Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@10:14:01 GMT

۵۰درصد پروژه های استان سمنان سهم شرق شد/ افتتاح ۲۵۰طرح

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۷۳۶۷

۵۰درصد پروژه های استان سمنان سهم شرق شد/ افتتاح ۲۵۰طرح

شاهرود - استاندار سمنان چهارمین و پنجمین روز هفته دولت را به شرق استان اختصاص داد تا در دو روز با حضور در شاهرود، میامی و دامغان ۵۰درصد طرح های استان را افتتاح کند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: محمدرضا خباز روز یکشنبه با ورود به بسطام از توابعشاهرود مارتن افتتاح ۵۰ درصد از ۴۸۰پروژه قابل افتتاح استان سمنان در هفته دولت را آغاز کرد ماراتنی که دو روز به طول می انجامید و سفری ۷۷۰کیلومتری که از سمنان آغاز و به شاهرود، میامی، پل ابریشم، دامغان، امیریه و جنوب دامغان ختم شد تا استاندار در پایان سفری دو روزه به سمنان بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمی از پروژه های استان سمنان در شرق آن افتتاح شد، این ظاهراً جمله ای دهان پر کن از تعداد طرح های افتتاح شده در شرق استان سمنان است اما با نگاهی به سفر خباز به شاهرود می توان دریافت این طرح ها از نظر کیفیت چندان قابل توجه نیستند برای مثال سالن ورزشی پرنیان در شاهرود در حالی در سفر استاندار قرار گرفت که از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار آن، یک میلیارد تومان آورده شخص سرمایه گذار و ۱۰۰ میلیون تومان وام صندوق مهر امام رضا(ع) بود که سرمایه گذار از مهرماه اقساط آن را آغاز می کند یا مجتمع گاو شیری ۳۰۰ راسی که با هزینه شخصی یک فرد بنا شد،این وضعیت در دامغان نیز دیده می شد وقتی که مدرسه خیر ساز شش کلاسه به نام هفته دولت افتتاح شد مدرسه ای که حتی یک ریال اعتبار دولتی نداشت.

حاشیه سازی در شاهرود برای خباز

سفر خباز اما حاشیه نیز کم نداشت، در بدو ورود او به بسطام عدم حضور تعمدی حجت الاسلام رضوی امام جمعه بسطامدر اعتراض به عدم روشن شدن تکلیف برخی مصوبات دولت برایبسطام، نخستین حاشیه را به سفر استاندار سمنان در همان دقایق نخست رقم زد.

خباز در نهایت آمد و مراسم هفته دولت در گلزار شهدا پیگیری شد اما جای خالی امام جمعه بسطام به وضوح دیده می شد جایی که سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود با همه تلاشی که کرد نتوانست آنرا پر کند، این درحالی است که در ادامه راه حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در مراسم افتتاح چند طرح اقتصادی در روستای قلعه نو خرقان حضور یافت تا عدم حضور روحانیان در این مراسم چندان به طول نینجامد.

این اما آخرین حاشیه سفر خباز نبود بلافاصله پس از اینکه همه فکر می کردند موضوع عدم حضور امام جمعه بسطام در حال فراموشی است تاخیر ۴۵ دقیقه ای خباز در حضور برای برنامه افتتاح بعدی پروژه ها در شاهرود با اقدامی شتاب زده از سوی دانشمندی، مدیرکل روابط عمومی و دفتر استانداربه خرابی خودروی خباز ربط پیدا کرد مقوله ای کهدر باور کسی نگنجید.

این موضوع اما یکبار دیگر در یکی از هتل هایشاهرود بررسی شد زمانی که مسئولان در سالن نمازخانه مشرف به رستوران این هتل گرد هم آمدند و جلسه ای غیررسمی را بدون حضور خبرنگاران و مسئولان شهرستانی برگزار کردند تا بتوانند به شائبه ها پایان دهند و این باعث شد تا نماز ظهر و عصر استاندار سمنان در شاهرود ۶۰ دقیقه به طول انجامد. خباز با تمام این مسائل شاهرود را ترک کرد و به میامی رفت اما تاخیر در برنامه های او باعث رنجش برخی مردم و مسئولان شد.

۱۴۵طرح در شاهرود افتتاح شد

فرماندار شاهرود در آئین افتتاح همزمان و متمرکز طرح های هفته دولت شهرستان، گفت: ۱۴۱پروژه با اعتبار ۱۰۷میلیارد تومان طی هفته دولت به بهره برداری رسید که از این تعداد ۱۲۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۶۴میلیارد و ۴۲۴میلیون تومان و ۱۶ پروژه اقتصادی با اعتباری معادل ۴۳ میلیارد تومان بود.

سید محمد رضا هاشمی بیان کرد: از میان ۱۶ پروژه اقتصادی، پنج پروژه مربوط به شهر شاهرود، دو پروژه در بخش مرکزی، بسطام شش پروژه و در بیارجمند نیز سه پروژه اقتصادی به بهره برداری می رسد که برای ایجاد این طرح ها ۴۳میلیارد و ۴۱۸میلیون تومان صرف شده است.

وی ضمن بیان اینکه با افتتاح پروژه های عمرانی طی هفته دولت برای ۲۳۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود، تصریح کرد: از مجموع ۱۴۱ طرح عمرانی و اقتصادی، ۵۲ پروژه در شاهرود، ۹ پروژه در بخش مرکزی، ۴۰ پروژه در بخش بسطام، ۱۷ پروژه در بیارجمند و سه پروژه نیز مجموع شهرستان اجرا می‌شود.

۲۰ میلیارد تومان در بسطام سرمایه‌گذاری شد

استاندار سمنان نیز در گفتگویی با خبرنگار مهرضمن اشاره به افتتاح متمرکز ۴۰طرح بسطام به مناسبت هفته دولت گفت: ۳۴ طرح عمرانی و شش پروژه اقتصادی با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به بهره برداری رسید.

محمدرضا خباز ضمنبیان اینکه با افتتاح طرح های عمرانی شاهرود در هفته دولت برای ۲۳۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود، ابراز داشت: از این تعداد برای ۱۱۲نفر در شاهرود، ۲۲نفر در بخش مرکزی، ۹۵ نفر در بسطام و ۹ نفر در بیارجمند اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی با یادآوری افتتاح و بهره برداری از۱۴۱ پروژه شاهرود با ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار طی هفته دولت، افزود: از این تعداد ۵۲پروژه در شاهرود، ۴۰پروژه در بسطام، ۲۹پروژه در بخش مرکزی، ۱۷ طرح در بخش بیارجمند و سه طرح در سایر نقاط شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

پرداخت۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدیسمنان

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه میزان اعتبارات شاهرود در هفته دولت از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، ابراز داشت: این شهرستان دارای ظرفیت های فراوان گردشگری، کشاورزی و معدنی است لذا توسعه آن در اولویت قرار دارد و هفته دولت فرصت خوبی برای بیان دستاوردهای نظام است تاامید دردل مردم زنده بماند.

خباز از پرداختبالغ بر ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنانخبر داد و تصریح کرد: با دو برابر شدن سهمیه تسهیلات به میزان ۹۰۰ میلیارد تومان برای سال جاری امیدواریم بتوانیم بخشی از کارگاه های نیمه فعال را مجدد احیا و به تحقق شعار سال کمک کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز به کار دور دوم اعطای تسهیلات بهین یاب در استان سمنان ۹۰ واحد به بانک ها معرفی شدند، تاکید کرد: این واحدها مجموعا ۱۱۸میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد که منابع آن از طریق تسهیلات سامانه بهین یاب، ویژه واحدهای تولیدی دارای مشکل تامین می شود.

بسطام پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری، صنعتو معادندارد

نماینده مردم شهرستان‌هایشاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئینبابیاناینکه شهر بسطام پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری،صنعتو معادندارد، ابراز داشت: با برنامه ریزی مدون و دقیق اهداف توسعه ای این شهر در بخش گردشگری تحقق خواهدیافت.

سید حسن حسینی شاهرودی در ادامه با تاکید بر اینکه باید فضا را برای ایجاد اقتصاد پایدار در جامعه فراهم کنیم و این مهم با ورود بخش خصوصی محقق خواهد شد، تصریح کرد: اگر می خواهیم اقتصادی پویا داشته باشیم باید بخش خصوصی در این امر ورود پیدا کرده و مورد توجه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه باید با تدوین برنامه جامعه گردشگری با رویکرد ایجاد اشتغال در کشور به سمت ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار حرکت کرد، افزود: دولت دوازدهم تیمی منسجم است که همگرا و هم راستا با تیم اقتصادی دولت به سوی تحقق اهداف قدم برخواهند داشت.

۴۸۸طرح در استان سمنانافتتاح می شود

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود هم بابیان اینکه در سطح استان سمنان طی این هفته ۴۸۸ پروژه با اعتبار ۳۸۳میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، ابراز داشت: از این تعداد ۴۵۱پروژه عمرانی و ۳۷ پروژه اقتصادی است که سهم شاهرود از این طرح ها ۱۴۱ پروژه با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان خواهد بود که از این تعداد ۱۲۵پروژه با اعتبار ۶۴میلیارد و ۴۲۴میلیون تومان عمرانی و ۱۶پروژه با ۴۳ میلیارد تومان اقتصادی است.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: از میان ۱۶ پروژه اقتصادی، پنج پروژه مربوط به شهر شاهرود، دو پروژه در بخش مرکزی، بسطام شش پروژه و در بیارجمند نیز سه پروژه اقتصادی به بهره برداری می رسد که برای ایجاد این طرح ها ۴۳میلیارد و ۴۱۸میلیون تومان صرف شده که با افتتاح این ۱۶ طرح برای ۲۳۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه های قابل کلنگ زنی نیز در سطح استان ۶۹ طرح و سهم شاهرود ۲۳پروژه است، افزود: درباره طرح های عمرانی باید گفت در شهر شاهرود ۴۷ پروژه، بخش مرکزی ۲۷ پروژه، بخش بسطام۳۴طرح، بخش بیارجمند۱۴پروژه و در سطح شهرستان شاهرود نیز سه پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

میامی میزبان بعدی استاندار سمنان

استاندار سمنان پس از شاهرود راهی میامی شد تا در بدو ورود مورد استقبال مسئولان قرار گیرد؛ وی همچنین در آئین افتتاح ۴۰ طرح شرکت کرد مراسمی که در آن فرماندار میامی بیان داشت: شش طرح عمرانی شهرستان به مناسبت هفته دولت کلنگ زنی می شود که برای ساخت این طرح ها شش میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

محمد مهدی کریمی ضمن اشاره به پروژه های آماده افتتاح و در دست کلنگ زنی این شرقی ترین شهرستان استان سمنان، بیان کرد: شش طرح عمرانیبه مناسبت هفته دولت کلنگ زنی می شود که برای ساخت این طرح ها شش میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

وی افزود: ۳۸ طرح عمرانی و اقتصادی نیز با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درمیامیافتتاح می شود که مجموع طرح های ویژه هفته دولت شهرستان رابه عدد ۴۴ می رساند.

فرماندار میامیگفت: از میان ۴۴ طرح، ۱۰طرح مربوط به بخش کالپوش و۳۴ طرح در بخش مرکزیبه بهره برداری می رسد که برای آنها ۱۴میلیاردتومان اعتبار هزینه شده است.

کریمی بیان کرد: ۴۱ طرح عمرانی با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان و سه طرح اقتصادی با اعتباری یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

دامغان آخرین میزبان استاندار در شرق سمنان

استاندار سمنان بازهم در شرق استان از معضل بیکاری گفت ولی این بار در جمع دامغانی ها، موضوعی که دو بار دیگر در شاهرود و میامی نیز آن را مطرح کرده بود خباز باهوشمندی خاص خود سخنانش را همیشه به دو بخش تقسیم می کند بخش اول درباره صنعت که مختص به غرب استان است و بخش دیگر اشتغال زایی که باید آن را در لابلای حرفهایش در شرق دید.

استاندار سمنان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۴۸۷ طرح استان با ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حال افتتاح است، گفت: این پروژه های برای ۷۵۴ نفر اشتغالزایی کرده است.

خباز ضمن بیان اینکه اشتغال زایی و رفاه محورهای اصلی افتتاح پروژه های استان در هفته دولت بودند، بیان کرد: ۷۵۰شغل طی هفته دولت در استان سمنان ایجاد شد که نشان دهنده عزم دولت در راستای ایجاد شغل برای جوانان است.

وی افزود: یکی از راه های ارتقای توسعه به خصوص در حوزه اشتغال زایی، تحقق اقصاد مقاومتی است اما باید توجه داشت که این مهم منهای به‌کار گیری بخش خصوصی امکان پذیر نیست و حرکت درمسیر اقتصاد مقاومتی باید به سمت اقتصاد غیر دولتی پیش رود تا بتوانیم شغل ایجاد کنیم.

استاندار مخاطب شناس به فولاد محله سفر کرد

آخرین مرحله سفر خباز به دامغان افتتاح آزمایشگاه دانشکده کشاورزی بود،وی که در مخاطب شناسی شهره عام و خاص است بار دیگر به غرب بازگشت تا پرونده سفر او به شرق استان در هفته دولت بسته شود سفری که با افتتاح پر فراز و نشیب طرح های اقتصادی و عمرانی همراه بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد

سرگرد مهیار یونس‌آبادی گفت: ۱۷۴ گروه جهادی شهرستان اجرای برنامه‌های مختلف از جمله عمرانی و پزشکی را بر عهده دارند.

وی از ساخت ۲ خانه در منطقه پشت بسطام شاهرود برای خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: این ۲ واحد مسکونی طی هفته بسیج با حضور مسئولان شهرستان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی ۱۰ خانه در مناطق محروم در حال انجام است، ابراز کرد: اجرای طرح‌هایی به نفع عموم از جمله بازسازی گلزار شهدای شاهرود، کلامو و قلعه نو و خرقان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

مسئول معاونت بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: طرح آبرسانی و آبخیزداری در منطقه بیارجمند با همکاری اداره آبفا و امور عشایری در این هفته افتتاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم