Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشور مسلمان پاکستان با بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت این روزها بی‌تاب و منتظر است تا عید قربان از راه برسد تا بندگی و طاعت خدا را جشن بگیرد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم ملت مسلمان پاکستان که اهتمام خاصی برای پرداختن به ایام‌الله و به خصوص عید سعید فطر و قربان دارند این روزها مشتاق در آغوش گرفتن عید عبودیت و بندگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربان روزی است که ابراهیم(علیه السلام)این موحد بی‌مثال تاریخ بشریت، خنجر بر حنجر فرزندش اسماعیل نهاد تا سرکشی و وسوسه شیطان را برای همیشه سر ببرد، او بندگی را به عالی‌ترین حد خود رساند و خدای جهان آفرین فرزندش را به او بازگرداند و این است قصه قربان، جشن بندگی و اطاعت بی چون و چرا از فرامین الهی.

در دین مبین اسلام نیز عید قربان یکی از بزرگترین اعیاد تمام فرق اسلامی است و به همین علت مردم پاکستان از پیر و جوان ، زن و مردم و تمامی اقشار مدت‌ها قبل از فرا رسیدن عید قربان خود را آماده برگزاری هر چه باشکوتر این روز می‌کنند.

بازارهای خرید و فروش قربانی رنگ و رونقی بی‌مثال پیدا می کند و در برخی شهرهای بزرگ این بازارها بصورت شبانه‌روزی دایر هستند.

همه تلاش می‌کنند تا بهترین و زیباترین قربانی را خریداری کرده و در روز عید گوشت آن را به فقرا و نیازمندان صدقه داده و دعای خیر آنان را همراه یک سال خود سازند.

پاکستانی‌ها به هنر آراستن ماشین ها و کامیون‌ها مشهور هستند ولی این فقط کامیون‌های پاکستانی نیستند که دست هنر بر سر آنها کشیده می‌شود بلکه حیوانات نیز پیش از آنکه قربانی شوند تزئین می‌شوند ، هنرمندانه و زیبا.

وقتی از یک پاکستانی می‌پرسیم که چرا حیوان را پیش از سربریدن تزئین می‌کنید جواب می‌دهد این جشن عبادت و بندگی خداست و برای حیوان نیز نقطه اوج اینجاست که در عید قربانی گوشت بدنش نذر فقرا شود پس باید رفتن به این مسلخ با کشته شدن در روزهای معمولی تفاوت داشته باشد.

کودکان نیز شور و شوق فراوانی دارند تا در تزئین حیوانات همکاری کنند، روی بدن برخی حیوانات نقاشی‌های زیبایی نیز کشیده می‌شود.

مردم پاکستان به لطف داشتن حیوانات بومی مانند « یهاگ» که یک نوع گاو منحصر به فرد می‌باشد، یا «بزهای بزرگ» که نمونه آن را جز در پاکستان نمی‌توان دید یا «گاوهای سیاه پنجاب» که از دور بیشتر به خرس‌های عظیم‌الجثه شباهت دارند، تنوع فراوانی در انتخاب قربانی خود دارند و بسته به سطح درآمد خانواده حیوانی که قرار است قربانی شود را انتخاب می‌کنند.

افراد متمول ممکن است ده‌ها میلیون روپیه هزینه قربانی کرده و بزرگترین و منحصر به فرد ترین حیوانات بازار را انتخاب کنند.

دقیقا به همین دلیل صاحبان حیوانات نیز از ماه‌ها قبل تلاش فراوانی می‌کنند تا حیوانات‌شان فربه شده و به قول معروف، مشتری با نگاه اول خریدار شود.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: خوشحالم با جام برگشتم/ برای ادامه همکاری باید جمع بندی کنیم+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید شمسایی در مراسم استقبال از تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت‌ها اظهار کرد: دو سال پیش همین موقع بود که فینال را به ژاپن باختیم. ناراحت بودم که چرا نتوانستم جام قهرمانی را تقدیم مردم کشورم کنم. ممنونم از مردم که دو سال من را تحمل کردند و امروز با جام آمدم.  

وی ادامه داد: بچه‌های تیم، کادر مدیریتی، فدراسیون فوتبال، کمیته فوتسال زحمت کشیدند،  همه همراه و هم مسیر بودیم.  فکر می‌کنم سیزدهمین قهرمانی آسیا به مناسبت سیزدهم رجب امیرالمومنین قشنگ‌ترین هدیه‌ای بود که می‌شد من و بچه‌هایم به مردم و کشورم بدهیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد نقش خود در قهرمانی تیمش در آسیا گفت: هیچ موقع نقش خودم را بالا و پایین نمی‌برم و یک کارگروه هستیم. هر کسی کار خودش را انجام می‌دهد، من مسئولیت فنی را به همراه شهاب سفال منش، سیامک داداشی، اصغر قهرمانی، حمید مشیری؛ کادر مدیریتی داریم که فدراسیون فوتبال می‌شود. آقای تاج، اصولی و کریمیان، یک بحث است و بحث دیگر بازیکنان درون زمین هستند که باید کار اجرایی کنند. مسیر خوبی بود و همراه بودیم، مقام اول را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم.

وی در مورد تمدید قراردادش و حفظ بازیکنان فعلی تیم ملی عنوان کرد: پدیده‌های جدید و نوظهوری مثل فرانسه، هلند، تاجیکستان و افغانستان به جام جهانی صعود کردند. مثل اوکراین پس از ۲۰ سال صعود کردند. این نشان می‌دهد دیگر تیمی نمی‌تواند بگوید برنده یا بازنده است. تلاش و برنامه‌ریزی می‌خواهد. در مورد قراردادم، کریمیان مدیر تی در کنارم است. فارغ از هر مسئله‌ای رفیق هستیم. من قبل از جام ملت‌ها هم می‌توانستم قرارداد ببندم. گفتم می‌روم اگر قهرمان شدم، می‌آیم و قرارداد می‌بندم. اگر قهرمان نشدم خانه می‌روم. با قهرمانی آمدم و باید با کمیته فوتسال و رئیس فدراسیون فوتبال بنشینیم و به یک جمع‌بندی برسیم. اعتبار تک تک مان وسط است و باید بهترین باشیم تا بتوانیم کار‌های بزرگ کنیم. در صورتی که کار‌های بزرگ جلوی ما قرار دهند. بازی‌های دوستانه، شرایطی که برای تیم می‌تواند مهیا باشد. از ما تمرین، از بچه‌ها سختی، از مسئولان پشتیبانی، آن موقع می‌توانیم هدف‌های بزرگ را داشته باشیم.

شمسایی در مورد اینکه تیم‌های جدیدی در آسیا از جمله افغانستان چهره شدند، یادآور شد: ۷ بازیکن افغانستان در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند. مربی ایرانی دارد و خیلی خوشحالم تیمش را به جام جهانی رساند. در دنیا به همین ترتیب است، نام مراکش را شنیده بودید، ۷ گل به آرژانتین زد، یقه پرتغال را گرفت و با برزیل مساوی کرد. قهرمان آفریقا می‌شود و خودش یک مدعی است. از آن طرف فرانسه ۳ بر ۲ برزیل را برده، پس همه تیم‌ها در حال تلاش با قدرت و با سرعت هستند. اگر بخواهیم از این قافله جا نمانیم باید تلاش کنیم. ژاپن قهرمان دوره قبل آسیا در این دوره حذف شد. پیشرفت در فوتسال بسیار شدید است و ازبکستان بهترین مربی دنیا را می‌آورد. اکثر تیم‌های آسیایی مربیان بزرگ آوردند، کار سختی داریم و کار سخت آدم بزرگ و مدیریت می‌خواهد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • لحظه بلعیده شدن جوجه‌های اردک توسط خرس مقابل چشم کودکان | ویدئو
  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • منچستریونایتد حراج تابستانی راه می‌اندازد: شیاطین سرخ در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • شمسایی: خوشحالم با جام برگشتم/ برای ادامه همکاری باید جمع بندی کنیم+فیلم
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است