Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@14:45:01 GMT

صرف ۲۸۶ لیتر آب برای تولید هر کیلو هندوانه در ایران

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۳۸۹۹

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای تولید یک کیلوگرم هندوانه در ایران ۲۸۶ لیتر آب مصرف می‌شود که این رقم در مقایسه با سال ۹۱ ، ۳۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تسنیم، وزارت جهاد کشاورزی طی اطلاعیه ای اعلام کرد که میزان مصرف آب برای تولید هر کیلوگرم هندوانه در کشور کاهش یافته است و این رقم به 286 لیتر آب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این اطلاعیه آمده است:مصرف آب در تولید هندوانه طی سال های(95-91) از 12500مترمکعب در هکتار به 9740 مترمکعب در هکتار کاهش یافته است به طوری که در سال 91،به ازای هر مترمکعب آب مصرفی 2.2 کیلوگرم محصول هندوانه تولید می‌شده است که با افزایش بهره‌وری، میزان تولید به 3.5 کیلوگرم به ازای هر مترمکعب افزایش یافته است.

بنابراین گزارش، می توان نتیجه گرفت کهآب مورد نیاز برای تولید یک کیلوگرم هندوانه از 455 لیتر در سال 91 به 286 لیتر در سال 95 معادل 37 درصد کاهش یافته است.

در بخش دیگر از این اطلاعیه آمده است:عملکرد در واحد سطح نیز از 29 تن در هکتار در سال 93 به 32.5 تن در هکتار در سال 95 افزایش یافته است.

سیستم‌های نوین آبیاری نیز از روش‌های مرسوم به روش‌های جدیدتر و کارایی بیشتر با میزان تبخیر کمتر از آبیاری‌های بارانی به قطره‌ای و زیرسطحی تغییر یافته و در طی این چهارسال، سطح سیستم آبیاری قطره ای 45.3 درصد رشد داشته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​

تین نیوز

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

 

 

به گزارش تین نیز به نقل از تسنیم، ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در نشستی خبری اظهار داشت: در سال 1402 بالغ بر 41 مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به موقع، از این تعداد 25 مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

وی افزود: نسبت به سال 1401 که 47 مورد انشعاب غیرمجاز با 35 مورد برداشت نفت یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

رحیمی با بیان اینکه "روند انتقال در سال 1402 افزایشی بوده است"، گفت: در سال گذشته 137 میلیارد لیتر مواد نفتی از مبادی تولید به مقاصد مصرف ارسال شده است

وی ادامه داد: از مجموع این انتقالات 71میلیارد لیتر مربوط به نفت خام و 66میلیارد لیتر مربوط به انتقال انواع فرآورده نفتی است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تصریح کرد: آمار گویای این است که باتوجه به اینکه در سال 1401 ، 132 میلیارد لیتر مواد نفتی انتقال داده شده و در سال گذشته ، 137 میلیارد لیتر که نشان دهنده رشد 3.7 درصدی در فرآیند انتقال است

وی افزود: در طراحی، مهندسی و اجرای خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده خودکفایی کامل داریم و در سال گذشته بالغ بر 98 درصد تجهیزات مورد استفاده در پروژه ها از ساخت داخل بوده است.

رحیمی با بیان اینکه انتقال 137 میلیارد لیتر نفت و فرآورده با خطوط لوله معادل تردد 5.5 میلیون نفتکش 25 هزار لیتری است، گفت: در صورت تردد این تعداد نفتکش، سالانه 2.5 میلیارد لیتر گازوئیل صرف سوخت این نفتکش ها خواهد شد، که در مقایسه با مصرف 800 میلیون لیتری سوخت در جابه جایی با خطوط لوله، سالانه 1.7 میلیارد لیتر به ارزش یک میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف گازوئیل رخ می دهد.

وی ادامه داد: خط لوله صادراتی نفت خام گوره به جاسک قرار است توسط شرکت ملی نفت ایران تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از تکمیل خط دوم 26 اینچ بندرعباس به رفسنجان تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: با یک خطی که در این مسیر داریم، تجمع فرآورده را در بندرعباس داریم که با بهره برداری از خط دوم، این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: خط لوله تابش و خط لوله پارس هنوز وارد فاز اجرایی نشده اند، بلکه در مرحله طراحی هستند و به دلیل بزرگ بودن این پروژه ها، اینطور نیست که تا دو سال آینده انتظار بهره برداری از آنها را داشته باشیم.

رحیمی میانگین طول عمر خطوط انتقال نفت و فرآورده در جهان را 25 تا 30 سال اعلام کرد و گفت: عمر متوسط خطوط انتقال نفت خام ایران 33 سال و میانگین عمر خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی کشور 37 سال است اما با رسیدگی به موقع و بهره برداری درست، خطوط را در مدار بهره برداری داریم و اگر خطی با فرسودگی مواجه شود، طرح احداث خطوط لوله جایگزین تعریف و اجرایی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)