Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارشناس مسائل استراتژيک گفت: روح حاکم بر انيميشن باب اسفنجي تربيت کودکان با تفکر ليبراليسم است، هفت گناه کبيره مسيحيت در قالب هفت شخصيت اصلي اين انيميشن آمده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حسن عباسي شامگاه دوشنبه در افتتاحيه چهارمين نمايشگاه ايران نوشت با بيان اينکه اين نمايشگاه يک کار تميز فرهنگي و نمونه يک اقدام آتش به اختيار از سوي جوانان مؤمن و انقلابي است، اظهار کرد: از امام باقر (ع) پرسيده شد حکومت حقه شما اهل‌بيت (ع) چه زماني محقق مي‌شود؟ حضرت در جواب داستاني را نقل کردند و فرمودند در دوراني عالمي زندگي مي‌کرد که يک پسر داشت اما اين پسر هيچ‌گاه از محضر پدر خويش استفاده نکرد و از او علمي کسب نکرد در حالي‌ که همسايه اين عالم از شاگردان پا به‌ رکاب اين عالم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در لحظه مرگ عالم فرزند خويش را فراخواند و به او گفت در زمان حياتم از علم من بهره‌اي نبردي اما پس از مرگم اگر به علم من احتياج پيدا کردي به نزد همسايه برو و از او مدد بخواه، زماني گذشت و روزي حاکم شهر به مشکلي برخورد و براي حل مشکل به دنبال پسر عالم فرستاد، پسر به ياد حرف پدر به همسايه مراجعه کرد و همسايه به او گفت هرچه حاکم از تو پرسيد بگو که الان عصر گرگ است و هرچه هديه گرفتي با من سهيم شو، پسر عالم همين کار را کرد و حاکم به او انعام داد اما پسر عالم طمع کرد و حق همسايه را ادا نکرد.
اين استاد دانشگاه در ادامه داستان نقل‌ شده از زبان امام باقر(ع) بيان کرد: مدتي بعد مجدد حاکم به مشکلي خورد و پسر عالم را فراخواند، اين بار پسر عالم با شرمندگي به نزد همسايه رفت و همسايه با همان شرط قبلي به او گفت حاکم هرچه از تو پرسيد بگو الان عصر و دوره قوچ است، اين بار پسر عالم مي‌خواست انعام را با همسايه سهيم شود اما تعلل کرد و فراموش کرد، براي بار سوم نيز حاکم به مشکلي خورد و پسر عالم را صدا کرد، وي باز هم به نزد همسايه رفت و همسايه به او گفت با همان شرط قبلي، حاکم هرچه از تو پرسيد بگو زمان و عصر ترازو است.
*ايمان بدون عمل صالح بي‌ارزش است
کارشناس مسائل استراتژيک ادامه داد: اين بار پسر عالم همه انعام را به نزد همسايه برد، همسايه پول را قبول نکرد و گفت دفعه اول تو قصد نداشتي سهم مرا بدهي و ندادي بنابراين دوران گرگ بود، دفعه دوم قصد داشتي که سهم مرا بدهي اما تعلل کردي بنابراين دوران قوچ بود و اما بار سوم تو هم قصد داشتي سهم مرا بدهي و هم آن را پرداخت کردي بنابراين دوران ترازو است.
اين آينده‌پژوه با بيان اينکه امام باقر (ع) نيز دوران اهل‌بيت (ع) را به همين داستان تشبيه کرده‌اند، تصريح کرد: يک‌ زماني مردم ايمان نداشتند و براي حکومت صالحان هم کاري نمي‌کردند که دوران گرگ بود، زماني مردم باايمان شدند اما عمل صالحي نداشتند، بنابراين ايمانشان ارزشي نداشت و دوران قوچ بود، در دوران بعدي مردم هم ايمان داشتند هم عمل صالح انجام دادند، امام باقر(ع) فرمودند زماني که مردم ايمان داشته باشند و براي تحقق حکومت ما تلاش کنند آن دوران، زمان ترازو، قسط و عدل است.
* بعضي مثل اباعبدالله الحسين(ع) با سربريده به‌ سوي خدا دعوت مي‌کنند
اين استراتژيست حوزه امنيت دوران ما را شبيه دوران قوچ دانست و خاطرنشان کرد: مردم دوست دارند فسادي در جامعه نباشد اما براي آن تلاشي نمي‌کنند، رسالت انبياي الهي براي تحقق قسط و عدل بوده و مصداق امروز ايمان کامل همراه با عمل صالح امثال شهيد حججي‌ها هستند؛ کسي که قلب‌هاي داخلي و خارجي را تکان داد و مانند امام حسين(ع) با رفتنش اثرش چندين برابر شد، بعضي مثل اباعبدالله الحسين(ع) با سربريده به‌ سوي خدا دعوت مي‌کنند و اين‌ها مصداق کساني هستند که با خدا پيمان بستند و بر سر عهد خود استوار ماندند.
وي شرط رسيدن به دوران ترازو را زياد شدن شهيد حججي‌ها دانست و عنوان کرد: جامعه‌اي که در آن قسط و عدل اجرا مي‌شود اسلامي است، جامعه امروز ما در تربيت حسيني و رضوي و مهدوي موانعي دارد؛ قهرمانان واقعي مانند شهيد حججي در کنار ما هستند اما توجه ما به يک قهرمان پوشالي و ضدفرهنگي خارجي است، در سالگرد خلق شخصيت سوپرمن، يک خاخام يهودي گفت سوپرمن همان کالئيل است، کالئيل به معناي کليم‌الله و همان موسي (ع) است.
* در شناساندن قهرمانان ملي خود ناتوان بوده‌ايم
عباسي در ادامه تصريح کرد: شما مي‌بينيد سوپرمن چشمان آبي و پوستي سفيد دارد يعني همان نژاد اصيل يهودي که مانند حضرت موسي که به کوه طور مي‌رفت و با خدا صحبت مي‌کرد؛ شخصيت سوپرمن هم به فضا مي‌رفت و با خورشيد صحبت مي‌کرد، آنها در حالي بيش از 200 فوق قهرمان را در قالب فيلم و کتاب و بازي معرفي مي‌کنند که ما در شناساندن قهرمانان ملي خود ناتوان بوده‌ايم، بايد در صنايع پايين‌دستي مانند همين نوشت‌افزارها نيز کار فرهنگي کنيم وگرنه فعاليتمان ابتر و ناقص خواهد ماند.
وي با انتقاد از کم‌کاري فرهنگي در صنايع پايين‌دستي گفت: از دل شخصيت قهرمان غربي انواع انيميشن، فيلم، سريال، کتاب، بازي رايانه‌اي، بازي فکري، نوشت‌افزار و حتي طرح روي کيک تولد هم درمي‌آيد و ما تا رسيدن به اين نقطه فاصله‌ داريم اما نبايد نااميد شد، بايد صنايع پايين‌دستي مانند همين نوشت‌افزارها را چه در بعد فرهنگي و چه در بعد اقتصادي از چيني‌ها پس بگيريم.
*روح حاکم بر باب اسفنجي تربيت ليبراليسم است
اين استاد دانشگاه با اشاره به انتشار کتاب فلسفه باب اسفنجي، بيان کرد: در اين کتاب آمده است که روح حاکم بر اين انيميشن تربيت کودکان با تفکر ليبراليسم است، هفت گناه کبيره مسيحيت در قالب هفت شخصيت اصلي اين انيميشن آمده است، در خانواده سيمون‌ها و شيرشاه نيز همين‌طور است.
کارشناس مسائل استراتژيک در ادامه عنوان کرد: اين مسأله روي ناخودآگاه کودک اثر مي‌گذارد و او فقط همين هفت گناه را بد مي‌داند و ديگر نمي‌فهمد که زنا، ربا و هم‌جنس‌بازي هم گناه کبيره است، چراکه انيميشن‌هاي غربي اين‌چنين نمي‌گويد، انيميشن پوني‌ها يکي از آن برنامه‌هايي است که بر مبناي تفکر کابالايي عرفان يهود ساخته‌ شده است؛ جنگ امروز جنگ شناختي است.
اين آينده‌پژوه با اشاره به هزينه‌هاي کلان ساخت انيميشن‌هاي خارجي يادآور شد: هزينه ساخت يک فيلم بلند انيميشن خارجي از کل هزينه يک سال بخش‌هاي مختلف فرهنگي شامل صدا و سيما و ... بيشتر است؛ منافع ملي نشأت گرفته از هويت ملي است، هنرمندان بايد 40 گناه کبيره مسلمين را در قالب 40 کاراکتر جذاب انيميشني طراحي کنند به‌ نحوي‌که به ذهن مخاطب غيرمستقيم القا کند، دليل ماندگاري و زيبايي اشعار فردوسي و نظامي و ديگر شاعران اين است که مفاهيم ارزشمند را در قالب نماد بيان مي‌کردند.
*10 تا 15 درصد محصولات نوشت‌افزار بازار ايراني هستند
اين استراتژيست حوزه امنيت با بيان روايتي از امام سجاد(ع) اظهار کرد: حضرت مي‌فرمايند مردم جامعه 6 دسته هستند دسته اول شيرها که هميشه به دنبال راهي براي تسلط بر ديگران‌اند، گروه دوم گرگ‌ها که همان تجار و در خريد مال مذمت آن را مي‌گويند و در فروش آن مدحش، گروه سوم سگان هستند که مردم از زبان آن‌ها آسايش ندارند و اگر مدح آنها را مي‌گويند براي خلاصي از زبانشان است که اين گروه در واقع همان رسانه‌هاي معلوم الحالند؛ گروه چهارم روباه هستند که دين خود را به قيمت روز مي‌فروشند، گروه پنجم خوکان هستند که حق و باطل برايشان فرقي ندارد و اگر به سمت باطل دعوتشان کني آن را اجابت مي‌کنند و بره‌ها گروه آخر هستند که مؤمنان هستند و بقيه مردم پشمشان را مي‌چينند، گوشتشان را مي‌خورند و استخوانشان را مي‌شکنند.
وي در پايان رمز تغيير وضع گروه ششم را انجام کارهاي فرهنگي و ساخت فيلم و انيميشن دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامي هم ريزش‌هايي داشته و هم رويش‌هايي که همه را بايد با هم ديد؛ در بهترين حالت 10 تا 15 درصد محصولات نوشت‌افزار بازار ايراني هستند، نيروهاي انقلابي بايد کار اقتصادي را ياد بگيرند.
انتهاي پيام/ي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، استاندار اردبیل در آیین تجلیل از معلمان پیشکسوت و بازنشسته اردبیل، با بیان این مطلب، کار معلمی را دارای قداست و شرافت خواند و افزود: قداست کار تعلیم و تربیت، به روز و مناسبت هفته معلم شرافت داده و آن را در میان مردم ارزشمند کرده است.
سیدحامد عاملی قدردانی از زحمات معلمان را کمترین کار در حق آنها عنوان کرد و گفت: امیدواریم که با تلاش و خدمت بیشتر به جامعه و قشر معلم، مسئولیت ما از معلمان نمره قبولی بگیرد.
وی افزود: معلمان کسانی هستند که در امر انسان‌سازی و کمک به سایر انسانها تلاش می‌کنند و راه زندگی را برای آنها روشن کرده و مسیر حرکت را به آنها نشان می دهند و همین امر سبب ارزشمند شدن کار آنها شده است.
استاندار اردبیل صرف عمر در مسیر انسان‌سازی و تربیت فرزندان این آب و خاک را تصمیم بزرگی دانست و اظهار کرد: کار و تلاش معلمان در تربیت نسل‌های آینده با هیچ چیزی قابل تعویض نیست.
استاندار اردبیل منابع و سرمایه انسانی پرورش یافته را که محصول زحمات معلمان است، مهم‌ترین ثروت استان اردبیل برشمرد و با اشاره به پیشینه این منطقه در ایجاد حکومت مرکزی مقتدر و شیعی در ایران گفت: امروز با این ظرفیت منابع و سرمایه انسانی، جایگاه اردبیل باید بهتر از وضعیت کنونی باشد.
عاملی با بیان این که مسئولان استان اردبیل در چند سال اخیر تلاش مضاعفی را برای ارتقای جایگاه استان آغاز کرده‌اند که در حال نتیجه دادن است، افزود: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در همه بخش‌ها، مهم‌ترین اولویت عمرانی استان اردبیل تعیین شده است.
وی اجرای شتابان پروژه‌های اساسی عمرانی در حوزه ارتباطات و حمل و نقل و نیز صنعت و کشاورزی، گردشگری و مهار آبها را از جمله اقدامات زیربنایی در استان اردبیل برشمرد و گفت: در سایه این تلاش‌ها، رشد اقتصادی و رتبه درآمدی استان اردبیل در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • مقابله با سیل با بام‌های سبزآبی اسفنجی آمستردام
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند