Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ترور شخصیت کاری می کند که جای کفر و ایمان را عوض می کند و نام ایمان را طوری در مردم جلوه می دهد که امام مجتبی خانه نشین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته به مناسبت شب شهادت امام محمدباقر(ع) در حرم امامزادگان باقریه بیرجند گفت: به ما تاکید شده امام و حجت خدا را بشناسیم و کسی که در شناخت حجت خدا کوتاهی کند، سخت مورد نکوهش اولیای دین و خداوند متعال است، اگر کسی امام و پیشوا را نشناسد، مرگش در جهالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امام محمدباقر علیه السلام به ما آموختند بعد از نماز از خدا مدال معرفت و شناخت بخواهید افزود: در طول تاریخ ببینید کسانی که در مقابل امیرالمومنین علیه السلام صف آرایی کردند؛ ناکسین، مارقین، قاسطین؛ آیا فقط کافران بودند یا کسانی بودند که امام را نشناختند؟

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آن هایی که امام مجتبی علیه السلام را خانه نشین کردند کافران بودند یا آن هایی که نسبت به امام شناخت نداشتند و تحت تاثیر القائات معاویه و کسانی قرار گرفتند که دنبال جایگاه خودشان بودند.

رئیسی بیان کرد: این شناخت و معرفت در طول تاریخ همواره وجود داشته و بعد از ظلم های امویان و بعد از حدود 100 سال منع نقل حدیث، نقل حدیث از زمان امام باقر علیه السلام آزاد شد و از همین زمان تبیین دین و آیات نورانی خدا باز شد.

وی ادامه داد: به لحاظ عدد آن چه از حدیث و ... امامان باقر و صادق علیه السلام به ما رسیده بیش از همه ی آن چه هست که از سایر ائمه به ما رسیده است و فرهنگ دینی و تشیع را مرهون امام باقر و فرزند بزرگوارشان هستیم.

وی اظهارکرد: معرفی اهل بیت علیه السلام خیلی مهم است و امر ونهی ایشان، امر و نهی خداست.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امام جواد علیه السلام فرمودند هرکس پدرم را در طوس زیارت کند جزای او هزار حج و هزار عمره مقبول است افزود: اما شرط این معرفت نسبت به مقام ولایت امام رضا علیه السلام است و باید دانست که ولایت امام رضا ولایت خداست و ولی خدا روی زمین است.

رئیسی بیان کرد: این بزرگواران نورافکن های روی زمین هستند و انسان با اینان دوست و دشمن را گم نمی کند، کسانی هستند که چشم سر ندارند اما روشن دلان هستند.

وی تشریح کرد: یعنی کسی که چشم دلش کور باشد راه زندگی را نمی داند، دوست و دشمن را نمی داند، مسیر و هدف را نمی داند، کسانی که در تاریخ دچار انحراف شدند و در مقابل حجت الهی شمشیر کشیدند، چشم سر داشتند اما چشم دلشان کو ر بود و سره را از ناسره تشخیص ندادند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آن چه در لسان ما هست، می گوییم بیسواد کور است؛ اما لسان قرآن این است که کسی که چشم دل ندارد کور است؛ اعمی کسی است که چشم دل ندارد؛ بصیر کسی است که چشم دل دارد.

رئیسی اظهارکرد: دلیل تاکید برشناخت این است که اگر امام باقر را شناختیم دری غیر از خانه امام باقر نمی زنیم و دلیل انتخاب الگوهای دیگر هم این است که نسبت به امامان دین معرفت نداریم.

وی با اشاره به اینکه آن چه آموخته ی امام باقر است و آن تغذیه فکری و فرهنگی است که انسان سالک باید داشته باشد گفت: هیچ عذری برای مقصد نمی تواند بیاورد، بخشی از زندگی را برای معرفت باید بگذازیم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: راه را تشخیص دادن در وضعیتی که در عالم وجود دارد و جریان های مستکبر دنبال این است که انسان معرفت پیدا نکند و آقایی نظام استکباری را بپذیرید.

رئیسی با اشاره به اینکه مکتب الظلام مکتبی است که می خواهد به عالم القا کند که حتما باید ظلم پذیر باشی، ظلم و ظالم و منظلم بد اما مظلوم خوب است، منظلم کسی است که زمینه را برای ظلم فراهم کرده است.

وی بابیان اینکه در سیره امام باقر کنارآمدن با حکومت اموی را مطلقا نمی بینید و هیچ کدام از ائمه با ظلم کنار نمی آمدند بیان کرد: روش های مبارزه ی ائمه متفاوت بود ودر هیچ کجا از سیره ائمه نمی بینید که در برابر ستم سرسازش داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهارکرد: امروز نظام استکباری می خواهد به عالم با سینمای هالیوود و فیلمها و ماهواره ها القا کند که شما توانایی ندارید و باید نظام استکباری را بپذیرید که رمز پذیرش هم این است که جامعه بشری در جهل بماند.

رئیسی با اشاره به اینکه جهل درس نخواندن نیست افزود: بلکه بشریت با خون ابا عبدالله قدرت تحلیل و تعقل پیدا کند یعنی بداند در عالم چه خبر است، راه و دوست ودشمن را بداند.

وی بیان کرد: تحلیل اگر ریشه در تحلیل نادرست نداشته باشد ناتمام است، یعنی امام باقر را چگونه می شناسید؟ بر سر و سینه زدن ها برای اباعبدالله توام با تحلیل باشد و بدانیم که در عالم چه خبر است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آن چیزی که امام باقر از ما می خواهد این است که بدانیم چه زمانی است، صف بندی و شرایط یاران چگونه است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: زیارت عاشورا معرفت صف بندی برای انسان زائر است و در این زیارت می خوانیم خدا لعنت کند کسانی که شما را ترور شخصیت می کند و در زیارت بالاسر حضرت امام رضا ع نیز این را می خوانیم.

رئیسی ادامه داد: ترور شخصیت کاری می کند که جای کفر و ایمان را عوض می کند و نام ایمان را طوری در مردم جلوه می دهد که امام مجتبی خانه نشین می شود.

وی اظهارکرد: برای افزایش قدرت تحلیل و جهل زدایی بسیار به ما تاکید شده که به برکت خون مطهر ابا عبدالله و خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی به برکت خون شهدا و امتداد حرکت عاشوراست.

وی افزود: امتداد حرکت عاشورا از دنیا جهل زدایی کرده است و انقلاب اسلامی نیز در امتداد این حرکت قرار گفته است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهارکرد: اگر امتی بیدار بود زیربارظلم نمی رود، آمر و ناهی اگر بیدار بود دشمنی از در نمی تواند مشکلات اقتصادی ایجاد کند، نمی تواند ثروت های مملکت را به یغما ببرد، نمی تواند با توطئه ها براین ملت مسلط شود.

رئیسی بیان کرد: مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی امتحانشان را پس داده اند و نشان دادند دوست و دشمن را از هم تشخیص می دهند، بحث محرومیت و نداشتن و کمبود امکانات نیست؛ بلکه فهم بالا و ارزشمند است.

وی ادامه داد: حرکت اباعبدالله مال سال 61 هجری نبود، خون مطهر ایشان و امتداد جریان عاشورا برای همه زمان ها و مکان هاست، یعنی هرجا استکبار و ظلم و دشمن دیدید باید دشمن ستیزی را پیشه کنید و نگذازید ظلم و فساد در جامعه شکل بگیرد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مقتدای بصیرت آفرین ما می گوید شهید حججی حجتی از سوی خدا برای ما است افزود: این ها امتداد جریان عاشورای حسینی است، امتداد راهبردی حرکت انقلاب اسلامی و آموخته های امام باقر آثارش در جای جای دنیا مشخص شده است و این یا حسینی که در نیجریه می گویند اثر همین امتداد است.

رئیسی تصریح کرد: آنچه ال سعود انجام می دهد امتداد دشمن است و آن هایی که ولایت ندارند و ولایت شعارند و فرق است بین ولایتمداری و لایت شعاری.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت: انقلاب اسلامی ایران و حمایت های مردم ما از مردم مظلوم فلسطین موجب بیداری مردم جهان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در آئین نماز جمعه این هفته کرمانشاه با بیان اینکه دانشجویان جهان سیاست‌های آمریکا را زیر سوال برده‌اند، اظهار کرد: ایستادگی مردم ایران اسلامی در قبال مواضع حق و حقیقت مردم فلسطین باعث شده که هم اکنون شاهد یک بیداری جهانی علیه نظام سلطه و رژیم جنایتکار اسرائیل در جهان باشیم.

وی یادآور شد: تظاهرات دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه را می‌توان یکی از برکات طوفان الاقصی عنوان کرد که موجودیت اسرائیل را در بین افکار عمومی جهان خدشه دار کرده و زیر سوال برده است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: برگزاری این اعتراضات در کنار عملیات طوفان الاقصی و سپس وعده صادق ضربات محکمی را بر هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی وارد کرد به طوری که بزودی شاهد نابودی جبهه باطل خواهیم بود.

وی با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی ایران در بیداری جهانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که در مقابل سیاست استکبار جهانی توانسته با شجاعت قد علم کند و دانشجویان آمریکایی نیز باید بدانند که این اعتراضات آنها قطعاً نابودی استکبار جهانی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام غفوری در بخش دیگری از خطبه‌ها با مهم خواندن تقوای الهی گفت: باید تقوای الهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم زیرا خداوند شاهد اعمال و رفتار ما است و یاد خداوند را باید همواره در نظر داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب جعفری هستند که سیره عملی ایشان باید مورد توجه مسلمانان به ویژه شیعیان قرار بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: یکی از درس‌هایی که باید از سیره امام صادق آموخت موضوع غیرت دینی و پرهیز از حضور در مجالس دارای گناه است به طوری که بر اساس روایتی امام صادق (ع) در مجلسی که حاکمان وقت تدارک دیده بودند، حضور یافتند اما به محض مشاهده آثار گناه مجلس را ترک کردند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو در تهران که با حضور ۷۰ کشور جهان در حال برگزاری است افزود: در این نمایشگاه فرصت‌های تجاری، صادرات و سرمایه‌گذاری کشورمان به نمایش گذاشته شده است که می‌تواند در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و حتی معیشت مردم تأثیرگذار باشد.

کد خبر 750338

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • بیداری اسلامی چهره ظالمین را در دنیا آشکار کرده