Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام نتایج کنکور بازار خرید و فروش رتبه های تک رقمی و دو رقمی و حتی کارنامه های آنها برای جذب دانش آموزان بیشتر حسابی داغ است.

سرویس اجتماعی فردا: با اعلام نتایج کنکور بازار خرید و فروش رتبه های تک رقمی و دو رقمی و حتی کارنامه های آنها برای جذب دانش آموزان بیشتر حسابی داغ است.ظاهراً برخی از رتبه های برتر کنکور دچار آلزایمر شده اند و حتی خودشان هم فراموش کرده اند که در همان روز اعلام نتایج و در گفتگو با خبرگزاری های مختلف ؛ رفتن به هرگونه کلاس کنکور و یا استفاده از محصولات آموزشی موسسات مختلف را رد می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
براستی به یکباره چه اتفاقی افتاده است که همین رتبه های عزیز که به نوعی الگوی کنکوری ها هستند؛ با چرخش 180 درجه ای در مواضع قبلی خود مدعی هستند که از خدمات یک یا چند موسسه کنکور استفاده می کرده اند!

خرید رتبه و اسامی تکراری در لیست موسسات مختلفاینطور به نظر می رسد که هیچ نوع هماهنگی خاصی بین مؤسسات کنکور برای تقسیم رتبه ها صورت نگرفته است و هرکدام به سراغ رتبه های کنکور مشترکی رفته و مدعی هستند که این نفرات برگزیده شاگردان آنها بوده اند. یعنی تصور کنید به یکباره بیش از 5 موسسه کنکور مدعی هستند که رتبه فرضا یک یا 8 کنکور مال آنهاست.نتیجه این می شود که شما اینروزها شاهد اسامی تکراری رتبه های تک رقمی در سایت ها ، صفحات اجتماعی و حتی برنامه های تبلیغاتی این مؤسسات هستید. هرچند بعضی از این رتبه ها می گویند، اسامی شان بدون اطلاع آنها در کانال فلان موسسات درج شده است اما رتبه های زیادی هم هستند که حاضرند در قبال دریافت وجه، همزمان برای چند موسسه تبلیغ کنند. نکته ای قابل تأمل که روزنامه ی شرق در مورد آن نوشته است: « این اسم‌هایی که در برنامه های تبلیغاتی کنکور تلویزیون پشت سر هم برده می‌شود، اغلب به دلیل خرید رتبه است؛ یعنی آنها به رتبه‌های برتر کنکور (البته به برخی که به این عمل ناروا راضی می‌شوند) پول می‌دهند و این افراد در ازای دریافت چند‌میلیون تومان، حاضر می‌شوند که در برنامه آنها اعلام شود دلیل موفقیت فلان رتبه کنکور، استفاده از پکیج‌های بهمان است»

شرکت همزمان در چند آزمون !نمونه ی بارز این خرید رتبه را چند روز پیش در یکی از برنامه های تلویزیونی شاهد بودیم که به ناگاه رتبه ی برتری که در روزهای نخستین اعلام نتایج، داشتن هرگونه حمایت درسی و مشاوره ای موسسات کنکور را به شدت تکذیب می کرد از برنامه تبلیغاتی یکی از همین موسسات تولید فیلم های آموزشی سردرآورد. برنامه ای که در آن فرد جوانی به نام مشاور کنکور که از طرز صحبت کردنش مشخص بود؛ تخصص چندانی در زمینه مشاوره تحصیلی ندارد با آب و تاب فراوان، موفقیت این رتبه ی برتر را به فیلم های آموزشی موسسه خود نسبت می داد .خانم خزاعی رتبه یک کشوری رشته تجربی در سالهای گذشته می گوید: « یک رتبه برتر کنکور مگر چقدر وقت داشته است که بتواند در آزمون های آزمایشی چند مؤسسه شرکت کرده و ادعا کند که کتابهای کنکور همه ی این موسسات را نیز مطالعه کرده است! و احمقانه تر آنکه باز هم آنقدر وقت اضافه بیاورد که فیلم های آموزشی وقتگیر فلان مؤسسه کنکور را نیز تماشا کند. او می گوید من چندین بار پای صحبتهای مشاورین برنامه های کنکور نشسته ام؛ به نظرم یک دانش آموز ابتدایی سوادش از اینها بیشتر است ، آنها حرفهایی را به زبان می آورند که با کمی جستجو در اینترنت نیز نمونه های آن را پیدا می کنید. ضمن اینکه خود این مشاورین رتبه خوبی در کنکور کسب نکرده اند و افراد موفقی نیز نیستند پس چگونه می توانند به دیگران قول کسب رتبه یک رقمی یا دو رقمی بدهند؟ » این رتبه نخست کنکور در ادامه افزود: « وقتی با بچه های رشته پزشکی عادی و نه پردیس دانشگاه تهران که از رتبه های برتر کنکور هستند مواجه می شوید، کمتر کسی را می بینید که بخواهد از عوامل اصلی موفقیت خود حرفی بزند. این دانشجوها حتی اگر کلاس کنکور رفته و یا مشاوری داشته باشند خیلی تمایل ندارند تا این چیزها را به دیگران بگویند زیرا دوست ندارند موفقیتشان را با کسی تقسیم کنند، مگر آنکه عده ای از آنها برای جلب توجه بیشتر و دیده شدن و یا درآمد بیشتر زیر بار تبلیغات موسسات کنکور بروند .

پیشنهاد خرید فایل کارنامهیکی از رتبه های تک رقمی کنکور نیز می گوید: « تابحال کارنامه کنکورم را به چند موسسه و کانال تلگرام فروخته ام، همچنین از یکی از ناشرین کتابهای کنکور و سه موسسه فروش دی وی دی درسی، پیشنهادهای مالی خیلی خوبی دریافت کرده ام. این رتبه یک رقمی در ادامه افزود: مشاور یکی از این برنامه های کنکور تا اواسط سال گذشته مشاور تحصیلی دبیرستان ما بود اما بچه های مدرسه اصلا او را قبول نداشتند و جلسات مشاوره اجباری اش در مدرسه نیز بیشتر محل تفریح و خنده بود تا مشاوره واقعی کنکور. برای خود من هم جالب است که چنین فرد بیسوادی در تلویزیون چه می کند ! »

روش بدام انداختن رتبه ها یکی از نفرات تک رقمی کنکور 96 در رابطه با روش بدام انداختن رتبه ها توسط این موسسات می گوید: « بعد از اعلام نتایج ، آموزشگاهها و چاپ کنندگان کتابهای کنکور مدام با شماره تلفن منزل که مدرسه در اختیارشان قرارداده بود تماس می گرفتند و پیشنهادات مختلفی ارائه می کردند. یکی از اینها اصرار داشت تا آدرس منزل را بدهم که برایم هدیه ای بفرستند. وقتی علت این درخواست شان را جویا شدم، می گفتند: شما از سرمایه های این کشور هستید و صرفا برای قدردانی هدیه ای ناقابل برایتان می فرستیم، البته بعدا فهمیدم که آنها با این ترفند می خواستند تا راه گفتگو برای تبلیغات موسسه خود را هموار کنند. زیرا آن مسئولی که هدیه را آورده بود از من می خواست تا مصاحبه ای با آنها داشته باشم و بگویم که در آزمون های آزمایشی موسسه شان شرکت کرده ام و چند کتاب کنکورشان را نیز نام ببرم و بگویم که آنها را نیز مطالعه کرده ام.

مهدی از رتبه های برتر کنکور نیز می گوید: « من خودم مشاور کنکور داشتم و تقریبا سه سال زیر نظر ایشان بودم که امسال نیز رتبه های برتر خود را با احتمال بسیار بالایی پیش بینی کرده بود. اما از چند موسسه به من پیشنهاد شد تا در ازای دریافت مبلغی قابل توجه در برنامه های تبلیغاتی شان شرکت کنم، مخصوصا مشاور یکی از موسسات فیلم های تدریس درس های کنکور از طرف این موسسه هر روز پیشنهاد مالی تازه ای ارائه می کرد و می گفت لطفا تا قبل از پخش برنامه بعدی جواب بدهید که فرصت کافی برای هماهنگی داشته باشیم. من به ایشان عرض کردم هماهنگی برای چه کاری و او می گفت: هماهنگی برای اینکه مثلا من مشاور شما بوده ام و شما با برنامه ها و فیلم های ما این رتبه را کسب کرده ای!
امیررضا یکی دیگر از رتبه های برتر می گوید: از چند موسسه و دبیرستان پیشنهادات مالی وسوسه انگیزی دریافت کرده ام. حتی یک سایت زیست شناسی که آزمون آنلاین برگزار می کند از من خواسته است تا در ازای دریافت پول کارنامه کنکورم را در اختیارشان قرار دهم و مصاحبه ای کوتاه نیز در تعریف و تمجیدشان داشته باشم در حالیکه من قبلا هیچ شناختی نسبت به این سایت نداشتم. او می افزاید چند نفر از رتبه های برتر سال گذشته نیز به من می گفتند که این سایت در ازای پرداخت مبالغی با آنها مصاحبه کرده است.»

وحیدبالازاده رتبه سه کشوری رشته ریاضی در سال 94 در گفتگو با سایت « انتخاب » به بیان ماجرای سوء استفاده یکی از ناشرین کتابهای کنکور از مصاحبه با وی پرداخته است. او در این رابطه گفته است: « یک نمونه از این سوء استفاده های رسانه ای و تبلیغاتی که برای خود بنده هم پیش آمده است، این بود که تقریبا چند هفته بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری، یکی از موسسات معروف نشر کتب کنکور از بنده درخواست مصاحبه داشت، در قسمتی از آن گفتگو از من در رابطه با دوران جمع بندی کنکور سوال شد ، بنده هم در پاسخ به این نکته اشاره کرده بودم که در این دوران با توجه به ازدیاد وقت از آزمونهای آزمایشی موسسات هم در منزل استفاده کردم. جالب است بدانید که این موسسه عبارت « موسسات مختلف » را به عبارت « موسسه خود » تغییر داده بود و این ذهنیت را در خواننده ایجاد کرده بود که بنده آزمون های این مؤسسه را قبول دارم و آنرا عامل اصلی کسب رتبه تک رقمی در آزمون سراسری می دانم.»

معلمین کنکوری که رتبه کنکور و مدرک دانشگاهی شان نیز ابهام داردعلی امین‌صادقیه رئیس انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در ارتباط با تبلیغات فریبنده موسسات کنکور به روزنامه «شرق» می‌گوید: «مدت زیادی است که ما دنبال این ماجرا هستیم که افراد سودجو و دروغگو که از فضای کنکور استفاده می‌کنند، حداقل پایشان را از رسانه ملی و جراید دور بکنیم. چون در این فضا دانش‌آموزانی را که زحمت می‌کشند با پارامترهای غلطی آشنا می‌کنند که مسیر را برایشان اشتباه پیش می‌برد. وی افزود: «متأسفانه صداوسیما به این وضعیت دامن زده است، جالب اینجاست این افرادی که به‌عنوان معلم آنتن سیما را خریده‌اند درباره رتبه‌ها و رشته‌های تحصیلی‌شان هم دروغ می‌گویند. یکی از آنها مدعی شده بود فارغ‌التحصیل رشته‌ای است که بعد از جست‌وجو مشخص شد اصلا این رشته دانشگاهی وجود ندارد. مسئولان صداوسیما قاعدتا از این افراد مدرک نمی‌خواهند که اگر می‌خواستند، اوضاع به این سمت پیش نمی‌رفت».

گاو حیوان مؤدبی است دکتر رضا منصوری، استاد دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف در وبگاه اختصاصی اش به نقد یکی از برنامه های تبلیغاتی کنکور سیما پرداخته و می نویسد: « وقتی فعالیتی از محتوا خارج می‌شود آن وقت گزاره‌هایی مضحک از زبان افراد نادان یا سودجو و دست کم بی‌اطلاع از محتوا می‌شنویم که به آن‌ها فقط می‌توان لطیفه‌های دردناک گفت. لطیفه به این خاطر که بسیار خنده‌دار است. دردناک به این دلیل که حکایت از عمق ناآگاهی مسؤلان مرتبط دارد! جوانی عامی، که گزاره‌های دردناکش را برای خواص می‌داند و گزاره‌های علمی را برای عوام، شده‌است نقل مجلس کنکور و با جمله‌ی "گاو حیوان مؤدبی است" می‌خواهد نسل بعدی ما را در دنیای اقتصاد دانش‌بنیان به دانشگاه ببرد و با علم آشنا کند. وای بر نسلی که این چنین وارد دانشگاه شود و وای بر ملتی که این چنین آموزگارانی و این چنین صدا و سیمایی دارد!
به کجا می‌رویم؟ مسؤولان آموزش و پرورش ما چه می‌کنند؟ مسؤولان صدا و سیما در پی چه هستند؟ این راه احیای تمدن اسلامی است؟ راستی چگونه است که ما در این نوع آموزش علم هیچ قباحتی نمی‌بینیم؟ گاهی همزمان در دو شبکۀ سیما این نوع آموزش پخش شده‌است. لابد مسؤلان به غیر از درآمدزایی، حکمتی هم در این روش آموزشی برای ورود به دانشگاه می‌بینند. کجای کار ما در این صد سال گذشته اشتباه بوده که به این نوع آموزش منجر شده‌است؟

چالش جدی در خرید و فروش رتبه هاآقای احسنی متخصص علوم اجتماعی می گوید: « خرید و فروش رتبه ها در حالی جریان دارد که درست یک روز قبل از اعلام رسمی نتایج کنکور، سایت خبری فردا به نقل از وب سایت اینترنتی یکی از مشاورین خوشنام تحصیلی در اقدامی غافلگیرکننده پیش بینی ایشان از رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور را منتشر کرد. نام برادرزاده بنده نیز جزو آن پیش بینی ها بود که دقیقا هم رتبه اش تک رقمی شد. پیش بینی ای که هرچند سایت آن مشاور تحصیلی مدعی بود، نباید رسانه ای می شد اما به نظر من چه سهوا یا چه عمداً منتشر شده باشد، حرکتی هوشمندانه بود و زنگ خطر را برای موسسات فریبکار به صدا درآورد. اینکار در شرایطی صورت گرفت که موسساتی که بصورت فراگیر آزمونهای آزمایشی برگزار می کنند و مدعی هستند که حتی آن نوزاد داخل گهواره نیز در آزمونهایشان شرکت کرده است؛ جرأت دست زدن به چنین پیش بینی دقیقی را نداشتند. این متخصص علوم اجتماعی در ادامه افزود: خب بنده می دانستم برادرزاده ام دو سال است که شاگرد مشاور تحصیلی آن سایت است اما چند روز بعد کانال تلگرام چند ناشر کنکور و نیز سایتهای کنکوری بسیاری از قول برادرزاده ی بنده اقدام به انتشار مصاحبه های جعلی نمودند.»

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم نهادهای تصمیم گیرنده ؛ فکری اساسی برای جلوگیری از تبلیغات فریبنده کنکور در صداوسیما و شبکه های مجازی نمایند و اجازه ندهند تا عده ای سودجو با استفاده از این فضای آشفته با سرنوشت خانواده ها و فرزندانشان بازی کنند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد موفق به کسب رتبه برتر چهارمین جشنواره تحقیقات برتر در حوزه سلول درمانی و سلول های بنیادی خونساز شد

به گزارش ایسنا، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر سلول های بنیادی خونساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

در این مراسم زهرا سادات هاشمی، عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با ارائه مقاله؛In vivo study for cytotoxicity of murine NK cell-derived exosomes against Triple-Negative mouse mode توانست رتبه نخست را کسب کند، همچنین مرکز رشد فناوری های پیشرفته درمانی و تشخیصی با ارائه مقاله؛ «تولید گوشت آزمایشگاهی جهت تغذیه حیوانات خانگی برای اولین بار در ایران» حائر رتبه دوم و سرکار خانم فاطمه سلیمیان پژوهشگر پژوهشکده سرطان معتمد با مقاله " Human Placenta Derived Mesenchymal Stem Cells Transplantation in Patients with Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS) Caused by COVID-19 (Phase I Clinical Trial):Safety profile assessment رتبه سوم را در این دوره از جشنواره کسب کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • گزارش: تیم مسعود به سه امتیازی رتبه تک رقمی رسید
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد
  • تجلیل از استاد برتر دانشگاه شیراز
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد