Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@23:37:32 GMT

غذاهایی خوردن آنها قبل از پرواز ممنوع است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۵۱۵۳

غذاهایی خوردن آنها قبل از پرواز ممنوع است

خبرگزاری میزان- شاید شما هم جزو آن دسته از مسافران هواپیما هستید که در طول سفر با خود غذا یا اسنک می آورند. اگر چه ممکن است غذاهایی که شما به همراه خود می آورید سالم و مفید باشند اما شاید گزینه مناسبی برای سفرهای هوایی نباشند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، شاید شما هم جزو آن دسته از مسافران هواپیما هستید که در طول سفر با خود غذا یا اسنک می آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه ممکن است غذاهایی که شما به همراه خود می آورید سالم و مفید باشند اما شاید گزینه مناسبی برای سفرهای هوایی نباشند.

به عنوان مثال بسیاری از مواد غذایی موجب نفخ، کاهش یا افزایش فشار خون یا حتی حالت تهوع می شوند که در این مطلب به برخی از آنها اشاره کرده ایم. بنابراین این بار قبل از سفرهای هوایی خود، خوب در مورد مواد غذایی که مصرف می کنید دقت کنید تا مشکلی در طول پرواز برایتان بوجود نیاید.

غذاهای سرشار از پروتئین

مصرف غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ، پودرهای پروتئین یا گوشت قبل از پرواز انتخاب خوبی نیست از این رو که میکروب هایی تولید می کنند که موجب گاز سولفید هیدروژن می شوند. البته تقریبا سه تا پنج ساعت طول می کشد تا این گاز در بدن شما تولید شود، بنابراین اگر سفر شما 1 تا 2 ساعت پس از مصرف این غذاست، اشکالی ندارد اما برای پروازهای بلند مدت بهتر است که از خوردن مواد حاوی پروتئین خودداری کنید.

مصرف غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ یا گوشت قبل از پرواز انتخاب خوبی نیست

آجیل

آجیل هایی چون بادام، شاه بلوط، کتان، فندق و پسته سرشار از فیبرهای قابل تخمیر هستند که جزو مواد اولیه گاز روده به حساب می آیند. اگر چه این مواد برای بدن بسیار مفید و لازم هستند اما منجر به تولید گاز روده می شوند. مشکل اینجاست که هر چه ارتفاع و فشار هوا بیشتر می شود، گاز روده شما نیز افزایش می یابد.

آجیل هایی چون بادام، شاه بلوط، کتان، فندق و پسته را قبل از پرواز مصرف نکنید

میوه های خشک

اکثر میوه های خشک، به خصوص اگر به مقدار زیادی مصرف شوند، موجب تولید سوربیتول و فیبر و به تبع گاز روده می شود.

آدامس بدون قند و نعنایی

این مواد دارای الکل های قندی از جمله زایلیتول، مانیتول و سوربیتول هستند که هضم غذا را سرعت می بخشند. از این رو ممکن است که شما احساس نفخ یا اسهال کنید. مطمئنا شما هم دوست ندارید که در این شرایط در هواپیما به سر برید.

هنگام پرواز از آدامس بدون قند و نعنایی استفاده نکنید

نخود

اگر چه این ماده اسنک بسیار مقوی و سالمی است اما به عنوان اسنکی برای سفرهای هوایی اصلا انتخاب خوبی نیست. حتما می دانید که حبوبات، به خصوص نخود، موجب ایجاد گاز معده می شوند. بنابراین بهتر است که قبل از پروازتان از خوردن این مواد به شدت بپرهیزید.

تهوع در مسافرت بهتر است که قبل از پروازتان از خوردن حبوبات به شدت بپرهیزید

چیپس

چیپس نه تنها ارزش غذایی ندارد بلکه سرشار از چربی و نمک نیز است. این ماده به دلیل نمک زیادی که دارد موجب ورم دست ها و پاها می شود. به علاوه ممکن است پس از مصرف آن نشانه هایی از رفلکس اسید را نیز مشاهده کنید. بنابراین اگر نمی خواهید که در طول پرواز چنین مشکلاتی گریبان تان را بگیرد، از خوردن چیپس قبل از سفرهای هوایی تان خودداری کنید.

انتهای پیام/


خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نباید قهوه ناشتا بخوریم؟

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: در حالی که قهوه فواید متعددی دارد، مصرف آن بدون غذا می‌تواند اثرات نامطلوب مختلفی بر سلامت داشته باشد. در این مطلب به ۵ دلیل برای اجتناب ازصرف قهوه به صورت ناشتا اشاره شده است.

افزایش اسید معده

قهوه بسیار اسیدی است و زمانی که با معده خالی مصرف شود، باعث افزایش تولید اسید معده می‌شود. این اسیدیته بیش از حد می‌تواند باعث ناراحتی از جمله سوزش سر دل، ریفلاکس اسید و زخم معده شود. قرار گرفتن در معرض سطوح بالای اسید معده در طول زمان ممکن است به پوشش معده آسیب برساند و منجر به مشکلات گوارشی شدیدتر شود.

هضم ناقص و سوء جذب مواد مغذی

نوشیدن قهوه با معده خالی می‌تواند روند طبیعی گوارش را مختل کند. به طور معمول، بدن اسید معده و آنزیم‌های گوارشی را در پاسخ به دریافت غذا آزاد می‌کند و به تجزیه و جذب مواد مغذی کمک می‌کند. با این حال، مصرف قهوه به تنهایی می‌تواند باعث ترشح زودرس این شیره‌های گوارشی شود که به طور بالقوه منجر به هضم ناقص و سوء جذب مواد مغذی می‌شود.

عصبانیت و اضطراب

کافئین قهوه محرکی است که می‌تواند سطح هوشیاری و انرژی را افزایش دهد. با این حال، وقتی با معده خالی مصرف شود، جذب کافئین سریع‌تر اتفاق می‌افتد و منجر به افزایش و متعاقب آن سقوط ناگهانی انرژی می‌شود. این نوسانات سریع در سطوح انرژی می‌تواند به ایجاد احساس عصبانیت، عصبی بودن و اضطراب کمک کند، به ویژه در افرادی که به کافئین حساس هستند.

تاثیر بر سطح قند خون

نوشیدن قهوه با معده خالی می‌تواند بر تنظیم قند خون تاثیر بگذارد. در تحقیقات نشان داده شده که کافئین حساسیت به انسولین را مختل می‌کند و به طور بالقوه منجر به افزایش سطح قند خون می‌شود. برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، افزایش قند خون می‌تواند خطر قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد. علاوه بر این، افزایش سطح قند خون ممکن است میل به غذاهای شیرین را افزایش دهد و منجر به عادات غذایی ناسالم در طول روز شود.

کاهش جذب مواد مغذی

قهوه حاوی ترکیباتی به نام تانن است که می‌تواند به برخی مواد مغذی مانند آهن و کلسیم متصل شود و جذب آن‌ها در بدن را کاهش دهد. وقتی قهوه با معده خالی مصرف می‌شود، این تانن‌ها ممکن است اثر واضح تری داشته باشند و در جذب مواد مغذی ضروری از وعده‌های غذایی بعدی اختلال ایجاد کنند. با گذشت زمان، این اتفاق می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی و بروز مشکلات سلامت مرتبط شود.

راه حل نهایی

در حالی که قهوه می‌تواند یک نوشیدنی آرامش بخش و لذت بخش باشد، مصرف آن با معده خالی در صبح ممکن است عواقب منفی برای سلامتی داشته باشد. از افزایش اسیدیته و اختلال در هضم گرفته تا ایجاد بی‌حالی و تأثیر بر سطح قند خون، دلایل مختلفی برای تجدید نظر در عادت‌های قهوه وجود دارد. برای به حداقل رساندن خطرات احتمالی، لذت بردن از قهوه خود را با یک صبحانه متعادل در نظر بگیرید یا منتظر بمانید تا بعد از صرف غذا به نوشیدنی مورد علاقه خود بپردازید.

بیشتر بخوانید:

عوارض مصرف زیاد قهوه ؛ مقدار مجاز مصرف قهوه در روز | محاسن و مضرات قهوه را بشناسید این نوشیدنی پرطرفدار به تقویت حافظه کمک می‌کند کد خبر 850418 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سلامت کافئین خبر مهم قهوه پزشکی

دیگر خبرها

  • چرا نباید قهوه ناشتا بخوریم؟
  • پوکی استخوان و ضعف ایمنی بدن به‌دلیل کمبود این ویتامین
  • ببینید | افشاگری بزرگ نصرالله رادش؛ممنوع‌التصویری تا اتهام مصرف کوکایین!
  • استفاده از کدام کنسروها ممنوع است؟
  • مصرف این رب ممنوع است
  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • ورود مردان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد
  • قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است
  • خطرات مصرف ویپ و پاد برای افراد
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟