مناسب است.

سخن پایانی

آرایشگری یک هنر و حرفه بسیار خلاقانه و مهارت‌مندانه است که ارتباط نزدیکی با زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد. علاوه بر موارد فوق، اولویت قرار دادن سلامتی مشتریان، آشنایی با انواع لوازم و تجهیزات آرایشگری و خوش اخلاق بودن و مهارت های برقراری ارتباط با مشتری چند ویژگی شغل آرایشگری است. آرایشگران نیاز است که علاوه بر داشتن مهارت های فنی، از خلاقیت بالا، تسلط بر روی آخرین ترند‌ها و تکنیک‌ها و مدیریت زمان مناسب برخوردار باشند. با توجه به جزئیات و ارتباط فعّال با مشتریان، می‌توانند تجربه خاصی را برای آن‌ها خلق کنند. این حرفه با افزودن جدیدترین ابتکارات و ایده‌ها، همواره به یک ماجراجویی خلاقانه تبدیل می‌شود.

شغل آرایشگری شغل خیلی حساسی می‌باشد که باید اول آموزش ببینید برای آموزش میتوانید به سایت عصر مو مراجعه کنید. عصر مو یک آموزشگاه آموزش آرایشگری میباشد که همراه با آموزش به کاربران خود مدرک فنی حرفه ای می‌دهد .

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • «اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • تقویت کننده موی مردانه
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟