Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سالروز شهادت پنجمین ستاره درخشان ولایت و امامت امام محمد باقر مشهد الرضا (ع) عزادار است به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، بارگاه ملائک نشین رضوی نیز سیاهپوش و عزادار شهادت باقرالعلوم؛ حضرت محمد ابن علی(ع) و مملو از حضور زائران بی شماری است که سیاه پوش در این مصیبت برای تسلیت گویی به محضر مبارک امام هشتم مشرف شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زائران عزادار در صحن و سرای رضوی ماوا گرفته اند و نوحه خوان و سوگوار، دل رهسپار بقیع غریب کرده اند.

به همین مناسبت ویژه برنامه سالروز شهادت امام محمد باقر امروز در

حرم رضوی برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد: ویژه برنامه روز شهادت امام محمد باقر(ع) از ساعت 10 و 30 دقیقه امروز تا بعد از اقامه نماز جماعت ظهر در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌ الهدی امام جمعه مشهد سیره آن حضرت را برای زائران تبیین می‌کند.

حجت‌ الاسلام سید جلال حسینی افزود: ویژه برنامه شام شهادت امام باقر(ع) نیز پس از نماز مغرب و عشاء از ساعت 18 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر گرایلی در صحن جامع رضوی برگزار می‌ شود.

او گفت: مرثیه خوانی و مراسم ذکر مصیبت مداحان اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت آن حضرت از دیگر برنامه های این مراسم در شهادت پنجمین امام شیعیان است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام باقر(ع) در دیگر اماکن متبرکه، ویژه برنامه عزاداری و سوگواری ویژه خواهران در رواق‌ های دارالحکمه و دارالاجابه، حضرت معصومه و حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌ ها در حرم رضوی به مناسبت سالروز شهادت آن حضرت در حرم مطهر رضوی است.

حسینی گفت: ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبان کشورهای مختلف نیز در رواق‌ دارالرحمه و غدیر حرم رضوی برگزار می شود.

به همین مناسبت مراسم عزاداری و سوگواری در مساجد و حسینیه های شهر و همچنین در دیگر شهرستانهای خراسان رضوی هم امروز برگزار می شود.

دیشب در شام شهادت امام محمد باقر(ع) ویژه برنامه عزاداری با حضور پر شور زائران در حرم رضوی برپا شد.

دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین درباره حج گزاری اظهار کرد: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

وی گفت: یک زائر باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.

گفتنی است؛ سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسؤول حراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.

کد خبر 6089109

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • حضرت زهرایی بود و با اقتدا به حضرت مادر(س) جانش را فدا کرد
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟