Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:56:54 GMT

همه چیز درباره طرح تعویض سبز شوفاژکار

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۵۹۳۴

شرکت صنعتی شوفاژکار در یادداشتی توضیحاتی را در خصوص پروژه طرح تعویض سبز خود ارایه داد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، در یادداشت روابط عمومی شوفاژکار می‌خوانیم: دیرزمانی از نخستین روزهایی که سیستم‌های حرارت مرکزی وارد کشور ما شد و به مرور جایگزین چراغ‌های علاء‌الدین، کرسی‌های ذغالی و بخاری‌های نفتی شدند، می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان راهکارهای دیگری هم در گذر زمان به جرگه گزینه‌های گرمایش ساختمان پیوستند که برخی تاحدی ماندگار و بعضی به سرعت محو شدند ولی راه حلی که همیشه اصالت خود را حفظ کرد و کماکان به عنوان اطمینان بخش‌ترین سیستم گرمایش به حساب می آید، استفاده از موتورخانه مرکزی است.

شرکت صنعتی شوفاژکار در سال‌های ابتدایی دهه ۵۰ شمسی پیشگام ورود تکنولوژی تولید دیگ‌های حرارت مرکزی از آلمان بوده و تلاش کرده طی این سالیان، همواره با تمرکز بر نوآوری و شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان محصولات روزآمدی را عرضه کند. در این راستا تلاش این شرکت در جهت ارائه "راه حل" به جای "محصول" با رویکرد مشتری‌مداری سبب شده تا این مجموعه ۲ سال پیاپی موفق به کسب "لوح حمایت از حقوق مصرف کننده" گردد. یکی از فعالیت‌هایی که در نیل به این موفقیت موثر بوده، آسیب‌شناسی استفاده از سیستم‌های حرارت مرکزی و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع آن بوده که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

از دیگر سو، کیفیت مناسب محصولات شوفاژکار در بازارهای صادراتی منطقه و جهان، حتی کشورهای اروپایی که خود پیشگام این صنعت هستند باعث شده، این شرکت ۲ سال پی در پی به عنوان صادر کننده نمونه برگزیده شود.

آسیب‌شناسی استفاده از سیستم‌های حرارت مرکزی

علیرغم قابل اطمینان بودن و آسایش حاصل از موتورخانه مرکزی نقاط ضعفی برای این سیستم ذکر می‌شود که در سه محور اصلی قابل بررسی است:

۱- انتخاب غیرمهندسی تجهیزات و اجرای غیرفنی موتورخانه

رویکرد غیرتخصصی در انتخاب تجهیزات مورد استفاده برای راه‌اندازی موتورخانه مرکزی که نوعاً توسط افراد کم اطلاع و صرفاً با اتکا به تجربه شخصی صورت می‌گرفته است به همراه نصب توسط سرویسکارانی که آموزش‌های استانداردی را دریافت نکرده‌اند، موتورخانه مرکزی را تبدیل به سیستمی می‌کند که از لحاظ هزینه راه‌اندازی، کیفیت عملکرد و هزینه‌های تعمیر و نگهداری، رضایت بهره‌بردار را تأمین نمی‌کند.

۲- عدم دریافت قبض‌های تفکیکی برای هزینه‌های مصرف انرژی

تسهیم هزینه‌های انرژی بر اساس زیربنای هر واحد، تعدا نفرات هر آپارتمان، تقسیم کردن هزینه‌ها به نسبت یکسان و یا هر راهکار دیگری که مبنای محاسبه قبض‌های پرداختی مشاع قرار گیرد، همگی در یک نقطه مشترک هستند و آن ناعادلانه بودن تقسیم هزینه‌هاست.

۳- راندمان پایین اجزای تشکیل‌دهنده سیستم حرارت مرکزی

دیگ‌های چدنی تک پاس، بویلرهای فولادی غیراستاندارد و کارگاهی، مشعل‌های بدون فن، رسوب ناشی از عدم استفاده سختیگیر، غیرهوشمند بودن سناریوهای عملکرد تجهیزات، منابع انبساط عایق نشده و پمپ‌های با رده انرژی ضعیف، همگی از پارامترهایی بودند که در کنار هم باعث ایجاد یک سیستم کم راندمان شده و برای بهره‌بردار حاصلی جز دریافت قبض گاز، برق و آب گران را به ارمغان نمی‌آوردند.

راه حل چیست؟

در این گفتار درصدد هستیم در عین حالی که آسایش حاصل از بهره‌برداری از موتورخانه مرکزی را حفظ می‌کنیم، نقاط ضعفی را که سلب کننده آرامش استفاده‌کنندگان است را برطرف کنیم.

۱- انتخاب مهندسی اجزای موتورخانه و اجرا توسط تکنسین‌های آموزش دیده:

تشکیل واحدهای تحت عناوین مهندسی فروش و فروش فنی در شرکت‌های تولیدکننده و فروشنده تا حد زیادی، انتخاب تجهیزات را از حالت فردی و سلیقه‌ای خارج کرده است. از دیگرسو، اکثر قریب به اتفاق شرکت‌های مطرح در زمینه تجهیزات تأسیساتی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی هدفمند و مستمر برای سرویسکاران خود کرده‌اند و در بسیاری از موارد استفاده از گارانتی، منوط به نصب وراه‌اندازی توسط نصابان مجاز شرکت‌ها است بنابراین می‌توان گفت معضل سابق مترتب بر موتورخانه مرکزی که طراحی و اجرا به دست افراد غیرمتخصص انجام می‌پذیرفت، امروزه تاحد زیادی مرتفع شده است.

۲- امکان دریافت قبض‌های تفکیکی برای مصرف‌کنندگان

ذکر این نکته جالب توجه است که سابقه تفکیک انرژی در کشورهای پیشرفته، عمری بیش از قدمت موتورخانه‌ها در کشور ما دارد.

اما خوشبختانه امروز، تکنولوژی اندازه‌گیری تفکیکی آب، برق و گاز مشترک به همراه بومی‌سازی مناسبی در خصوص نرم‌افزارهای مورد نیاز، به کشور ما وارد شده و به شکل قابل اعتمادی قبض‌های صادر شده توسط اداره‌های آب، برق و گاز را برای مشترکان مشاع تفکیک می کند.

۳- کارآمد و مدرن شدن تجهیزات موتورخانه

امروزه بویلرهای سه پاس چدنی نسل دوم با راندمان‌های بالاتر از ۸۵ درصد، مشعل‌های فن‌دار مدولار، ضدرسوب‌های الکترونیکی، سیستم‌های هوشمند موتورخانه مرکزی، منابع انبساط عایقدار، پمپ‌های هوشمند و کم مصرف و دیگر تجهیزات به روز مورد استفاده، موتورخانهمدرن را از فضایی نمور و تاریک به قلب تپنده یک ساختمان تبدیل کرده است.

راه حل گرمایش هر ساختمان: طرح تعویض سبز

در ادامه این یادداشت می‌خوانیم: شرکت صنعتی شوفاژکار با الهام از دانش و تجربه ۴۵ سال قدمت در زمینه سیستم‌های گرمایش مرکزی، رویکردی همه جانبه را نسبت نوسازی و بهینه‌سازی موتورخانه‌های حرارتی در دست اقدام قرارداد. این پروژه که تحت عنوان "طرح تعویض سبز" در این شرکت پیگیری می شود، در صدد است با نگرشی علمی و فنی، حداکثر رضایت خریداران را فراهم کند.

ویژگی‌های متمایز کننده این طرح

- بهره‌مندی از محاسبات مهندسی در خصوص ظرفیت‌سنجی موتورخانه موجود

- صرفه‌جویی حداقل ۲۰ درصد در مصرف گاز موتورخانه بواسطه بهینه‌سازی و نوسازی تجهیزات

- استفاده از سرویسکاران آموزش‌دیده برای نوسازی موتورخانه

- امکان تفکیک قبض‌های انرژی بهره‌برداران

- کمک به حفظ محیط زیست به دلیل کاهش گازهای آلاینده ناشی از راندمان پائین تجهیزات قدیمی

- در نظر گرفتن تخفیف ویژه برای استفاده‌کنندگان از طرح

فرآیند انجام کار در این طرح، با ارتباط بین کارشناسان فنی شرکت و متقاضی آغاز می‌شود. سپس تکنیسین‌های آموزش دیده، طی بازدیدی از پروژه نسبت به شناسایی نقاط ضعف در طراحی و اجرای موتورخانه اقدام می‌کنند. بعد از آن پیشنهاد فنی و مالی در جهت نوسازی و بهینه سازی ارائه شده و پس از تایید کارفرما، اصلاحات مورد توافق به انجام می‌رسد. در نهایت گارانتی تجهیزات نوسازی شده توسط تکنسین فنی شرکت تایید و به بهره بردار تحویل می‌شود.

دستاوردهای اجرای "طرح تعویض سبز"

قریب به یک سال اجرای این طرح و نوسازی حدود ۱۰۰۰ موتورخانه این دستاوردها را در برداشته است:

- صرفه‌جویی در مصرف سوخت:

با توجه به سطح نوسازی انجام شده در موتورخانه‌ها که به صورت حداقلی، متوسط یا حداکثری انجام شده باشد، بین ۲۰ تا ۶۰ درصد کاهش مصرف سوخت اتفاق مشاهده شد. به طور متوسط این مقدار صرفه‌جویی در قیاس با هزینه‌های انجام شده به طور متوسط در زمان ۳.۵ سال برای خریداران هزینه‌های نوسازی را جبران می‌کند. در عین حال، این کاهش مصرف منجر به کاهش آلودگی محیط زیست و گازهای گلخانه‌ای است.

- رضایت خاطر مصرف‌کنندگان

انجام حرفه‌ای نوسازی موتورخانه‌ها توسط تیم‌های اجرایی آموزش دیده و عدم نیاز به ورود مشتری به جزئیات عملیات و در نهایت گارانتی حسن انجام کار باعث حصول رضایت خاطر مشتریان شده است. در عین حال تخفیفات مناسب و قیمت‌های مصوب شرکتی در نظر گرفته برای خریداران، نگرانی از عدم شفافیت در خرید را مرتفع کرده است.

- تفکیک هزینه‌ها

نگرانی‌های پرداخت هزینه‌های غیرمنصفانه استفاده از کنتور مشترک توسط سیستم تفکیک انرژی مرتفع می‌شود. علاوه بر این موضوع، امکان پایش آنلاین مصارف و آگاه شدن از آسیب در سیستم لوله‌کشی و نشتی جزو مزیت‌های این سیستم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ساخت و توسعه دوربین‌های ضد انفجار، پایه‌های پایدارساز و شبیه‌ساز نوسانات دریایی، اقدام به بومی‌سازی تجهیزات صنعت دریایی کرد.   فرهاد فتوره‌چی، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، شبیه‌ساز نوسانات دریا، دوربین‌های ضد انفجار، مونیتورهای ویژه شناورهای دید در روز و ضد آب را از محصولات تولیدی این شرکت ذکر کرد و گفت: آخرین دستاورد ما پایه‌های پایدارساز است. این محصول بر روی شناورها قرار می‌گیرد و جریان‌هایی را که موجب نوساناتی بر روی شناور می‌شود، کنترل می‌کند.   وی اضافه کرد: از طریق این محصول می‌توان کلیه تجهیزات بر روی شناورها را به صورت افقی نگهداری کرد؛ علی‌رغم نوساناتی که شناور بر روی این تجهیزات اعمال می‌کند.   فتوره‌چی با اشاره به کاربردهای این پایدارسازها، توضیح داد: آنتن‌های شناور برای ارتباط با ماهواره‌ها باید در وضعیت ثابت باشند، در غیر این صورت با نوسانات کشتی، امکان یافتن ماهواره برای آنتن از بین می‌رود و این پایدارسازها می‌توانند عملکرد این ماهواره‌ها را تضمین کنند.   وی با اشاره به ساخت شبیه‌ساز نوسانات دریایی، گفت: شبیه‌سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریایی از اهداف ساخت این محصول است. راستی‌آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی‌های رایانه‌ای از دیگر موارد استفاده این شبیه‌سازها به شمار می‌رود.   مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، پیاده‌سازی نرم‌افزارهای شبیه‌سازها را از دیگر دستاوردهای این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است، این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه‌سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کنند.   فتوره‌چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی مؤثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه هستند، دست می‌یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه‌ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم‌افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال‌ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.   مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کاربردهای دوربین‌های ضدانفجار این شرکت، اظهار کرد: این شرکت دوربین‌های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی و دفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.   وی بدنه این دوربین را از جنس استیل و آلومینیوم و کاملا ضدآب دانست که این امر موجب افزایش مقاومت این دوربین‌ها در برابر ضربه و شکستگی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ربات صنعتی ایرانی با هفت درجه آزادی تولید شد دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • عملیات «وعده صادق» پیروزی بر سیستم پدافندی دشمنان بود
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید