Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار همتای ویتنامی خودگفت: کشورهای غربی از موضوع حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کنند که همکاری بیشتر ما در موضوعات حقوق بشری را می طلبد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، آقای دو با تی، نایب رئیس مجلس ویتنام که در صدر یک هیئت عالی رتبه پارلمانی به تهران سفر کرده است با علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطهری در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از افزایش تبادل هیئت های پارلمانی میان مجالس ایران و ویتنام گفت: در سال های اخیر مناسبات پارلمانی ایران و ویتنام روند رو به رشدی داشته و گفتگوهای سازنده ای میان نمایندگان دو ملت صورت گرفته است که می تواند سهم قابل توجهی در تسهیل روابط دوستانه دو کشور داشته باشد.
وی در ادامه این دیدار با اشاره به اهمیت تداوم گفتگوهای مجالس دو کشور در همه سطوح گفت: ادامه گفتگوهای گروه های دوستی پارلمانی، کمیسیون‌های تخصصی و روسای مجالس دو کشور به ایجاد درک و شناخت متقابل از یکدیگر منجر می شود و بسترهای لازم برای مراودات تجار و بخش های خصوصی دو کشور را فراهم می کند.
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: ایران و ویتنام ظرفیت های اقتصادی و تجاری بالایی دارند که باید از آنها به نفع دو ملت استفاده کرد.
وی افزود: ایران از همکاری با ویتنام در زمینه انرژی و توسعه و ارتقای سطح مراودات بانکی و مالی استقبال می کند.
مطهری در پایان این دیدار همکاری دو کشور در مجامع بین المللی به ویژه در مباحث حقوق بشری را مهم ارزیابی کرد و گفت: کشورهای غربی از موضوع حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کنند و استانداردهایی دوگانه در قبال کشورهای مختلف دارند و این مطلب، لزوم همکاری بیشتر کشورهای ما در موضوعات حقوق بشری را می طلبد.
دو با تی، نایب رئیس مجلس ویتنام نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: یکی از اهداف مهم سفر هیئت پارلمانی ویتنام به ایران تقویت مناسبات پارلمانی دو کشور و تاکید بر اهمیت استمرار همکاری های پارلمانی فی ما بین است.
وی افزود: ویتنام به اهمیت روابط دوستانه با ایران واقف است و از تلاش های مثبت ایران در استقرار صلح و ثبات منطقه قدردانی می کند.
دو با تی، نایب رئیس مجلس ویتنام در پایان این دیدار با اشاره به علاقه مندی ویتنام برای توسعه روابط همه جانبه خود با ایران گفت: ویتنام در زمینه های اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری‌های نوین، کشاورزی به ویژه کاربرد علوم نوین در صنایع دفاعی و امنیت ملی، آمادگی لازم را برای توسعه همکاری های خود با ایران دارد.
وی افزود: امیدوارم این سفر آغاز فصل نوینی از روابط دوستانه دو کشور و همکاری های فی ما بین در مجامع بین المللی را رقم بزند.
شایان ذکر است در این دیدار آقایان حسینی کیا، پورابراهیمی و محمودی شاه نشین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند که در خصوص توسعه روابط پارلمان‌های دو کشور با هیئت پارلمانی ویتنام گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم / ادعای حقوق بشر غربی‌ها دیدنی است