Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاپن اعلام کرد که کره شمالی یک موشک به سمت شمال این کشور شلیک کرده است.

به گزارش فارس، گزارش‌های منتشر شده از این امر حکایت دارد که کره شمالی یک موشک جدید آزمایش کرده است. بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این موشک بامداد سه‌شنبه از سمت پیونگ‌یانگ به طرف آبهای ژاپن شلیک شده است و از ژاپن عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری دولتی ژاپن گفته است که دولت این کشور به مردم در شمال ژاپن هشدار داده تا آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند. این موشک از جزیره هوکایدوی ژاپن عبور کرده است. خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش کرد که پیونگ‌یانگ یک موشک به سمت آبهای شرقی شبه جزیره کره شلیک کرده است.

«شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن گفته است که نهایت تلاش خود و هر چه قدرت دارد برای حفاظت از ژاپن و مردم این کشور به کار خواهد گرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری فوری به نقل از یونهاپ اعلام کرد که ارتش کره جنوبی تأیید کرده که این موشک یک موشک بالستیک بوده است و از فراز ژاپن عبور کرده است.

خبرگزاری دولتی ژاپن بعدا گزارش کرد که موشک کره شمالی با عبور از ژاپن به سه قسمت تقسیم شده و در آبهای سواحل جزیره هوکایدو سقوط کرده است. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حدود ساعت 2:30 بامداد سه‌شنبه به وقت تهران اعلام کرد که این موشک در مدت 90 دقیقه گذشته شلیک شده است و از فراز ژاپن عبور کرده است.

توکیو گفته است که این موشک حدود ساعت 6:06 صبح به وقت محلی شلیک شده و سیستم های هشدار این کشور به صدا درآمده است. با این وجود هیچ خسارت یا آسیبی گزارش نشده است. «یوشیهاید سوگا» سخنگوی کابینه ژاپن این اقدام کره شمالی را تهدیدی بزرگ برای ژاپن خواند و تأکید کرد که این کشور اقدامات مناسب را در واکنش به پرتاب این موشک صورت خواهد داد.

بنا بر این گزارش، به دنبال شلیک این موشک کره شمالی، شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز تشکیل جلسه داده است. جلسه مشابهی نیز در ژاپن در حال برگزاری است.

بر اساس اعلام ارتش کره جنوبی، این موشک، مسافتی حدود 2 هزار و 700 کیلومتر را طی کرده و تا ارتفاع 550 کیلومتری نیز شلیک شده است. بنا بر گزارش شبکه اسکای نیوز، پنتاگون گفته است که این موشک، تهدیدی برای آمریکای شمالی به حساب نمی‌آمده است.

خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد که نخست‌وزیر ژاپن از سازمان ملل خواهد خواست تا فشارها بر کره شمالی را افزایش دهد.

شینزو آبه گفته است که این موشک کره شمالی، تهدیدی جدی و بی‌سابقه برای ژاپن بوده است.

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به این آزمایش موشکی، آن را محکوم کرده و «غیرقانونی» و همچنین «اقدامی تحریک‌آمیز و بدون دقت» خوانده است.

«ریچارد هاس» رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا نیز در پیامی توئیتری نوشت: «آزمایش موشکی کره شمالی بر فراز ژاپن هم ایجاد پدافند موشکی را تحریک می‌کند و هم بررسی اقدام نظامی پیش‌دستانه را شدت می‌بخشد».

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس
  • شناور سپاه از خط استوا عبور کرد / اولین مأموریت «ناو شهید مهدوی» در نیمکره جنوبی
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد