Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو حزب اتحاد ملت اظهار کردکه مقتضیات فعالیت‌های سیاسی و شرایط حقوقی کشور ما این اجازه را به رییس جمهور نمی‌دهد که دولتی اصلاح‌طلب داشته باشد.

حسین نقاشی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در ارتباط با ضرورت توجه به مطالبات مردمی در هفته دولت اظهار کرد: رییس جمهور با یکسری شعارها و برنامه‌ها در سال 92 توانست رای مردم را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراموش نکنیم که بخش قابل ملاحظه‌ای از این شعارها باعث پیروزی ایشان در دوران انتخابات شد.

وی گفت: ذکر این نکته ضروری است، رییس جمهور با توجه به برنامه‌هایی که در سال 92 مطرح کرد و با توجه به پشتیبانی تشکیلاتی اصلاح‌طلبان توانست پیروزی انتخابات سال 92 و 96 را رقم بزند؛ اما نباید این تصور را داشته باشیم که رویکرد و سوگیری‌اش کاملا اصلاح‌طلبانه است.

نقاشی ادامه داد: ایشان هیچ وقت خودشان را اصلاح‌طلب نخواندند و همیشه در طول سه دهه گذشته رویکرد خاصی را دنبال کرده است هر چند که در سال 92 و 96 بخش قابل ملاحظه‌ای از برنامه‌هایش طبق جهت و اندیشه اصلاح‌طلبان بوده و به همین دلیل هم اصلاح‌طلبان از آنها حمایت کردند.

وی سپس خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که دولت روحانی دولت اصلاح‌طلبان نیست. نوع تحلیل‌ها و واکنش‌ها نسبت به پیروزی آقای روحانی در دو دوره گذشته ریاست‌جمهوری جامعه و حتی فعالین سیاسی را دچار این بینش کرده که حالا که آقای روحانی پیروز شده است باید دولتی اصلاح‌طلب داشته باشد.

وی افزود: هم مقتضیات فعالیت‌های سیاسی و هم شرایط حقوقی کشور ما این اجازه را به رییس جمهور نمی‌دهد که دولتی اصلاح‌طلب داشته باشد. اصلاح‌طلبان بخشی از مطالبات خود را در آیینه شعارها و برنامه‌های آقای روحانی گنجاندند یعنی هم آقای روحانی به سمت اصلاح‌طلبان حرکت کردند و هم اصلاح‌طلبان برنامه‌های خود را به ایشان عرضه کردند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: مهم است که هم در حال حاضر و هم در آینده سیاسی ایران دولت آقای روحانی را دولت اصلاح‌طلبان ندانند؛ چرا که می‌دانیم این دولت، دولت اصلاح‌طلب نیست اما بخش‌هایی از شعارهای آنها را به عنوان وعده به مردم ارائه داده است و موظف است که به آنها پاسخ دهد.

نقاشی همچنین با بیان اینکه این نکته را باید در نظر داشت که اکثریت مجلس دهم و بخشی از فراکسیون امید برآمده از نیروهای سابقه‌دار اصلاح‌طلبان نیستند،گفت: نمی‌شود از آنها توقعات بیش از اندازه داشت. به هر حال بخشی از این نیروها افرادی هستند که فعالیت حرفه‌ای سیاسی خود را بعضا از همین کاندیداتوری در مجلس و در همین دو سال اخیر که در مجلس هستند آغاز می‌کنند و طبیعتا نمی‌شود از آنها توقع فعالیت‌هایی در راستای جریان اصلاحات را داشت.

نقاشی خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می‌شود که آنها در بسیاری از مواقع موضع‌گیری شفاف و روشنی نسبت به مطالبات جامعه و جریان اصلاحات نداشته باشند. در انتخابات مجلس برای اصلاح‌طلبان مهم بود که مجلس را هر چه بیشتر از نیروهای تندرو خالی کنند و به نتیجه هم رسیدند. ما در مجلس دهم از نیروهای تندرو که منافع خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند خبری نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: استراتژی اصلاح‌طلبان این بود که نگاه‌ تندروها در مجلس کمتر شود بنابراین باز هم در این مجلس باید رویکرد حداقلی را در نظر داشت و چنین وانمود نکرد که این مجلس مجلسی است که نمودار پیروزی حداکثری با حضور نیروهای اصلاح‌طلبان است. از این جهت بر این نکته تاکید دارم که متاسفانه برخی از تبلیغات سیاسی که در فضای رسانه‌ای کشور شد طوری وانمود کرد که پیروزی لیست امید در تهران و برخی از شهرها پیروزی حداکثری اصلاح‌طلبان است. این ایده را در جامعه رواج داد که مجلسی صددرصد اصلاح‌طلب ایجاد شده است.

نقاشی گفت: واقعا اینطور نیست و بسیاری از نیروهایی که در مجلس فعلی وجود دارند کارآمدی و توانایی که مجالس گذشته اصلاح‌طلبان داشتند را ندارند. نباید با حداکثری کردن مطالبات مردم به طلب و خواسته مردم بی‌تفاوتی کرد. در انتخابات شوراها هم پیروزی خوبی به دست آمد و تعداد قابل ملاحظه‌ای از نیروهای اصلاح‌طلب در کلان شهرها و شهرهای مهم فاتح رقابت در شوراها بودند. این نزدیکی نسبی میان دولت و مجلس می‌تواند راهگشای مشکلاتی باشد که در کشور ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: این هماهنگی و نزدیکی می‌تواند راهگشای جریان توسعه یافتگی در کشور باشد و از خلال آن شاهد هماهنگی نسبی که میان این سه نهاد وجود دارد و توسعه هر چه بیشتر کشور باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه با اشاره به زیان‌بار بودن پیروزی کامل روسیه در اوکراین، مدعی شد که این اتفاق مسکو را قادر می‌سازد تا موشک‌هایش را درست پشت دروازه‌های اتحادیه اروپا مستقر کند.

ماکرون در گفت‌وگو با «لاتریبیون» بار دیگر با حمایت از سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه، این کشور را «دشمن» خواند و گفت که چنین سیاستی، نمایش قدرت بدون «ارائه جزئیات درباره ابزار بازدارندگی» است!

وی همچنین گفت: ایجاد محدودیت‌های تئوری، ضعف تلقی می‌شود و باید رویت‌پذیری این محدودیت‌ها را حذف کنیم زیرا این اقدام، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

به گفته ماکرون، اوکراین برای امنیت فرانسه اهمیت دارد زیرا این کشور در فاصله تنها یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری از مرزهای پاریس واقع شده است.

رییس جمهور فرانسه مدعی شد: اگر روسیه پیروز شود، بلافاصله امنیت در رومانی، لهستان، لیتوانی و کشور ما از بین خواهد رفت. قابلیت و بُرد موشک‌های بالستیک روسیه، همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اظهارات و ادعاهای ماکرون یک ماه پس از آن مطرح شده است که او گفته بود «کشورهای غربی قانونا باید این سوال را از خود بپرسند که اگر قرار به پیشروی روس‌ها در خط مقدم جبهه باشد و اوکراین درخواست بدهد، آیا باید به کی‌یف نیرو اعزام کنند؟»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اظهارات ماکرون را «بسیار مهم و خطرناک» و مدرک دیگری دال بر مشارکت مستقیم پاریس در جنگ است.

کد خبر 6097268

دیگر خبرها

  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت