Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن عباسی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران نوشت در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: چه طور بعضی از محصولات در کشاورزی تولید می‌شود و بخشی از محصول در صنایع پایین‌دستی مانند کمپوت و آبمیوه تولید و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، در فرهنگ هم همین است یعنی داستان نوشته‌شده باید به فیلم تبدیل شود و شخصیت‌های اصلی روی لوازم‌التحریر نمود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کامل بودن چرخه محصول فرهنگی در صنعت فرهنگی را امری ضروری دانست و افزود: اگر ما عروسکی را بسازیم ولی داستان آن را ننوشته باشیم و فیلم آن را نساخته باشیم و روی نوشت‌افزارها منعکس نکرده باشیم توفیقی حاصل نمی‌شود؛ هریپاتروقتی نوشته می‌شود به دنبال آن فیلمش ساخته می‌شود و اسباب‌بازی‌های آن وارد بازار می‌شود و نشانه‌ها و لوازم آن نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به ضعف در چرخه فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: صنایع بالادستی و پایین‌دستی مشخص نیستند و هر کسی هم به‌ صورت جزیره‌ای کار می‌کند، این ساختار جزیره‌ای مانند دانه‌های تسبیحی است که به یک نخ برای اتحاد نیاز است؛ در خصوص نوشت‌افزارها اتفاق خوبی افتاد و بیش از 10 میلیون نوع کالای ایرانی اسلامی در حوزه نوشت‌افزار وارد بازار شده و توانسته است 15 درصد بازار را در دست بگیرد.

وی با انتقاد از تصاویر شخصیت‌های غربی روی لباس‌ها و نوشت‌افزارهای کودکان ایرانی، تصریح کرد: اصفهان در خصوص فعالیت در این حوزه نقش پررنگی داشته است، وقتی اصفهان شخصیتی در تراز عاشورا مانند شهید حججی دارد که می‌تواند قلب همه اقشار ایران را تحت تأثیر قرار دهد چرا نمی‌توانیم این تصاویر و نمادها را در ابزار فرهنگی بیاوریم؟

عباسی راهکار حل این مشکل را مانور رسانه‌ها و برجسته کردن این قبیل اقدامات دانست و گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم بیشتر از 15 درصد بازار را پس بگیریم و هنوز هم لوازم‌التحریر، بازی‌های رایانه‌ای و نوشت‌افزارها از خارج وارد کشور می‌شود.

وی در پایان حرکت فعالیت‌های فرهنگی به سمت درآمدزایی را ضروری دانست و بیان کرد: مجموعه‌های فرهنگی هرگاه به سمت کار اقتصادی رفته‌اند شکست خورده‌اند پس لازم است فعالان فرهنگی یک همکاری و ارتباطی را با فعالان اقتصادی داشته باشند تا بتوانند در این راه موفقیت کسب کنند.

انتهایپیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به نظر می‌رسد که امید چندانی به مجامع بین الملل در جایی که آمریکا در هر تصمیمی حق وتو دارد وجود ندارد.

کنعانی مقدم ادامه داد: دولت نتانیاهو به لحاظ بحران هویت و شکست‌های پی در پی در غزه و صحنه بین المللی هر لحظه امکان انحلال و سقوط دارد و ممکن است دولت بعدی جنگ و نسل کشی را تا حدودی متوقف کند.

وی افزود: اکنون جنبشی در غرب و سراسر دنیا به راه افتاده و دانشجویان در مرکز تولد رژیم صهیونیستی جنبش اجتماعی بسیار قوی مشابه سال ۱۹۶۰ در آمریکا به راه انداخته اند و ادامه آن دولت آمریکا را وادار می‌کند تا حمایت‌های خود از رژیم کودک کش صهیونیستی را متوقف کند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به این مساله که نیرو‌های حماس باید به مقاومت خود در برابر اسرائیل ادامه دهند متذکر شد: اکنون یک انتفاضه جدید در حال شکل گیری است. همچنین باید فشار‌ها روی کشور‌های اردن و مصر برای بازگشایی مرز‌ها و ارسال کمک به مردم در منطقه رفح بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم