Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-03@10:28:41 GMT

افزایش 50درصدی صید میگو در آبهای بوشهر

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۵۸۹۲

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: مهلت صید میگو در آبهای این استان ساعت 24 دوشنبه شب پایان یافت و براساس آمار اعلام شده تا پایان سی و دومین روز عملیات صید میزان میگوی صید شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 47.7 درصد افزایش نشان می دهد. به گزارش جنوب نیوز، عباس آهنگر مقدم : براساس مصوبه کمیته صید استان بوشهر صید میگو از پنجم برای قایق ها و از هفتم مردادماه امسال برای لنج های صیادی در آبهای سرزمینی این استان آغاز و تا پایان روز ششم شهریور ماه جاری ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: براساس آخرین آمار از زمان آغاز تا پایان سی دومین روز مهلت صید یکهزار و 482تن میگو از آبهای استان بوشهر صید شده است.آهنگر مقدم اظهار کرد: این میزان صید نسبت به صید یکهزار و سه تنی مدت مشابه سال گذشته 47.7درصد افزایش نشان می دهد.وی افزود: درعملیات صید میگوی امسال هشت هزار صیاد در قالب 500 فروند قایق و 450 فروند لنج در آبهای استان بوشهر مشارکت دارند.آهنگر مقدم اظهار کرد: امسال طرح دریابست یا ممنوعیت صید برای حفظ ذخایر آبزیان بویژه میگو از شانزدهم تیر آغاز شده بود که پنجم مرداد همزمان با آغاز صید میگو به پایان رسید.وی با اشاره به فعالیت 28 بندر صیادی در استان بوشهر اضافه کرد: هم اکنون 25 مرکز تخلیه صید میگو در استان بوشهر درنظر گرفته شده است که محصول قایق ها و لنج ها باید در این مراکز تخلیه شود.وی یادآورشد: پارسال در40 روز عملیات صید میگو در آبهای استان بوشهر یکهزار و228 تن میگو برداشت شد.استان ساحلی بوشهر نقشی مهم، درصید و صیادی دارد طوریکه صیادان سالانه افزون بر61هزار تن انواع آبزیان این استان را صید و به بازار فروش عرضه می کنند.12تا 13هزار صیاد در امر صید و صیادی در استان بوشهر فعالیت و با احتساب فروشندگان و صنایع فرآوری آبزیان و خانواده آنان بخش عظیمی از جمعیت این استان از این راه ارتزاق می کنند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سواحل استان بوشهر متلاطم است/ افزایش پوشش ابر
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم